Till oss som gillar 80talet... också!

Denna CB900F -80 ägde jag för ett par år sedan, jag ångrar fortfarande att jag sålde den. :(
 

Bifogat

  • cb900f.jpg
    cb900f.jpg
    187.8 KB · Visningar: 317
WoW! Denna tråden väcker minnen.
Här kommer mitt bidrag.
En Yamaha FZR 1000 -87a som inhandlades -90 som jag breddade bakfälgen till 6" så man kunde ha Dunlops 180/50/18 på, inte farligt hysterisk i svängarna utan styrdämpare, som man då knappt visste vad det va :3freak
Sen kostade den 2 växellåder, bara för att lära sig att köra på bakhjulet:crash
 

Bifogat

  • Untitled-18.jpg
    Untitled-18.jpg
    59.3 KB · Visningar: 251
  • Untitled-19.jpg
    Untitled-19.jpg
    88.2 KB · Visningar: 222

VF 1000 R är en mycket underskattad motorcykel, inget snack om det. Tyvärr så tyckte Bike 1984 (GuD, BRl samt Leek) inte att den svenska strypta versionen var lika trevlig som dess ostrypta föregångare och sågade den således jäms med fotknölarna.
En fantastisk motorcykel med ett fantastiskt mekaniskt motorljud.
 
VF 1000 R är en mycket underskattad motorcykel, inget snack om det. Tyvärr så tyckte Bike 1984 (GuD, BRl samt Leek) inte att den svenska strypta versionen var lika trevlig som dess ostrypta föregångare och sågade den således jäms med fotknölarna.
En fantastisk motorcykel med ett fantastiskt mekaniskt motorljud.

Häftigt användarnamn ;)

Ja det är coola hojar, hade själv efterträdaren VFR 87:a
 
Törs man visa en av pärlorna? De flesta är tyvärr i olika stadier av desintegration..
Kanske inte så mkt sporthoj som tran-sporthoj. En Kawa750Gt fr -83. 78hk..:(
Jobbar med att göra i ordning den nu. Klar nästa år.
Ville ha nåt udda med kardan. Påstås ha sålt ett 25-tal i Sverige.
550cc modellen var mycket poppis bland mc-buden i UK på sin tid pga sin tillförlitlighet sitt låga underhållsbehov.
Res delar är idag tyvärr svåra att få tag i. De som är identiska med Z750-ans är enkla men allt som är unikt är knepigt värre ...
 

Bifogat

  • KAWA_Z750GT.JPG
    KAWA_Z750GT.JPG
    70.9 KB · Visningar: 196
Last edited:
Törs man visa en av pärlorna? De flesta är tyvärr i olika stadier av desintegration..
Kanske inte så mkt sporthoj som tran-sporthoj. En Kawa 750Gt fr -83.
Jobbar med att göra i ordning den nu. Klar nästa år.
Ville ha nåt udda med kardan. Påstås ha sålt ett 25-tal i Sverige.
550cc modellen var mycket poppis bland mc-buden i UK på sin tid pga sin tillförlitlighet sitt låga underhållsbehov.
Res delar är idag tyvärr svåra att få tag i. De som är identiska med Z750-ans är enkla men allt som är unikt är knepigt värre ...

Aha... det där är ju en ganska sällsynt fågel.
Kawas 750 spis är ju en pärla. Ett derivat från den mycket fina 650:an. Var lite observant på sprickot i toppen, vanligt runt tändstiften på hårdkörda exemplar.
Kardandrivningen är ju ett unikum på en så sportig hoj som det ändå var.

Jag provade en en gång men tyckte att den stenhårda bakfjädringen samt den fula instrumenterigen gjorde att det blev en TR1:a istället!
 
1988:as 1100R med Yoshimura avgassystem,svart kåpglas/lightlid och guldfärgade fälgar. Då var man kung!
 

Bifogat

  • Bilder-1-2006-733.jpg
    Bilder-1-2006-733.jpg
    229.6 KB · Visningar: 315
Här är mitt bidrag till 80:tals nostalgin. Körde denna Rickman med Kawasaki 1000cc motor mellan 81-83. Hade tendensen att bygga om hojar redan då.
Min var utrustad med
Mikuni smoothbore förgasare
Devil helsystem (vilken sång)
Öhlinare bak
Magnesium fälgar
Kåpset från holländska Bakker.


Har lyckats scanna in en bild som jag hade kvar.En av de roligaste hojar jag ägt.
 

Bifogat

  • Rickman kawasaki.JPG
    Rickman kawasaki.JPG
    77.8 KB · Visningar: 438
Jag får väll ta och slänga in en bild på min FZR1000 från 87 med OW01 kåpor.
samt ett från vår depå med några 80 tals gixrar + min fina FZR
 

Bifogat

  • DSC01379.JPG
    DSC01379.JPG
    53.4 KB · Visningar: 228
  • CIMG1526small.JPG
    CIMG1526small.JPG
    164.4 KB · Visningar: 233
Last edited:
Här är mitt bidrag till 80:tals nostalgin. Körde denna Rickman med Kawasaki 1000cc motor mellan 81-83. Hade tendensen att bygga om hojar redan då.
Min var utrustad med
Mikuni smoothbore förgasare
Devil helsystem (vilken sång)
Öhlinare bak
Magnesium fälgar
Kåpset från holländska Bakker.


Har lyckats scanna in en bild som jag hade kvar.En av de roligaste hojar jag ägt.

Grym båge:yoparty
Hittade denna Egli-Kawan i sommras, när jag va på Mosten race days.
Minns att jag hade våta drömmar om denna när man va ett moppefjun :)
 

Bifogat

  • egli.JPG
    egli.JPG
    155.1 KB · Visningar: 323
Fan vad jag gillar sådana här trådar - det är så intressant att höra om era historier och era gamla hojar. Jag älskar verkligen gamla hojar

Måste vara något fel på mig, fan jag är ju 89:a :gnissla
 
Trevligt med gamla minnen.
Jag bidrar med en bild på min Katana som den såg ut 89 och en bild på hur den ser ut idag.
 
Hade en Kawa Z1000R för några år sedan, köpte den hyffsat billigt pga dess risiga skick efter en vurpa som tidigare ägare gjort. En ganska kul hoj när den väl var iordninggjord.

 
Då får jag väl visa min 80-talare igen,,nästan som den var -81,,observera den lilla matlådeväskan på bakskärmen :tummenupp
 

Bifogat

  • isabella3.jpg
    isabella3.jpg
    218.2 KB · Visningar: 368
Last edited:
Nyheter
Forged följer tre baggerbyggen

Tre amerikanska hojbyggare ...

Trendbrott: Rullgrusolyckor med MC minskar

Statistik från försäkringsb...

Mc-olyckor kopplat till rullgrus minskar

Trendbrott: Statistik från ...

BMW Motorrad Concept RR

Under den prestigefyllda ut...

Snart dags för Custom Bike Show

Förra året firades den 50:e...

KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Back
Top