SGM
BTG 8:20
Tjenare.
Passar VFR 750 som första hoj, samt om man är lite längre..är 190 med rätt långa ben.
Uja, det är en perfekt förstabåge.
/J - 193 en bra dag, satt perfekt på en vfr800, det är 'la samma sak...
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Tjenare.
Passar VFR 750 som första hoj, samt om man är lite längre..är 190 med rätt långa ben.
Uja, det är en perfekt förstabåge.
/J - 193 en bra dag, satt perfekt på en vfr800, det är 'la samma sak...
Det kallas tidig 40-årskris...Låter fint.
En kompis rekommenderade den, sen hörde jag att den är stabil maskinellt vilket lät sjyst.
Är 38 år och haft B-kort sen jag var 18, men nu är det dags för A-behörighet
Man är ju grön alltså men men..hehe..hoppas ni orkar med lite nybörjarfrågor.
Det kallas tidig 40-årskris...![]()
![]()
Du gör helt rätt i att titta på en Viffer som förstahoj, byta upp, eller ner, sig kan man göra med lite mer rutin under bältet. Ofta vet man ju inte riktigt hur intresset utvecklas, vill man rejsa, blir man touringmupp med sambo/fru/flickvän/älskarinna på bönpallen (inte samtidigt utan var för sig)?
Viffern är riktigt bra att utvecklas på, skottsäker motor vilket innebär lite mek, lycka till.![]()
Vill oxå ha en VFR när jag blir vuxen....

köpte mej en Vfr nu i helgen..en 800 02:a med 2400 mil på mätaren,som går otroligt fint,må jag säja.
Fick den för ett helt ok pris tycker jag,55.000:-
Synd att inte vädret tillåter nåra längre turer...inge ql o åka hojj när det bara är ett par plusgrader.
Hoppas det blir varmare dom närmsta veckorna,då jag e ledig i 2 veckor till
Inte köpt på mc-kompaniet? En röd?
Ehh..jo.
Mc-kompaniet i Väring,strax utanför Skövde
Är det en du haft eller en jag borde veta nått speciellt om??
|
|
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027
Brembos nya carboceramiska ... |
|
Ducati lanserar Desmo450 EDS
Ducati lanserar Desmo450 ED... |
|
|
|
Custom Bike Show 2026
I år var det 52a gången Cus... |
|
|
Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!
Med en månad kvar är det gl... |
|
|
Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp
I motorvärlden finns det ha... |
|
|
Inga mirakelbatterier ändå?
Rabalder kring Verge: Har s... |
|
|
Custom Bike Show på lördag!
På Sveriges nationaldag, nu... |
|
|
Bilder från DGR 2026
Den 17 maj kördes The Disti... |
|
|
ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige
PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,... |
|
|
Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!
Det är med glädje vi pratar... |