MotoGP: Vintertester 2008/2009

Axxexs, är det du som tagit bilderna? de var grymma!

Har du de i större storlek? skulle behöva en ny bakgrundsbild på datorn...

Nej, nej inte jag som hållt i kameran där!! :)
Har inte större versioner än dom jag lägger ut heller.

Om det är en Yamaha du vill ha som bakgrundsbild så kolla Yamaha´s racingsida www.yamaha-racing.com

Dom lägger ut i orginalstorlek med en vattenmärkning då.

Som tex detta fotot. Det är så stort så jag inte vågar direktlänka det! :)
http://images.yamaha-racing.com/photo/high/P20090208171511562.jpg
 
Tech 3 har signat ett avtal med Monster Energy som sponsor i två år.
De kommer heta Monster Tech 3 Yamaha

Källa: www.motogp.com

r1_2009_big_nera_a.jpg
 
Dagens tider, där den som kört minst antal varv var snabbast.


1. Casey Stoner (Ducati) 1'55 .744 (22 of 31 laps)
2. Jorge Lorenzo (Yamaha) 1'56 .733 (64 of 82)
3. Valentino Rossi (Yamaha) 1'56 .972 (30 of 75)
4. Chris Vermeulen (Suzuki) 1'57 .224 (70 of 70)
5. Nicky Hayden (Ducati) 1'57 .225 (35 of 53)
6. Loris Capirossi (Suzuki) 1'57 .253 (21 of 42)
7. Randy De Puniet (Honda) 1'57 .401 (44 of 77)
8. Andrea Dovizioso (Honda) 1'57 .449 (74 of 74)
9. Colin Edwards (Yamaha) 1'57 .515 (22 of 46)
10. Alex De Angelis (Honda) 1'57 .591 (57 of 61)
11. Toni Elias (Honda) 1'57 .804 (64 of 66)
12. Mika Kallio (Ducati) 1'57 .938 (28 of 54)
13. Niccolò Canepa (Ducati) 1'57 .946 (16 of 50)
14. Yuki Takahashi (Honda) 1'58 .412 (29 of 29)
15. James Toseland (Yamaha) 1'58 .786 (35 of 51)
16. Marco Melandri (Hayate) 1'58 .851 (73 of 73)
 
big_valentino_rossi_07.jpg


big_valentino_rossi_01.jpg


big_nicky_hayden_01.jpg


big_niccolo_canepa_01.jpg


big_04_andrea_dovizioso_01.jpg
 
Last edited:
De här tiderna är inte de senaste... De Axxexs visat några inlägg ovan, #349
är de senaste...

Nicky förbättrar över sekunden från i måndags och styr in den skräckinjagande Ducatin som 3:a.

Fast då öste nog regnet och dom flesta andra var redan på hotellet :rolleyes:

Qatar Night Test, day three – best times as of 9pm local time

1. Casey Stoner, Ducati Marlboro Team - 1'56.301 (20)
2. Valentino Rossi, Fiat Yamaha Team - 1'56.972 (36)
3. Nicky Hayden, Ducati Marlboro Team - 1'57.225 (36)
4. Loris Capirossi, Suzuki MotoGP - 1'57.253 (26)
5. Jorge Lorenzo, Fiat Yamaha Team - 1'57.414 (41)
6. Colin Edwards, Monster Yamaha Tech3 - 1'57.515 (46)
7. Chris Vermeulen, Suzuki MotoGP - 1'57.741 (39)
8. Andrea Dovizioso, Repsol Honda - 1'57.816 (32)
9. Mika Kallio, Pramac Racing - 1'57.938 (36)
10. Niccolo Canepa, Pramac Racing - 1'57.946 (32)
11. Randy De Puniet, LCR Honda MotoGP - 1'58.243 (32)
12. Alex De Angelis, San Carlo Honda Gresini - 1'58.302 (34)
13. Yuki Takahashi, Scot Racing Team - 1'58.455 (34)
14. Toni Elias, San Carlo Honda Gresini - 1'58.565 (32)
15. James Toseland, Monster Yamaha Tech3 - 1'59.177 (30)
16. Marco Melandri, Hayate Racing Team - 1'59.575 (34)
 
Pedrosas skador

Tydligen var dom tvungna att göra en MRT (magnetresonanstomografik) där man ser detaljerat frakturer som inte syns på vanlig rtg.
Tvungen att genomgå kirurgi sannolikt för att han ska komma igång så snabbt som möjligt, lustigt hur man resonerar i dessa sammanhang.

Dessutom ska han genomgå lite hudtransplantation på knät som han skrapade rejält.

Ref:
 
Jepp det jag menar, men om det nu vore en komfortpryl så borde Ducati isf CNC:a ut en finare pinne.

"plattan" är väll CNC:ad, eller ser jag fel? I och för sig kan man ju fräsa hela fotpinnen i ett stycke, men på det här viset ser det lite innovativt ut vilket glädjer alla bakåtsträvare som gillar hemmasvetsade ramar och sånt.

Btw, lacken är väldigt dåligt polerad och bakfälgen ser minst sagt dammig ut. Har Stoner vart ute och jagat kängurus med den?

Kan även rekomendera D300 mycket billigare och har fina bilder i ISO 800

D300 som ett alternativ till D3?

Visst, det gååår ju. Som att köpa en Ducati Desmosedici RR istället för en GP9:a...

Tvungen att genomgå kirurgi sannolikt för att han ska komma igång så snabbt som möjligt, lustigt hur man resonerar i dessa sammanhang.

Lustigt hur man resonerar?
Att genom kirurgi undgå tid med gips/spjäl-fixering är väll ett tämligen smart resonemang om man vill köra så fort som möjligt efteråt, eller?
 
Last edited:
Lustigt hur man resonerar?
Att genom kirurgi undgå tid med gips/spjäl-fixering är väll ett tämligen smart resonemang om man vill köra så fort som möjligt efteråt, eller?

The golden standard Oskuret är bäst gäller inte på denna nivå.

Det normala "du och jag" är att ge någon form av yttre fixation Ortos/Gips på stabila frakturer så tar det 4-12v "beroende var frakturen sitter".
Nästa test är väl om 4 veckor och med en fixation medelst platta och skruvar kan han komma igång direkt.

Riskerna är infektioner kvarstående ärrsmärta och stelhet från op området bara för att kunna köra hoj direkt.
 
Last edited:
"plattan" är väll CNC:ad, eller ser jag fel? I och för sig kan man ju fräsa hela fotpinnen i ett stycke, men på det här viset ser det lite innovativt ut vilket glädjer alla bakåtsträvare som gillar hemmasvetsade ramar och sånt.

Nja, plattan är kanske CNC:ad även om den ser ut som något Axxex har banket ihop i verkstaden, men jag menar att hela pinnen inkl platta isf borde vara CNC:ad, vilket de inte ser ut att vara.
 
MRT (magnetresonanstomografik) där man ser detaljerat frakturer som inte syns på vanlig rtg.

Med MRT ser man framför allt ödem i det trabekulära benet i samband med fraktur. Det är på så vis en känslig metod som kan användas för att konstatera ATT det är fraktur. Bra att använda t.ex. vid misstanke om skafoideumfraktur eller inkilad kollumfraktur, där röntgenmetoder inte varit konklusiva. Kompakt ben framställs dåligt med MRT, så detaljer i frakturer ser man inte så bra. Inför komplicerade frakturoperationer är det som regel DT som ortopederna önskar.

EDIT: Läste artikeln i länken du refererar till: http://www.crash.net/MotoGP/News/143629/1/pedrosa_facing_knee_and_forearm_surgery.html
Enligt den gjordes det både MRT och DT med multiplanara rekonstruktioner (TAC på spanska) av Pedrosa. Det framgår ej varför man gjorde respektive undersökning, men jag kan också tänka mig flera alternativa frågeställningar för MRT vid trauma förutom fraktur, t.ex. ledbroskskada, ligamentskada, muskel-/senruptur, perifer nervskada, ledutgjutning eller muskelhematom. Perifera kärl kan man också undersöka men det gör man lika enkelt med DT.
 
Last edited:
Nyheter
Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning

I samband med MotoGP-racing...

SMC med och höjer MC-säkerheten i Europa

Sveriges MotorCyklister (SM...

Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

TILLSTÅND KLART: GGN 2.0 KÖRS I HEJDEBY 2025

Nu är det klart att världen...

Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025

Honda var tillbaka i Biarri...

En hyllning till mästaren!

Pressrelease från MV Agusta...

Vinnarhoj från Custom Bike Show

I nästa nummer av Allt om M...

Testhoj hämtas från Sulas MC

Vi åkte till Strängnäs för ...

Transportstyrelsen avvecklar appen Mina fordon

Foto: Andreas Johansson ...

Back
Top