32 dagar kvar till våren!

Här i Skåne övergick hösten till vinter för en vecka sedan.

-Vinter (Dygnsmedeltemp under 0°C)
-Vår enligt meteorologisk definition (Dygnsmedeltemp från 0 till 10°C, 7 dygn i sträck)

Och troligen är våren här nästa vecka.

vår? vad är egentligen den meterologiska definitionen av vår, +10 grader dygnet runt i fem dagar eller hur är det? eller var det i två veckor, äh, kommer inte ihåg. fan höger handled och underarm har helt förtvinat i vintern efter att inte ha gasat nånnting på flera månader :näsblod

-Vår enligt meteorologisk definition (Dygnsmedeltemp från 0 till 10°C, 7 dygn i sträck)
hehe, du var först :tummenupp

Last edited:
De sura o bittra själarna är bara ett bevis på hur vintern och kylan påverkar en. Ni kommer nog låta annorlunda när lite plusgrader dyker upp och ni får starta hojen :D

själ gjorde man premiären igår! några repor i låg fart mellan solna station och ulriksdal ,,,sen en släng på e4 genom nya tunneln på norrortsleden ... bara lugnt ut och rulla i moderat fart ...så lugnt och stilla att man ej behövde spana efter länsman ens:-)!
det var SVINKALLT ...men bara så ..ehem ja ni vet... men nu är kapellet på igen och allt låst och bommat ...får vänta tills man kan köra på riktigt ...som sagt bara underhållsladdat batteriet:-)

själ gjorde man premiären igår! några repor i låg fart mellan solna station och ulriksdal ,,,sen en släng på e4 genom nya tunneln på norrortsleden ... bara lugnt ut och rulla i moderat fart ...så lugnt och stilla att man ej behövde spana efter länsman ens:-)!
det var SVINKALLT ...men bara så ..ehem ja ni vet... men nu är kapellet på igen och allt låst och bommat ...får vänta tills man kan köra på riktigt ...som sagt bara underhållsladdat batteriet:-)

haha bra där!

Snustorrt på vägarna i Sthlms-trakten, men några minusgrader.
Fortsätter det såhär så rullar jag snart ut grisen.

Snustorrt på vägarna i Sthlms-trakten, men några minusgrader.
Fortsätter det såhär så rullar jag snart ut grisen.

Fy fan va underbart att läsa!
Ska nog kanske ner till Stockholm till helgen för att hämta en flygel.. Får jag se en hoj då kommer man ju hamna i någon depression när man kommer hem till snöhelvetet senare på kvällen.

Ser ni mig (sporthoj.com tröjja och kånkandes på ett 350kgs jäkla piano) Så gasa lite extra är ni snäll :)

Men akta er så att däcken inte för kalla :näsblod

ut o åk det är ju torrt på vägarna i stockholm a ute o provade bladen idag fan vilken känsla :tummenupp behöver bara lite längre tid innan däcken har fått upp tempen :yoparty

Våren börjar kännas nära nu! Kanalen va frusen, snön låg tät och vinden kylig o uppfriskande!!

bullysmile skrev:
32 dagar kvar till våren!

Ja vad härligt.
Nu tror vi ju inte att du sitter här och ljuger, så säger du att det är vår om 32 dagar så är det vår om 32 dagar...eller ja 31 nu eftersom du sa det igår.

Så jag satte precis här och märkte ut i min kalender.

Februari 18 32
Februari 19 31
Februari 20 30
...
Februari 25 25
...
Mars 11 11
osv...

Dag 0 blir då Söndagen 22 Mars.
22 Mars ska det vara vår...

...så nu vet ni alla det, är det inte vår 22 Mars så kan ni hålla bullysmile personligt ansvarig för det.

Ja dax att ladda batteriet, 100 milaservice och !!byte koppling!!(fick brev idag om att alla 08:or skulle bytas koppling) 2 mars och sen är det vår... 22 mars?? då är det redan sommar(i mina önskedrömmar iaf)

Ja vad härligt.
Nu tror vi ju inte att du sitter här och ljuger, så säger du att det är vår om 32 dagar så är det vår om 32 dagar...eller ja 31 nu eftersom du sa det igår.

Februari 18 32
Februari 19 31
Februari 20 30
...
Februari 25 25
...
Mars 11 11
osv...

...så nu vet ni alla det, är det inte vår 22 Mars så kan ni hålla bullysmile personligt ansvarig för det.

Börjar krypa lite plusgrader i alla fall :)

Ja dax att ladda batteriet, 100 milaservice och !!byte koppling!!(fick brev idag om att alla 08:or skulle bytas koppling) 2 mars och sen är det vår... 22 mars?? då är det redan sommar(i mina önskedrömmar iaf)

Bara säga till så drar vi på en Premiärtur :yoparty

Last edited:
Kunde inte låta bli!

Detta hände den 19:e februari, lite för att återuppliva den 19:e februari 2008 då vi åkte till Rosenhill med hojarna.

Smög sakta och försiktigt in i rummet, ville ju inte att hon skulle vakna och vara vresig.
Lyfte sakta på täcket och där var hon, lika vacker som den bild jag har i hjärnan.
Efter lite bökande och stökande, utan att hon vaknat, fick jag henne i position.
Det var med en smått överväldigande känsla när jag tryckte in den.

Vred runt!

Och efter 2 sekunder var hon vaken, vackert brummande från rad 4an.
Skulle kunna säga att det kändes som om hon var glad att bli väckt ur vintersömnen.

Fick på mig stället, stövlar och hjälm på mindre än 5 min, medan busan stod utanför och mullrade.

Tog en tur ned till Nynäshamn!
Why? - Becaus I can!!!

Men fy fan vad det var kallt!!

Blev faktiskt stoppad av farbror blå, dom trodde den var stulen eftersom ingen vettig människa tar hojen ner till fiket i hamnen den 19:e februari när det visar minus 2 på kvicksilvret. Hahahaha LKC trodde dom inte när dom körde en QF och QP på oss. Frågade faktiskt om dom hade tråkigt och ville ha en komendering norrut istället, tur man känner grabbarna och tjejjerna i blått.

Sen var det väll en och annan som höll på att vrida skallen ur led när jag gled genom centrum (det går ganska fort) på väg hem. Var några äldre gentlemen som visade tummen upp.....yea the right stuff!!

Nynäs

Kunde inte låta bli!

Detta hände den 19:e februari, lite för att återuppliva den 19:e februari 2008 då vi åkte till Rosenhill med hojarna.

Smög sakta och försiktigt in i rummet, ville ju inte att hon skulle vakna och vara vresig.
Lyfte sakta på täcket och där var hon, lika vacker som den bild jag har i hjärnan.
Efter lite bökande och stökande, utan att hon vaknat, fick jag henne i position.
Det var med en smått överväldigande känsla när jag tryckte in den.

Vred runt!

Och efter 2 sekunder var hon vaken, vackert brummande från rad 4an.
Skulle kunna säga att det kändes som om hon var glad att bli väckt ur vintersömnen.

Fick på mig stället, stövlar och hjälm på mindre än 5 min, medan busan stod utanför och mullrade.

Tog en tur ned till Nynäshamn!
Why? - Becaus I can!!!

Men fy fan vad det var kallt!!

Blev faktiskt stoppad av farbror blå, dom trodde den var stulen eftersom ingen vettig människa tar hojen ner till fiket i hamnen den 19:e februari när det visar minus 2 på kvicksilvret. Hahahaha LKC trodde dom inte när dom körde en QF och QP på oss. Frågade faktiskt om dom hade tråkigt och ville ha en komendering norrut istället, tur man känner grabbarna och tjejjerna i blått.

Sen var det väll en och annan som höll på att vrida skallen ur led när jag gled genom centrum (det går ganska fort) på väg hem. Var några äldre gentlemen som visade tummen upp.....yea the right stuff!!

Nynäs

HÄRLIGT!!! :tummenupp :)
Snart sadlar jag me!! :banana

Börjar bli + grader allt oftare på dygnet!! :D

Ja vad härligt.

Februari 18 32
Februari 19 31
Februari 20 30
...
Februari 25 25
...
Mars 11 11
osv...

Eftersom det krävs 7 dagar för att det ska få kallas vår så kommer det altså vara vårtemperatur redan 15:e mars. right? :tungan

*/ ?>
Nyheter
Scenic – navigering för dig som prioriterar vägen framför destinationen

Screenshot De flesta nav...

CTEK visar upp ny laddare och ”booster”

CTEK NXT 5 Nu börjar sol...

Vi provkör nya H-D-modeller

Allt om MC åkte till Malaga...

IDM tar klivet upp – EURO MOTO lanseras

EURO MOTO ersätter inte IDM...

Galfer skärper greppet om racing

Pressrelease från Galfer: ...