Svensexa

mugge

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Aug 2008
Hoj
gsx 1100
jupp jupp det drar ihop sig till en sådan ,, en gammal vän ska gifta sig i juni

det känns som att man måste jäklas lite med han en sista gång .konceptet än så länge innehåller folköl ( det enda han tål) och sen kidnappning när han kommer hem från jobbet men resterande tiden ska ju innehålla ngt , man kan ju inte bara dumpa han i ett skogbryn efter en 10 folk .

Jag vet ju att sh medlemmar löser det mesta och så även det här bekymmret:)
skulle ju iofs va kul om han blev så rädd så han nästan skiter ner sig
tack på förhand

Roller hade en kul grej, som jag övertalade ett gäng o prova här i stan. Det blev succé.

Kolla i "rollers rullar" tråden tror jag det var

Anlita närmaste möjliga militärbas och be dem ta med ett gäng nyrekryter beväpnade med lösa skott och kidnappa och skenavrätta grabben. Sen kommer han aldrig ha varit så glad över att faktiskt vara vid liv som efter det:D

Är det bara jag som tycker att allt det här med kidnappningar och andra "taskiga" saker är extremt tråkigt? Är det inte roligare att göra något roligt.

Typ:
Dra och kör folkrace, 4hjuling, paintball, låt honom flyga flygplan, gokart, låt han åka med på hojen, hyr en relaxavdelning och festa till med bästa polarna eller nåt annat ROLIGT.

Jag var med på en svensexa en gång. Då kidnappade vi I OCH FÖR SIG honom, men vi drog iväg till en anläggning som hade en massa äventyrsaktiviteter, sjukt roligt. På kvällen badade vi tunna, grillade och drack en massa bärs. Sjukt trevligt och roligt.

In My Opinion.

Gör inte som vi gjorde med en stackars polare...på med klänning, smink & läppstift, sen var han tvungen att klämma en LITER burk 7,2% bira till frulle....det slutade inte bra, han drev iland på en surfingbräda någonstans i Sandhamn...knappt att vi hittade kraken......

Är det bara jag som tycker att allt det här med kidnappningar och andra "taskiga" saker är extremt tråkigt? Är det inte roligare att göra något roligt.

Typ:
Dra och kör folkrace, 4hjuling, paintball, låt honom flyga flygplan, gokart, låt han åka med på hojen, hyr en relaxavdelning och festa till med bästa polarna eller nåt annat ROLIGT.

Jag var med på en svensexa en gång. Då kidnappade vi I OCH FÖR SIG honom, men vi drog iväg till en anläggning som hade en massa äventyrsaktiviteter, sjukt roligt. På kvällen badade vi tunna, grillade och drack en massa bärs. Sjukt trevligt och roligt.

In My Opinion.

Jag har heller aldrig förstått poängen med elaka saker (typ dricka honom så full att dagen efter, hans livs vackraste dag, blir ett rent helvete för honom), men practical jokes är väl inte så elaka?:va Givetvis ska man dra och göra nåt kul efteråt, men det är väl nästan tradition att skrämma honom lite i början?:hihi

Gör inte som vi gjorde med en stackars polare...på med klänning, smink & läppstift, sen var han tvungen att klämma en LITER burk 7,2% bira till frulle....det slutade inte bra, han drev iland på en surfingbräda någonstans i Sandhamn...knappt att vi hittade kraken......

Det där var inte snällt...:huvet

Last edited:

Typ:

In My Opinion.

Fattar inte heller det roliga med att förnedra någon med en svensexa, man ska ju göra nått roligt som du säger.
kommer mina polare och förnedrar mig på min svensexa så kommer jag garanterat bara bli förbannad.

ska nog låna rollers öppning den visar var skåpet ska stå:)
sen ngt åt äventyrshållet , förnedring är aldrig kul på ngt sätt
men det är ändå ett minne för livet , så finns det fler ideer så tar vi tacksamt emot dem

Att inleda med Rollers "rullskridskor-bakom-hojen-practikal-joke" kan ju vara en bra början.

Förnedringssvensexor är däremot så WT det kan bli och lite till...

Det viktiga i en svensexa är att samla alla nära vänner och se till att verkligen få en heldag. Hur kul är det om den blivande brudgummen ligger som ett dregglande redlöst vrak efter två timmar....

Sista svensexan jag var på innehöll
Kidnappning, go-cart, lunch, centralbadet och sedan middag med efterföljande utgång på lokal...

Vi höll på från 09 till 05 typ... Självklart blev det en hel del öl men det hölls på en rimlig nivå även om tempot höjdes efter middagen... men då hade vi redan hunnit umgås och ha kul i 13-14 timmar....

Anlita närmaste möjliga militärbas och be dem ta med ett gäng nyrekryter beväpnade med lösa skott och kidnappa och skenavrätta grabben. Sen kommer han aldrig ha varit så glad över att faktiskt vara vid liv som efter det:D

Tja, gränsen mellan roligt och förnedrande kan vara hårfin när man arrangerar sådana typer av saker.
Vet en kille som blev kidnappadd av sina kompisar och de drog på honom en luva och var våldsamma, misshandlade honom och slängde in honom i en baklucka,
killen (som absolut inte var nån mes)
blev så skärrad och skraj
(hans kompisar såg till att göra allt väldigt verklighetstroget)
att han kissade på sig.
Detta var dagen innan bröllopet, och nej han hade inte roligt.
Han blev så skärrad av händelsen att de sköt fram bröllopet.

För det första vad är det för typ av snubbe? Vad gillar han att göra?
Är han äventyrslysten och lite crazy och gillar sådant bus eller skulle det vara att föredra att göra något annat mer lämpligt?

Om jag skulle vara den som skulle gifta mej skulle jag gärna offra :rolleyes:
mej och hoppa fallskärm! :banana

Huvudsaken är att man får roligt, och det bästa receptet för det är ju att hitta på något som både ni och den blivande brudmannen ifråga gillar att göra! :)

Last edited:

Typ:

In My Opinion.

Svensexan ska väl vara nå´t i stil med "sista natten med gänget" och den vill man fan inte spendera i rosa trikåer och cyklop. Jag tycker som du, gör en heldag av det och avsluta med en riktig krogrunda.:fyllisar

Tja, gränsen mellan roligt och förnedrande kan vara hårfin när man arrangerar sådana typer av saker.
Vet en kille som blev kidnappadd av sina kompisar och de drog på honom en luva och var våldsamma, misshandlade honom och slängde in honom i en baklucka,
att han kissade på sig.

Det där var inte roligt nej... Men jag var inte riktigt seriös i mitt skenavrättningsförslag, jag hörde det på hassan för länge sen...:D

Självklart får man skämta på ett sätt som kan vara uppskattat av alla efteråt. Misshandel är enligt mig inget skämt så där vet jag inte riktigt hur de tänkte... Men practical jokles brukar vara extremt roliga om de bara sker på allas villkor:) Att amns en ska ha kul på en svensexa är underförstått. Att förstöra brudgummen inför brölloppet är inte snällt och det här därför inte hemma på en svensexa. Hade det gällt mig hade jag velat avnjuta min svensexa i goda vänners lag, gärna med lite grill och öl på kvällen och med nån form av äventyrsgrej på dagen... Ut och har roligt män emellan och sen koppla av på karlars vis på kvällen... Det är en svensexa det:tummenupp Sen om de nu vill skrämma mig lite i början så att vi har något att skratta åt hela dagen så får man ju självklart tänka efter först och inte bara plåga stackaren som ska firas... När skämtet väl avslöjats ska han kunna ha lika kul åt det som alla andra, annars har man misslyckats;)

En lärare till mig berättade om att hans kompis var ett stort deckar-fan och hade länge drömt om att få vara som en agent någon gång. Så då plötsligt en dag vaknar han av att det ringer. Han får höra en röst i telefonen som säger att han har fått ett uppdrag som han får information om från en film från en laptop som ligger under sängen. Killen tar upp laptopen och får se en videosnutt med någon som berättar att han måste leta upp en viss platts(Där en ledtråd finns om var han ska ta sig härnäst), att han har en kostym som hänger någonstans och att han har nycklarna till sitt arbetsfordon i kavajfickan på kostymen och att bilen väntande utanför. Killen går upp, äter lite, hittar sin kostym hängande på någon dörr och går ut och klickar på "lås upp" knappen på nycklarna när han kommit ut på gatan och en(hyrd) Aston Marin blinkar till. Den sätter han sig i för åka iväg i och leta rätt på plattsen där nästa ledtråd fanns och så fortsatte dagen med olika problem han behövde lösa för att komma åt nya ledtrådar!

En sådan svensexa skulle inte jag säga nej till!:D

Min kompis berättade en jävligt roligt grej om hans systers man, vän. (Fattar ni?)

Brudgummen fick på morgonen en paket med en kycklingdräkt, en megafon och en lapp där det stod att han skulle befinna sig vid svampen på stureplan 13.00 en lördag eller vad det var.

Sen när han väl står där i sin kycklingdräkt kl 13.00 så har en av grabbarna som är med på svensexan också klätt ut sig till kyckling och traskar in mot svampen,
När polaren är ca 100m ifrån brudgummen kommer en skåpbil och tvärnitar och kidnappar då "fel" kille. Brudgummen fattar ju inte att allt är uppgjort och står och skriker i megafonen "Neeej feel kille!!!"

Priceless! Allt är filmat :tummenupp

att han kissade på sig.

För det första vad är det för typ av snubbe? Vad gillar han att göra?
Är han äventyrslysten och lite crazy och gillar sådant bus eller skulle det vara att föredra att göra något annat mer lämpligt?

Om jag skulle vara den som skulle gifta mej skulle jag gärna offra :rolleyes:
mej och hoppa fallskärm! :banana

Huvudsaken är att man får roligt, och det bästa receptet för det är ju att hitta på något som både ni och den blivande brudmannen ifråga gillar att göra! :)

ja du killen var ju ganska vild i sin ungdom ,,, vild o vild hade mest otur men det var på en rolig nivå , nu har pojken träffat en dam och blivit seriös så det heter duga ,, inget ute efter kl 22 och det enda intaget är folköl så det inte går överstyr , men det respekteras

Vi hade en polare som skulle gifta sig
Så vi kidnappade honom och åkte till bromma
där vi hyrt ett flygplan och flög till lettland och tog en buss till en motorpark
och körde atv, bilar, rallybil, grävskopa, krocka skrotbilar och stridsvagn
och sen hem och gick på krogen och avslutade å hjärter dam hos kerstin
ni som bor i stockholm vet vad det är

han var typ fet nöjd

hans tjej hade gjort skönhetsbehandling och gått på kellys
hon var mindre nöjd

stället i lettland heter sporta komplexi 333 nånting

Vi hade en polare som skulle gifta sig
Så vi kidnappade honom och åkte till bromma
där vi hyrt ett flygplan och flög till lettland och tog en buss till en motorpark
och körde atv, bilar, rallybil, grävskopa, krocka skrotbilar och stridsvagn
och sen hem och gick på krogen och avslutade å hjärter dam hos kerstin
ni som bor i stockholm vet vad det är

han var typ fet nöjd

hans tjej hade gjort skönhetsbehandling och gått på kellys
hon var mindre nöjd

stället i lettland heter sporta komplexi 333 nånting

vad gick det kalaset på låter ju grymt skoj

vi var väl 15 st fullt plan närmare 100k
men flygresan var dyrast
det var typ 10 år sen så i lettland var det ju skitbilligt
dessutom fick han ju all spriten till bröllopet 15 L