Till oss som gillar 80talet... också!

min 88a :kär

Dsc04040.jpg


Dsc02980.jpg


Dsc03763.jpg


Dsc04028.jpg
 
Usch, menar ni verkligen på allvar ni tycker de är snygga? Ser ut som en ihopsjunken kossa med för brett arsle och framsida som trynet på en gris...usch!
Utstrålar ingen spänst och kvickhet :) Tighta o trimmade ska de va.

Färgsättningarna gillar jag dock! Hade varit nice på nyare hojar.
 
Min CB 750 -81 med 1100 motor.

DSC00568 (3).jpg
 
Last edited:
Usch, menar ni verkligen på allvar ni tycker de är snygga? Ser ut som en ihopsjunken kossa med för brett arsle och framsida som trynet på en gris...usch!
Utstrålar ingen spänst och kvickhet :) Tighta o trimmade ska de va.

Färgsättningarna gillar jag dock! Hade varit nice på nyare hojar.

Tighta och trimmade....?
duger denna då? :D
 

Bifogat

  • DSCN5222-1.jpg
    DSCN5222-1.jpg
    117.5 KB · Visningar: 435
Min klassiker :) mest sålda hojen i Sverige 1984.

LZZx_1.JPG

LZZx_2.JPG

Suzuki GSX 750EF ´84

(Till salu btw ;) )
 
Last edited:
Själv körde jag en Honda 500GL Silverwing som första hoj!
Den hade inte plastskölden ifram och jag tyckte den var för jävla cool! Den såg verkligen ut som en hoj i mina ögon!
V-twinen som satt tvärmonterad gentemot hojen hade runt 50 häst och jag tyckte det var faan inte illa! Ny hade den gjort 0-100 på 5,5 sek och vilka bilar presterar sådana siffror?? Den var the shit helt enkelt!

Extremt problemfri med kardandrift o allt, körde den mer eller mindre tom på olja vid ett tillfälle men det var bara att fylla på ny o tuta vidare!! Sålde den till slut för 2 år sedan med 12 000 mil på mätaren och saknar den än! Vilket caféräjserbygge det hade kunnat bli.... :(

Har tyvärr ingen bild!
 
Gillar.
Gillar ES mer.
Helst 1100.
Men:
Gillar.

Den första tunga hoj jag körde var en GSX 750 ES 1983, de var alla röda då.
Minns att sadeln såg lite konstig ut men att det var ett jävulskt klipp i den den där oktoberkvällen 1984. Metzeler ME99 bakdäcket hade ett underbart fäste mot den kalla asfalten och ljudet ifrån Vance&Hines
Hur kunde något ha så brutal acceleration? Jag minns att hastighetsmätaren snuddade vid tvåhundra strax utanför Flen. Hade aldrig åkt fortare än 185 tidigare (i äggledarens Consul GT 3,0), det var en svindlande känsla som jag fortfarande söker. Det krävs emellertid betydligt brutalare saker idag för att nå dithän. Det är tragiskt att bli gammal. För oss som upplevt 80-talet på hoj så är det svårt att acceptera dagens frekvens av trakikkontroller, fartkameror och nollvisioner.
Ibland tänker jag att det vore lika bra att avsluta det här, men jag hoppas ändå på att jag skall kunna återvända en dag.
Kanske blir det med min nya Blade.
Hoppet är det sista som överger mig.
 
Ditt inlägg väcker minnen, första riktiga åkturen på mc var bakom kusinen på hans blå GSX750ES. Efter känslan och ljudet när han drog på så var man fast..
 
hAhAhA 80 TALET VA BEST

Skön hårdrock!! och ofta två brudar på staken,de va tide de.
Coolaste bågen= härligaste bruden.Kolla garaget och dream back
to the 1980.



With pleasure Klabbe
 
kommer aldrig glömma när en gammal polare fick hem sin rg 500, med yoshipipor......den lät så grymt bra, och när man bara hade kört rd 350 innan så gick den ju som ett as,,,,,,,,det gör den än idag
 
hehe alla verkar ha haft en GSX750.. rätt bra drag ändå i de gamla harvarna :)
 
Nyheter
Custom Bike Show 2025

Den 7 juni var det åter dag...

Forged följer tre baggerbyggen

Tre amerikanska hojbyggare ...

Trendbrott: Rullgrusolyckor med MC minskar

Statistik från försäkringsb...

Mc-olyckor kopplat till rullgrus minskar

Trendbrott: Statistik från ...

BMW Motorrad Concept RR

Under den prestigefyllda ut...

Snart dags för Custom Bike Show

Förra året firades den 50:e...

KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Back
Top