Blinkersrelä

Hector

Skrubbar skinn
Gick med
27 Feb 2004
Hoj
RSV4 Factory
Jag håller på att koppla in indikatorlampor till blinkers samt helljus på 610an.
Helljuset var inga problem.
När jag kom till mina blinkers så vart det krångligt. Först försökte jag koppla in en lampa som skulle indikera både vänster/höger, detta gick inget bra och det vart disco överallt. Jag kopplade då in en lampa för vänster och en för höger. Då lade vänster sidas blinkers av helt.
Jag kopplade då ur allt som jag gjort men med samma fel.
Vad kan ha hänt? Det borde väl bara finnas ett blinkersrelä? Kan man ha sönder en del av relät?
Jag hittade något som jag tycker ser ut som ett relä. (bifogar en bild)

Hur löser jag detta tro?

Bifogat

• relä.JPG
    relä.JPG
    28.1 KB · Visningar: 69
Jag vet inte om ett blinkrelä kan paja på ena sidan, men det är ju bara byta plats på kontakterna så märker du ..

Kan nog vara blinkrelät det där .. Du märker om det klickar när du blinkar höger

OM det är diodblinkers så kan du ha bränt dem. hänt mig vid ett tillfälle då jag råkade koppla kablarna tvärtom på diodblinkersen.

Det finns bara ett blinkrelä. (Blinkreläet går inte att "ha sönder på ena sidan"). Det används till blinkers både på höger och vänster sida. Blinkersomkopplarreglageläget bestämmer vilken sida som får sluten krets vid omkoppling och således också vilken sida det ska blinka på.

Frågor:
1. Vilken typ av lampor är blinkrarna (LED eller glödljus)?
2. Vilken typ av lampa är indikeringslampan (LED eller glödljus)?

Förmodligen råkar du ut för liknande typ av problem som beskrivs här:
http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=197574

Jag vet inte om ett blinkrelä kan paja på ena sidan, men det är ju bara byta plats på kontakterna så märker du ..

Kan nog vara blinkrelät det där .. Du märker om det klickar när du blinkar höger

Jag måste ha motorn igång när jag provar eftersom att jag inte har något batteri i cykeln, men jag kan inte höra något klick alls ur relät.

Det finns bara ett blinkrelä. (Blinkreläet går inte att "ha sönder på ena sidan"). Det används till blinkers både på höger och vänster sida. Blinkersomkopplarreglageläget bestämmer vilken sida som får sluten krets vid omkoppling och således också vilken sida det ska blinka på.

Frågor:
1. Vilken typ av lampor är blinkrarna (LED eller glödljus)?
2. Vilken typ av lampa är indikeringslampan (LED eller glödljus)?

Förmodligen råkar du ut för liknande typ av problem som beskrivs här:
http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=197574

Det är glödljus runtom.
Just nu har jag ingen indikatorlampa, men när jag provade så var även den av glödljustyp.

Kan felet ligga i omkopplaren på styret? Det är så konstigt att den bara gav upp. Jag kan inte hitta några säkringar på cykeln heller, men om det fanns så borde det vara samma säkring till vänster/höger blinkers. Så säkring kan man ju utesluta.

Är det någon som vet om det kan bli fel om man använder för många ljus på samma jordkabel?

Last edited:
Nyheter
Recension: Gilles MUE2 fotpinnsats

Om du vill förfina din hoj ...

Recension: Gilles MUE2 fotpinnsats

Om du vill förfina din hoj ...

Australiskt stjärnskott klart för GGN 2026

20-årige australiensaren Wi...

Alltid redo för regn

Håll dig torr på hojen – ny...

Bridgestone dominerade i Suzuka 8 Hours

Pressrelease från Bridgesto...

Publikrekord under World Ducati Week

Ducati slog publikrekord un...

Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Back