Nålventil Mikuni TMX38

Mahhbechh

Börsmäklarn
Gick med
20 Oct 2005
Hoj
Briggs & Stratton
Hej.

Min nålventil är bortom all räddning då jag såklart glömde att tvätta ur förgasaren när hojen drunknade tidigare i vintras. Saltvattnet har alltså gjort sitt. Ny sats för ventilen kostar hos de 6 olika Minunimportörer jag har talat med idag mellan 1200 och 1400 och då ingår nål, flottör och två oringar plus lite annat skräp jag inte behöver.

Onödigt säger jag, då jag endast behöver nålventilen så jag vänder mig nu hit till den samlade kunskapen. Var kan man få tag på en nålventil till en sån här förgasare? Är det för dyrt köper jag helt enkelt en bättre begagnad förgasare o slänger på, det är fan billigare än att köpa en ny nålventil för 1000 spänn iaf. Men man måste ju spana runt på de andra alternativen.

Någon som vet alltså? Har testat att söka både här, ebay, blocket och runt övrigt på diverse sökmotorer men utan glädjande resultat.

Hej.

www.sudco.com verkar bara ta 20 USD och 20-30USD verkar vara priset hos många amerikanska handlare

EDIT: Notera att du skall ha en 786-36004 och inte 786-36004A om du inte kör med bränslepump.

Last edited:
www.sudco.com verkar bara ta 20 USD och 20-30USD verkar vara priset hos många amerikanska handlare

EDIT: Notera att du skall ha en 786-36004 och inte 786-36004A om du inte kör med bränslepump.

Trevligt, dom hade ju allt. Frågan är bara vilken jag ska ha. Numren du förslog är för den äldre modellen, jag har den nya som bland annat har två "flottörhus" osv. och i deras katalog finns det två olika ordernummer för kitet till den senare.

Om du kikar i denna PDF-katalogen länk på sidan 115 så ser du längst ner att det finns två olika.

Går det att lista ut vilket av dessa man skall ha eller får man helt enkelt ringa nån förståsigpåare och höra?

Kollla om en mikuni ventil ar i narheten av att passa. Du har sakert en liggandes.
Annars kan jag kolla dim. Det enda viktiga ar bredden . Hojd och vinkel pa nal inte viktigt faktist. Hojden justerar du bara genom att stalla flotorhojden.

Skulle mikuni ventilen vara lite fort bred sa ar det ingen fara att slipa av den pa bredden. Kop hellst en gummitatad.

Boost har us konverterat datorn :D

Kollla om en mikuni ventil ar i narheten av att passa. Du har sakert en liggandes.
Annars kan jag kolla dim. Det enda viktiga ar bredden . Hojd och vinkel pa nal inte viktigt faktist. Hojden justerar du bara genom att stalla flotorhojden.

Skulle mikuni ventilen vara lite fort bred sa ar det ingen fara att slipa av den pa bredden. Kop hellst en gummitatad.

Boost har us konverterat datorn :D

Nix, jag har inget sånt här till övers.. Brukar man ha det? Har den gamla här som är aningen demolerad, men bredden går att mäta. Är det sida till sida man mäter eller är det diagonalen? Hur kommer det sig att inte vinkel är viktigt?

Har du kanske en liggandes? :rolleyes:

Mahh.

Nyheter
Recension: Gilles MUE2 fotpinnsats

Om du vill förfina din hoj ...

Recension: Gilles MUE2 fotpinnsats

Om du vill förfina din hoj ...

Australiskt stjärnskott klart för GGN 2026

20-årige australiensaren Wi...

Alltid redo för regn

Håll dig torr på hojen – ny...

Bridgestone dominerade i Suzuka 8 Hours

Pressrelease från Bridgesto...

Publikrekord under World Ducati Week

Ducati slog publikrekord un...

Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Back