Billig och prisvärd widescreen?

m.eriksson

Redneck prostitute
Gick med
25 May 2006
Hoj
Ny 2009
Är på jakt efter en prisvärd widescreen till burken, 22-24" ska den vara, DVI ingång måste den ha.

Har en Fuijutsu Siemens lsl 3230 hemma nu som jag tycker funkar riktigt bra, dock vill polaren nog ha tillbaka den... :D vad finns det för andra bra skärmar för runt 2500:- EXKL moms?

Säg inte HP bara, hade en sån hemma förra veckan, aldrig mer :huvet

Vad var det för fel på HPn?

För 2500+moms kan man väl få en riktig värsting. Själv har jag en Samsung 2243BW som jag är riktigt nöjd med (köpte den till stor del för möjligheterna att vrida, vränga, och snurra på skärmen i stort sett hur som helst.) och den kostade för några månader sen 2390:- INKL moms på Mediamarkt (var 200:- billigare på komplett, men jag kunde inte vänta). Men visst, den har inte full HD utan bara 1680x1050.

Motsvarande i 24" heter 2443BW och har 1920x1200. 2595 ink moms på komplett. http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=382782

Den enda egentliga nackdelen jag märkt är att den blöder lite i kanterna, vilket iofs endast syns vid helt svart bild. Men mig veterligen gör alla LCD-skärmar det, mer eller mindre.

Vad var det för fel på HPn?

För 2500+moms kan man väl få en riktig värsting. Själv har jag en Samsung 2243BW som jag är riktigt nöjd med (köpte den till stor del för möjligheterna att vrida, vränga, och snurra på skärmen i stort sett hur som helst.) och den kostade för några månader sen 2390:- INKL moms på Mediamarkt (var 200:- billigare på komplett, men jag kunde inte vänta). Men visst, den har inte full HD utan bara 1680x1050.

Motsvarande i 24" heter 2443BW och har 1920x1200. 2595 ink moms på komplett. http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=382782

Den enda egentliga nackdelen jag märkt är att den blöder lite i kanterna, vilket iofs endast syns vid helt svart bild. Men mig veterligen gör alla LCD-skärmar det, mer eller mindre.

Ska kolla lite på den! :tummenupp

HPn hade helt kass betraktningsvinkel.. rosa upptill, vinklade jag ner den så blev det rätt upptill, men blekt i botten, kanske bara ett måndags ex. men näe.. blä

Fan, jävla skittråd. Jag som var så nöjd med min Acer 22" ända tills jag läste den här tråden. Men nu sitter jag här och kollar efter en 24" med lite högre upplösning än min 22-tummare.

Min BenQ 22" är jag jäkligt nöjd med, men jag spelar inte bara surf.

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg