Driftning.

Är det inte bara testa då? Tror en sån här grej är svår att läsa sig till.
Börja med att få koll på hur du burnar rakt fram, sen är det bara att börja testa på att svänga, jag tycker att moturs är betydligt lättare än medurs.

Ett litet tips är juh att pumpa i redigt med luft i bakdäcket, släpper mycket enklare då.

Sen till den lilla diskussionen om att man inte driftar när man använder bromsen så kan jag säga när man kör drifting med bil så används vänsterbroms, först för att förflytta vikten frammåt och sen för att hålla uppe ett ställ längre :)

Jag tror dock att de e svårt att läsa sig till hur man gör men lite tips på vägen och några bakdäck så ska de nog gå bra.

//Tapper

De flesta filmerna här inne på folk som driftar kör med pizzadrev, det är väl svårare med orginaldrev på en sporthoj?

Är själv lite sugen på att lära mig det där...är bara lite rädd dock att bakhjulet skall få fäste och hojen lyfter istället när man drar på o släpper kopplingen. Gasa ordentligt, släppa kopplingen snabbt, böja sig långt fram över hojen, hårdare pumpade däck så kanske det löser sig, eller?

De flesta filmerna här inne på folk som driftar kör med pizzadrev, det är väl svårare med orginaldrev på en sporthoj?

Är själv lite sugen på att lära mig det där...är bara lite rädd dock att bakhjulet skall få fäste och hojen lyfter istället när man drar på o släpper kopplingen. Gasa ordentligt, släppa kopplingen snabbt, böja sig långt fram över hojen, hårdare pumpade däck så kanske det löser sig, eller?

bara få tillräckligt med snurr på bakhjulet.. men va beredd att du kan lägga hojen när du övar

Man ska inte använda frambromsen, den rör man aldrig! Enklast om du ska börja är att bara köra ganska sakta och sedan bromsa till så hojen sladdar ut och precis när du släpper bakbromsen så gasar du till samtidigt som du släpper ut kopplingen tvärt. Du måste bara väldigt bestämd annars släpper det inte och det kan bli en highsider :gnissla

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg