Dunlop sportmax D208

zuckan

efter solsken kommer det regn :P
Gick med
29 Oct 2004
Hoj
R1-05
tja!
tänkte kolla om någon har kört på dunlop sportmax d208 backdäck? har kikat runt en del på däck nu iom priserna har stigit en del på däckonline :( jag har kört mest på metzler M3 o gillar det däcket väldigt bra. men nu har jag hittat ett dunlop däck för 960kr..typ 1000kr mindre än andra däck. så frågan är om det däcket är prisvärt eller om det bara är skit iom det är så billigt? jag kör mest gata o det gasas på en del då o då.

Jag har skott om 2 av mina R1'or med Dunlop Sportmax fram och bak, och jag har inte vurpat någon av dom.

ok ja det låter ju bra :) men det finns en massa olika sportmax däck...olika priser med givetvis. blev bara fundersam iom det va så mycke billigare än andra däck. men tack för svaret iaf :)

208:an är väl om jag minns rätt, utgången, och därmed billig.
Du kanske får ett däck som är nåt eller ett par år t.om, men det är inget att hia upp sig över.
Jag har kört mycket bana med 208:an (mest rr, men även med "vanliga") och det har så mycket grepp man kan drömma om.
När det är uppvärmt, och underlaget är torrt vill säga.
I blött/kallt underlag är det lite lurigare, för att inte säga halt. Där har tidens tand och utvecklingen gjort mycket och det finns betydligt bättre däck om man vill köra hårt i regn. Vilket ändå väldigt få vill eller törs.

Köp du 208:orna med gott samvete, och vetskapen att de är mycket bra i torrt.

Last edited:
ok ja det låter ju väldigt bra :) som sagt i blött så ligger man ju inte på så hårt iaf. men då får det nog bli sånna för 960kr för ett däck som funkar bra måste vara väldigt ok.

Jag har kört en hel säsong på bana med 208 (när man inte hunnit slänga på slicks) och även en hel del gata på min R1´a. Precis som Dr.Bike säger så finns det hur mycket grepp som helst på torrt underlag, men i blötan har dom en hel del övrigt att önska. När dom släpper så kommer det ganska kvickt, men dom har ju några år på nacken och utvecklingen har ju som sagt gått framåt.

Men får du dom till bra pris så köp, om du nu inte har för avsikt att jaga värstingtider i regn på bana. Livslängden skäms inte heller för sig om man bara kör på gata.

Säger juh bara www.rodamoto.es
Köpte däck där förra sesongen, 5dagar innan dem va hemma plus endast 200kr i frakt ovavsett hur många set man köper

och de säljer dunlop qualifier 190 bak och 120 fram för 190 euro...

SLÅ DET

///Micke

Dum fråga kanske men är priserna per par eller e det per däck?

Det beror väl på... Finns set priser och per däck priser. Men om man räknar ihop vad ett fram och bakdäck kostar 190/120 så blir det 190 sen ca 200-300kr i frakt.

Ett set 190/120 michelin pilot power 2ct kostar 240 eur + frakt istället för ca 4500kr här hemma....

///Micke

Nyheter
Recension: Gilles MUE2 fotpinnsats

Om du vill förfina din hoj ...

Recension: Gilles MUE2 fotpinnsats

Om du vill förfina din hoj ...

Australiskt stjärnskott klart för GGN 2026

20-årige australiensaren Wi...

Alltid redo för regn

Håll dig torr på hojen – ny...

Bridgestone dominerade i Suzuka 8 Hours

Pressrelease från Bridgesto...

Publikrekord under World Ducati Week

Ducati slog publikrekord un...

Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Back