tankbyte på en r1????

elie

Ny medlem
Gick med
5 Oct 2008
Hoj
06 R1 ,08 R1, 04 R1, 99 R1, cbr 600f
tjena har plockat isär min retta 99a. d enda som fattas e tanken..jag har dragit åt den till off läge under tanken men resten vettefan hur man gör..HJÄLP NGN?:va

ngn:va

Last edited:
lossa främre insexskruv. lossa två svarta bensinslangar som man bara klämmerihop o drar av. lossa den genomgående bulden närmast sadeln. sen bör den gå att ta av har jag för mig. var beredd förr ev soppa som är kvar i slang.

Tipps är att kolla sprängskiss på delarna, finns länkade lite överallt på forumet, alt. google!

Jo.. Ta bort skruvarna fram som sagt, sedan sitter det om jag minns rätt en liten "axel" med en 12 mutter? där bak.
Sedan när du lossar slangarna som sitter med klämmor så märk dom så det blir rätt vid ihops.
Är soppa kranen av så kommer det inte så mycket soppa ur slangen.
Vad ska du hitta på för skoj med hojen, eller är det bara lite "småmeck"?
Lycka till!
:)

Bytte tank på min för kanske 2 månader sedan, märk att det är 04:ans modell. knepiga var att få ut pumpen bara. det innan är inga problem

ska du flytta över befintliga soppapumpen till nya tanken?

fan va sjyst gubbar.. jag ska ge detta ett försök,,så jävla svårt o komma åt allt..jag ska nämligen lämna in kåpor o tank på lackning..

Inlägg nr 3 beskriver tillvägagångsättet ganska bra tycker jag. Glöm inte att dra isär kabeln för tankmätaren bara.
Vad blir det för färg ?

/ Peter

Bytte tank på min för kanske 2 månader sedan, märk att det är 04:ans modell. knepiga var att få ut pumpen bara. det innan är inga problem

ska du flytta över befintliga soppapumpen till nya tanken?
På 99'an sitter pumpen redan utanför tanken, det är bara soppakran och mätare som sitter i tanken, och dom lossas med två skriv vardera :tummenupp

Och det finns ingen anledning att ta ur ngt från tanken bara för lack! Bara att maskera alla anslutningar!

yes jag lyckades tack o lov, trodde d skulle vara svårare men d gick undan me tanke på första gången.. men tack för alla inlägg. d blir en hel svart metallic hoj..

Nyheter
Recension: Gilles MUE2 fotpinnsats

Om du vill förfina din hoj ...

Recension: Gilles MUE2 fotpinnsats

Om du vill förfina din hoj ...

Australiskt stjärnskott klart för GGN 2026

20-årige australiensaren Wi...

Alltid redo för regn

Håll dig torr på hojen – ny...

Bridgestone dominerade i Suzuka 8 Hours

Pressrelease från Bridgesto...

Publikrekord under World Ducati Week

Ducati slog publikrekord un...

Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Back