laptop i usa

heimdal

jag e inte dum, de bara verkar så ibland
Gick med
2 Oct 2004
Hoj
r6 -00
ska till usa om 2 veckor, och laptop och videokamera skall följa med.

jag har för mig att amerikanarna har annan V och Hz än våran 220/50, men är det bara köpa en reseadapter och plugga in? har ingen lust att sabba grejerna.

kolla strömdosan till datorn, skall stå på vad den klarar för input... oftast är det 110-240v och 50-60Hz.

USA kör 110 volt, kolla om dina strömadapters klarar 110/220v det står på dom. Gör dom det så ska det räcka med en reseadapter för kontakterna.

Är du fortfarande osäker, skicka ett mail till resp leverantör av prylarna och fråga.
/Danne

Laptops brukar inte vara några proble. Iaf inte Apples grejer.
Videokameror skiljer däremot för SD, andra format i nordamerika pga arvegods från PAL/NTSC.

Sen är väl frågan om du öht sparar några pengar på att köpa där med en dollarkurs på 9.20?

Laptops brukar inte vara några proble. Iaf inte Apples grejer.
Videokameror skiljer däremot för SD, andra format i nordamerika pga arvegods från PAL/NTSC.

Sen är väl frågan om du öht sparar några pengar på att köpa där med en dollarkurs på 9.20?

Nu gällde frågan huruvida han skulle bete sig för att ladda sin befintliga dator och videokamera.

Jag har laddat allt möjligt på både 115 som 230 volt respektive 50 och 60 Hz. Inga problem men titta på märkskylten på laddaren först för att vara helsäker.

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg