OT. Bilstyrningskunnig sökes

  • Thread starter Thread starter mickelin
  • Start date Start date

mickelin

Guest
Vill inte in och grotta med grabbarna på zatzy, prövar såhär istället.

Finns det en person/firma som pysslar med modernare motorstyrningar här i Uppsala med omnejd? Gärna en sympatisk person till det.


Jag såg vad jag skrivit för överskrift men det får jag väl bjuda på....
 
Last edited:
Är bara allmänt missnöjd med allt från hur convertern beter sig till hur bilen går. Vad kan optimeras och hur, är väl min enkla fråga som jag kommer ställa-.

Dodge RAM 1500 -02 är patienten
 
Du skall inte bygga ljud i bilen? Har bra grejer i källaren som jag inte använder!
 
Du skall inte bygga ljud i bilen? Har bra grejer i källaren som jag inte använder!


Bra försök! Dels sitter det bra prylar i från fabrik men jag anser att allt går att lätta och därmed få ett snabbare fordon.
Bygga in billjud är inget jag pysslar med... Därmed inte sagt att andra inte får hålla på med det.

Som det är nu ska jag få tag på någon sorts motorstyrning och bänka med den. Sedan riva ur saker jag inte vill ha i bilen.
 
Bra försök! Dels sitter det bra prylar i från fabrik men jag anser att allt går att lätta och därmed få ett snabbare fordon.
Bygga in billjud är inget jag pysslar med... Därmed inte sagt att andra inte får hålla på med det.

Som det är nu ska jag få tag på någon sorts motorstyrning och bänka med den. Sedan riva ur saker jag inte vill ha i bilen.

:D Försöka duger!
Jag har 3 stora ster en kondning och en kraftog bas men inget av de är lätt!
Det är "billigt" nu om du vet nån som är på jakt! nypris ca:50´000kr
 
Last edited:
Är bara allmänt missnöjd med allt från hur convertern beter sig till hur bilen går. Vad kan optimeras och hur, är väl min enkla fråga som jag kommer ställa-.

Dodge RAM 1500 -02 är patienten

PBZ kan inte mappa din original motorstyrning... det finns nog inget program för att mappa dodge's motorstyrning vad jag vet.

Det som finns är antingen dom billigare systemen som man kopplar in i original systemet och man kan då ändra lite saker som bränsle och tändning..
pris för t,ex. piggy-back system brukar vara från 6k.

Sen finns det ju kompletta motorstyrningar men då kostar det därefter!
dom billigare från 10k och uppåt.
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top