Basisten
I swear to drunk i'm not God ociffer!!!!
Har haft som mål att plugga till maskiningenjör ända sedan jag började gymnasiet (tog studenten förra året). Har jobbat ett år nu och känner att det är dags att börja plugga till hösten
Problemet är dock att jag har vädligt svårt att bestämma mig för om jag ska plugga till högskole eller civilingenjör
vad är för och nackdelarna med högskole respektive civil? Hur ser arbetsmöjligheterna ut? Är mest sugen på civil men matten är jag lite orolig för, hur jävlig är den igentligen? Den matten jag läst hittintills på gymnasiet (MaA-MaE+diskret/breddning) har jag inte haft några större svårigheter att klara av.
En annan sak som jag tänker på är ju det faktum att civilingenjörsutbildningen är 5 år medans högskoleingenjörsutbildningen är 3 år....man vill ju ut och jobba såfort som möjligt!
Problemet är dock att jag har vädligt svårt att bestämma mig för om jag ska plugga till högskole eller civilingenjör
vad är för och nackdelarna med högskole respektive civil? Hur ser arbetsmöjligheterna ut? Är mest sugen på civil men matten är jag lite orolig för, hur jävlig är den igentligen? Den matten jag läst hittintills på gymnasiet (MaA-MaE+diskret/breddning) har jag inte haft några större svårigheter att klara av.En annan sak som jag tänker på är ju det faktum att civilingenjörsutbildningen är 5 år medans högskoleingenjörsutbildningen är 3 år....man vill ju ut och jobba såfort som möjligt!

Förrutom då jag hänger här med alla übersköna människor