Ny Cross/SM/Enduro 2009

ragge86

Krashkung
Gick med
19 Nov 2005
Ort
Vasa, Finland
Hoj
Kawasaki ZX10R -10
En tråd för alla som skaffat sig något nytt att köra inför 2009.

Här en bild på min nya Suzuki RMZ-450 -09, med Spikdäck. Första turen blir förmodligen kommande lördag, ser fram emot det med spänning :yoparty
 

Bifogat

  • DSC_0004_net.jpg
    DSC_0004_net.jpg
    154 KB · Visningar: 170
Den här köpte jag för inte så längesen. Har knappt kört cross, och aldrig tävlat. Men första tävlingen blir på Uringe iår. :D
 
räknas en motorcykel som man köpte i december in, fast jag vet inte om jag ska kalla det för enduro/cross maskin :P
det är en ktm 950 SE om någon undrar :P
 
KTM 690SM Prestige -07
Just nu under isärplockning för bl.a stötdämparrenovering inför årets säsong i Supermono. Fler bilder kommer senare när ny plast och dekaler kommit på.
Ljudet när man startar utan dämparna på är .... "intressant" :banana
 

Bifogat

  • DSC00488_.JPG
    DSC00488_.JPG
    189.8 KB · Visningar: 152
Här är min nya Kawa. Rälig färg men den verkar gå bra :)
 

Bifogat

  • KLX450R1 010.jpg
    KLX450R1 010.jpg
    134.3 KB · Visningar: 100
KTM 690SM Prestige -07
Just nu under isärplockning för bl.a stötdämparrenovering inför årets säsong i Supermono. Fler bilder kommer senare när ny plast och dekaler kommit på.
Ljudet när man startar utan dämparna på är .... "intressant" :banana
Vilken snygg avgasupphängning du har, ser ju fabriks ut! :D
 
Här e min nya pärla! en Ktm 660 -04.. köpte den nu i höstas, ser fram emot sommaren :D
 

Bifogat

  • p1000010.jpg
    p1000010.jpg
    227.4 KB · Visningar: 69
KX250-03/500-04 hybrid

Här är mitt åk för att sopa banan med alla konkurrenter i OPEN-klassen i SM.
Iaf rakt fram har ingen nån chans! :tummenupp

Godis:
Specialpreppad fjädring av RS-racing.de (samma som Daniel Heimer och Christian Nilsson m.m)
Sänkt 30mm
Annan Styrkrona än orginal
Revloc autoclutch (med ev.handbroms till bakhjulet för perfekta slidingar):D
Brembo
Rhinopipa (ex Jocke E från KX500-03)
Tuned by myself (++65hkr)
Vforce2
Lectron 44MM (skall provas senare)

Värdelös på is var den med ett mkt instabilt chassie,blir dock troligtvis en dräpare på asfalt! :hihi
 

Bifogat

  • DSC_0130.JPG
    DSC_0130.JPG
    112.4 KB · Visningar: 99
  • DSC_0127.JPG
    DSC_0127.JPG
    94.2 KB · Visningar: 114
Last edited:
Här är mitt åk för att sopa banan med alla konkurrenter i OPEN-klassen i SM.
Iaf rakt fram har ingen nån chans! :tummenupp

Godis:
Specialpreppad fjädring av RS-racing.de (samma som Daniel Heimer och Christian Nilsson m.m)
Sänkt 30mm
Annan Styrkrona än orginal
Revloc autoclutch (med ev.handbroms till bakhjulet för perfekta slidingar):D
Brembo
Rhinopipa (ex Jocke E från KX500-03)
Tuned by myself (++65hkr)
Vforce2
Lectron 44MM (skall provas senare)

Värdelös på is var den med ett mkt instabilt chassie,blir dock troligtvis en dräpare på asfalt! :hihi

Nog för att det är ett jäkligt coolt bygge - :tummenupp :bow - men jag fattar INTE varför gammel-500-2t-talibanerna tror att deras cyklar är så överlägsna. Det är de INTE. Jag har (nog) 65 häst i min 650 oxå i ett betydligt snällare register.




Vilken snygg avgasupphängning du har, ser ju fabriks ut! :D

app app app, det är faktistk upphägningen av båten du ser där :mattias

Så här ser det ut numera i garaget
 

Bifogat

  • DSC00537_.JPG
    DSC00537_.JPG
    125.2 KB · Visningar: 108
Last edited:

Det börjar bli för mkt KTM-Orange i ÖMK nu inför 2009! :zpy

Oki Ronta,den ser ganska fin ut....:tummenupp

Nog för att det är ett jäkligt coolt bygge - :tummenupp :bow - men jag fattar INTE varför gammel-500-2t-talibanerna tror att deras cyklar är så överlägsna. Det är de INTE. Jag har (nog) 65 häst i min 650 oxå i ett betydligt snällare register.






app app app, det är faktistk upphägningen av båten du ser där :mattias

Så här ser det ut numera i garaget
Talibaner TROR alltid dom är överlägsna! :tungan :hihi

Se så snabb den är ifrån start och det är ju rakt fram.:D
 

Bifogat

  • DSC_0250.JPG
    DSC_0250.JPG
    53.6 KB · Visningar: 120
Last edited:
back to basics

Har införskaffat mig en husqvarna 144 -08
 

Bifogat

  • bikepics-1124505-800.jpg
    bikepics-1124505-800.jpg
    48.1 KB · Visningar: 72
Last edited:
app app app, det är faktistk upphägningen av båten du ser där :mattias

Så här ser det ut numera i garaget[/QUOTE]


vilken fin ordning du har på grejjorna:D :D
 
ingen vidare fart det blev i denhär tråden :(

här är en uppdatering på min suzuki som nu konverterats till SM :)

edit: uppdaterat efter en tankvurpa :tungan
 

Bifogat

  • DSC_000551.jpg
    DSC_000551.jpg
    222.1 KB · Visningar: 67
Last edited:
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top