Isracing Stockholm

Jesper87

Medlem
Gick med
1 Sep 2008
Hoj
Permanentlånar ysf750
Hallå.
Jag och en kompis blev väldigt sugna på att ut och köra lite på isen nu i helgen (bil) så vi tänkte kolla om nån vet om det finns nånstans att köra nu på söndag eller i allmänenhet i framtiden i närheten av Stockholm.

Vi såg att det kördes på Tämnaren norr om Uppsala idag men vi missade det.:(

/Jesper

Vet att dom har kört vid Rosersbergs slott varje år i väldigt många år (upplogad bana av någon som bor där). Var dock förbi där förut och då var en grind stängd.

Någon som har vart där och kanske vet hur det ligger till?

Hm. Det hade ju varit väldigt bra. Om nån vet nåt får de gärna skriva nåt. Nu kom iförsig snön så jag fick sladda av mig lite ändå...:)

Vet att dom har kört vid Rosersbergs slott varje år i väldigt många år (upplogad bana av någon som bor där). Var dock förbi där förut och då var en grind stängd.

Någon som har vart där och kanske vet hur det ligger till?

Har varit med ett antal år i Rosers.
Det är tyvärr färdigåkt på den isen på ett tag. Komunen har valt att sätta upp en bom för att förhindra att bilar åker på isen. Hojar kan dock fortfarande smita förbi. Tror bommen kom upp inför förra vintern, men då var det ju ingen is så ingen la märke till den.
Komunen har sagt att det inte är tillåtet att åka bil på stranden eller "marken" utanför vägbanan därav bommen. Att köra på isen är upp till markägaren och dom närboende (i det här fallet Ankarkrona) säger komunen.

Har varit med ett antal år i Rosers.
Det är tyvärr färdigåkt på den isen på ett tag. Komunen har valt att sätta upp en bom för att förhindra att bilar åker på isen. Hojar kan dock fortfarande smita förbi. Tror bommen kom upp inför förra vintern, men då var det ju ingen is så ingen la märke till den.
Komunen har sagt att det inte är tillåtet att åka bil på stranden eller "marken" utanför vägbanan därav bommen. Att köra på isen är upp till markägaren och dom närboende (i det här fallet Ankarkrona) säger komunen.

Men i helvette. Det här är enda vintern där jag har körkort, och så ska jag inte få ha kul! :gnissla

Men måste ju finnas andra platser i stockholmsområdet för bövelen?

Har ingen panik just nu ändå... måste ändå förbi skroten och köpa reservdelar till bettan då jag vurpa in i ett staket igår (påväg upp till Romme... snacka om att däcken inte hade varit vana att det finns snö på backen)! :hihi

Har iaf fått veta att i Norrviken brukar en del åka. Har tydligen haft ute en Nissan Kingcab med utrustning för att ploga bana.

Här brukar de åka ner.

Blir nog själv att testa till helgen. :)

35722579.jpg

Ursäkta mitt 3:e inlägg, men ska snart nattjobba så vill hinna posta det innan!

Någon som vet reglerna ang. iskörning?

Vet att det inte är tillåtet att köra på väsbysidan på norrviken, då förbudsskylt mot motortrafik sitter uppe.

Men i övrigt om det inte är skyltat, vad säger lagen då?

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg