Duke II läcker olja från framdrevet

Hector

Skrubbar skinn
Gick med
27 Feb 2004
Hoj
RSV4 Factory
Är det någon som vet om det sitter någon packbox där och om jag måste klyva motorn för att byta den? Den började läcka då vi bytt olja och startade hojen utan framdrev.

Sitter en p box där.
Men du kan troligen borra 2 små hål och dra i träskruv och rycka ur den.
Först ta bort drevet så klart.
Sen knacka i en ny.

Visst är det
P boxen har en gummiyta med en stomme i plåt.
Innanför sitter kullagret så dra inte in borret i det för då kan du knäcka hållaren för kulorna och jobbet blir större.
Så den plana utan som är utåt ska du borra mitt i, på 2 ställen mitt emot varandra för att kunna dra rakt.

Köp en ny P box och kika hur den ser ut så förstår du vad du ska göra

Fick ett rätt vettigt tips nyligen. Vässa en dorn och slå hål i stommen på tätningen i.s.f att borra. På detta sätt slipper man riskera att få borrspån in i lagren. Speciellt om man lagt upp grejjerna horisontellt så att säga... ja ni fattar va.

Fick ett rätt vettigt tips nyligen. Vässa en dorn och slå hål i stommen på tätningen i.s.f att borra. På detta sätt slipper man riskera att få borrspån in i lagren. Speciellt om man lagt upp grejjerna horisontellt så att säga... ja ni fattar va.

Det var rätt smart! Det blir experiment ikväll. :)

Det är nog lättare att rensa ev spån med lite tryckluft än att slå ett hål genom stålet i packboxen och riskera att slå snett... Men du kanske inte tänkte så? :gnissla

Läste detta i ett servicetips för en automatlåda så jag har inte tänkt själv. Det absolut bästa är naturligtvis att köpa ett specialverktyg avsett för ändamålet men var och en får göra som de vill.

Det är nog lättare att rensa ev spån med lite tryckluft än att slå ett hål genom stålet i packboxen och riskera att slå snett... Men du kanske inte tänkte så? :gnissla

Jag tror att de 4% av befolkningen som har ett tryckluftaggregat med tillbehör brevid sig i garaget har full koll på dess användningsområde, fördelar och förtjänster.

Att berätta det för restrerande 96% ter sig onödigt.

två självborrande skruvar och något att dra med är de ända du behöver. tar inte många min och byta. lycka till :yoparty när du knackar i den nya p-boxen så knack 12.6.9.3 annars är risken stor att den kommer in snet och de vill man inte :tummenupp

Innan du byter packbox pröva skruva dit drevet!! Jag vände mitt drev fel engång i tiden på min Duke, då läckte det ut olja där. Drevet trycker på boxen.

Jag tror att de 4% av befolkningen som har ett tryckluftaggregat med tillbehör brevid sig i garaget har full koll på dess användningsområde, fördelar och förtjänster.

Att berätta det för restrerande 96% ter sig onödigt.

finns även på burk, men det jag menade var att det verkar svårt att slå hål på stålet i p-boxen. Om man missar o repar godset så är det ju kört.

Hade samma fel på min Kawasaki KLR600. Jag tog loss drevet, startade motorn med växel i och då hoppade packboxen ut:)

Vi provade med att slå ett litet hål i boxen för att sedan skruva i en träskruv och dra. Det gick inge bra, skruven slet bara upp större och större hål i packboxen.
Botemedlet var två avgasfjäderdragare. Plopp utan konstigheter.
Nu är den tät och fin.

Vi provade med att slå ett litet hål i boxen för att sedan skruva i en träskruv och dra. Det gick inge bra, skruven slet bara upp större och större hål i packboxen.
Botemedlet var två avgasfjäderdragare. Plopp utan konstigheter.
Nu är den tät och fin.

Precis samma sak hände mig efter att jag fått tipset om att dra i träskruv i en läckande packbox på min WR. Det hela slutade med att jag också pillade ut den med en avdragare.
Är det någon som lyckats med träskruven kan man fråga sig?

Vad fick du pynta för boxen? Min 640 läcker nämligen där också så jag kommer att behöva byta den innan det blir dags för premiärturen.

Packboxen blir bäst att trycka i med en hylsa till hylsnyckelsatsen som är ytterst lite mindre utvändigt än packboxen är. Då blir det lättare att trycka i den rakt.

*/ ?>
Nyheter
Scenic – navigering för dig som prioriterar vägen framför destinationen

Screenshot De flesta nav...

CTEK visar upp ny laddare och ”booster”

CTEK NXT 5 Nu börjar sol...

Vi provkör nya H-D-modeller

Allt om MC åkte till Malaga...

IDM tar klivet upp – EURO MOTO lanseras

EURO MOTO ersätter inte IDM...

Galfer skärper greppet om racing

Pressrelease från Galfer: ...