Fabbe o Lion - Vi är många som tänker på er!

vOLt

aeronautica militare
Gick med
2 Sep 2007
Ort
Norrköping
Hoj
Alfa romeo 166 24v/164 QV/Maserati 3200gt
Tycker det är grymt starkt att fabbes & Lion's anhöriga är inne och skriver att dom förstår gemenskapen och intresset deras barn/bror hade..Inte många som kan erkänna det, utan vill vända det till nåt hemskt och farligt med hoj...Visst är det mycke farligare än många andras hobbies men det är allti människan i slutändan som det beror på oftast.. Jag hade själv en polare som körde ihjäl sig för några år sen och han vart 19 år! Men hans far ville inte se oss lr veta av oss nåt mer efter den olyckan. Nu går han runt och försöker hitta att det var fel på hojen..Som sagt stor creed till fabbes & lions anhöriga. Sen så tycker jag detta själv är en sån tragisk olycka som är helt otrolig..
 

sharpedge

Året runt
Gick med
4 Dec 2003
Ort
Göteborg
Hoj
Suzuki TL1000R -98
Har träffat både Fabbe och Lion, Fabbe har jag dock träffat lite fler gånger, en go kille på alltid glatt humör, och så får man reda på att dom råkat ut för detta då jag vart borta från göteborg och man ser trådarna :(
Vila i frid grabbar, ni kommer vara saknade och mina varmaste kondoleanser till familjerna!
/Andreas
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Det här är ju så klart trivialt för de som känner de omkomna, jag gör inget anspråk på att mäta mig eller min erfarenhet med era, men ändå:

Jag har ju en dryg jävla stil, det vet jag och det är med glimten i ögat för det mesta men det går inte alltid hem. Det förstår jag mycket väl. En kille på forumet som hette Lion rök jag ihop med någon gång litet grann, jag fick för mig att han var assyrier så jag passade alltid på att påtala hur det gick när Assyriska blev inkvoterade i Allsvenskan för några år sedan. Sådan är jag.

För ett år sedan köpte jag min R1 och förstod direkt att här skall smygpimpas. Hittade annonser på Sporthoj på fint kåpglas och ringde någon göteborgare som hette Nino och mötte honom senare på Stockholms Central. Där kom en kille på kryckor hoppandes och berättade hur han smällt sin R1 och hade en del delar kvar, jag köpte glaset för en femhundring. Gick hem och kollade hans annons igen och såg att han hade en sådan där ful jävla nummerskyltshållare också. Den är ju bra att ha för besiktningen. Så, jag sms:ade den här Nino och bad om att få den också nästa gång han eller hans mamma som tydligen åkte hit ibland skulle till Stockholm. Ja dxet drog ju ut på tiden, kommer ihåg att jag ringde honom från Halmstad i Juli och strulade och sedan tog jag aldrig vägen förbi Göteborg ändå. Dryg man är liksom. Sedan var jag på kundbesök i Göteborg i december och kom på att här ska SMS:as skyltmannen, det var ju lönslöst. Tror jag fick idén 45min innan mitt tåg skulle ta mig hem till Stockholm igen.

Besiktningen närmade sig och jag ringde upp den här killen Nino och frågade vad han skulle ha och hur han kunde skicka grejerna för så här kunde vi ju inte hålla på, det här var i mars i år. Det var inga problem och han ringde mig senare på kvällen när jag satt och skambjöd på 06 och 07:eek:r R1 på Blocket (en favorithobby). Jag sade att han kan skicka det men vi får se om någon nappar för jag ska ha en 07:a. :) Han garvade och sade att det är en helt annan hoj, 03:an som jag har är brutalare, han hade ju haft en 03:a som han krockat och en i höstas hade han tydligen köpt en 04 eller 05 R1 om jag minns rätt. Nåväl, vi gjorde klart allt och han skickade grejen och den ligger i mitt garage.

Den här killen som sålde de här grejerna till mig var synnerligen trevlig, oförskämt trevlig nästan faktiskt. Misstänkt trevlig rent av. Och, han ser exakt ut som den här killen på bilderna som ni säger är Lion, som inte gillade mig (mitt forum jag åtminstone) alls vad jag förstår. Jag har i alla fall kvar en Ninos telefonnummer i mobilen för jag tänkte att den där killen var ju så trevlig att man vill köpa mer grejer av han.

Så skriver folk sådant här.

:(
 
Last edited:

Miss_Orchidee

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Jan 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Yamaha R6-00
Det här är ju så klart trivialt för de som känner de omkomna, jag gör inget anspråk på att mäta mig eller min erfarenhet med era, men ändå:

Jag har ju en dryg jävla stil, det vet jag och det är med glimten i ögat för det mesta men det går inte alltid hem. Det förstår jag mycket väl. En kille på forumet som hette Lion rök jag ihop med någon gång litet grann, jag fick för mig att han var assyrier så jag passade alltid på att påtala hur det gick när Assyriska blev inkvoterade i Allsvenskan för några år sedan. Sådan är jag.

För ett år sedan köpte jag min R1 och förstod direkt att här skall smygpimpas. Hittade annonser på Sporthoj på fint kåpglas och ringde någon göteborgare som hette Nino och mötte honom senare på Stockholms Central. Där kom en kille på kryckor hoppandes och berättade hur han smällt sin R1 och hade en del delar kvar, jag köpte glaset för en femhundring. Gick hem och kollade hans annons igen och såg att han hade en sådan där ful jävla nummerskyltshållare också. Den är ju bra att ha för besiktningen. Så, jag sms:ade den här Nino och bad om att få den också nästa gång han eller hans mamma som tydligen åkte hit ibland skulle till Stockholm. Ja dxet drog ju ut på tiden, kommer ihåg att jag ringde honom från Halmstad i Juli och strulade och sedan tog jag aldrig vägen förbi Göteborg ändå. Dryg man är liksom. Sedan var jag på kundbesök i Göteborg i december och kom på att här ska SMS:as skyltmannen, det var ju lönslöst. Tror jag fick idén 45min innan mitt tåg skulle ta mig hem till Stockholm igen.

Besiktningen närmade sig och jag ringde upp den här killen Nino och frågade vad han skulle ha och hur han kunde skicka grejerna för så här kunde vi ju inte hålla på, det här var i mars i år. Det var inga problem och han ringde mig senare på kvällen när jag satt och skambjöd på 06 och 07:eek:r R1 på Blocket (en favorithobby). Jag sade att han kan skicka det men vi får se om någon nappar för jag ska ha en 07:a. :) Han garvade och sade att det är en helt annan hoj, 03:an som jag har är brutalare, han hade ju haft en 03:a som han krockat och en i höstas hade han tydligen köpt en 04 eller 05 R1 om jag minns rätt. Nåväl, vi gjorde klart allt och han skickade grejen och den ligger i mitt garage.

Den här killen som sålde de här grejerna till mig var synnerligen trevlig, oförskämt trevlig nästan faktiskt. Misstänkt trevlig rent av. Och, han ser exakt ut som den här killen på bilderna som ni säger är Lion, som inte gillade mig (mitt forum jag åtminstone) alls vad jag förstår. Jag har i alla fall kvar en Ninos telefonnummer i mobilen för jag tänkte att den där killen var ju så trevlig att man vill köpa mer grejer av han.

Så skriver folk sådant här.

:(
Va tacksam att du fick "lära känna honom"... han va så trevlig, alltid. :gråta
 

nicke_yamaha

Ny medlem
Gick med
12 May 2007
Ort
göteborg
Hoj
R1
Vila i frid

Vila i frid gubbar, hoppas det finns massa goa å kurviga vägar att köra på där uppe.
tankar å kondoleanser till familjer å anhöriga.
 

Pinky

Blommor & Bin
Gick med
10 May 2004
Ort
Gbg
Hoj
Numera endast ett minne
Jag har på något vis totalt missat denna tråden!
Alla omtankar och ledsna inlägg gör att tårarna rinner och orken att finna orden jag söker finns här inte just nu så jag väljer att låna några av mina tidigare ord från en annan tråd...:(

Nino, troligen den mest genomgoda och trevliga kille jag nånsin lärt känna, tyvärr kom jag honom aldrig så nära. Har dock många positiva minnen från honom som jag glädjer mig åt!

Fabbe, ja vad ska man säga. Han har varit en stor del av mitt liv senaste knappa 2 åren. Träffades första gången hösten 2006 då grabbarna skulle köra Gothenburg challenge (en slags tävling, sak samma), bjöd honom på en korv med bröd och sen dess har vi vart kompisar. Han har hjälpt mig utnyttja min hoj, iaf till viss grad haha men framförallt så har vi blivit något slags putsande par. Vi gnuggade ju ta mig fan halvt om halvt bort lacken på hojarna förra året, övervinna den andre vad gäller glans var ju såklart målet!
Körde 90% av mina mil tillsammans med Fabbe förra året.

Det var såklart Fabbe som fick mig att köpa en K7:a och var det putstävling förra året så kan ni ju tänka er hur det vart nu hittills i år . Kändes grymt bra att köra sida vid sida jämte varandra, posa på Avenyn upp och ner trots minusgrader (det var ju sol!), men vad gör det, vi var ju coolast i stan på våra nyputsade likadana hojar, ljudsymfonin som utspelade sig var helt såklart grymmast i stan då vi gled fram på gatan, detta skulle helt klart bli den bästa sommaren någonsin! Vad som händer nu vet jag inte riktigt, jag kommer aldrig kunna uppskatta hojen på samma sätt nu som innan, kanske lika bra att hoppa över en mcsommar, men det lär ju varken göra mig Fabbe eller Nino lyckligare. Det är inte för inte som det nu känns ensamt på vägarna utan min andra hälft..Saknar dig så Fabbe :gråta.

Tänker på alla er närstående, men framförallt på er två, Fabbe och Nino!
Ta hand om varandra vart ni nu än är! Känner jag er två rätt så lär ni gilla läget rätt bra nu ändå!
 

Limez

Liten pinne kittlar bättre än stor stock
Gick med
10 Jun 2005
Ort
Kungsbacka
Hoj
Kronans gröna, inga växlar, fotbroms
Det har inte gått en dag utan att jag har tänkt på det som har hänt. Nu är det exakt en månad sen, det känns som igår, när jag träffade killarna vid Freeprort, vi stod och skrattade, livet lekte. Jag längtade så tills jag fick köra stora moppen så att jag kunde hänga med ut på äventyr. Det skulle dröja ett år men det hade varit värt väntan. Nu spelar det ingen roll längre, men jag längtar fortfarande, ni andra finns ju kvar. På något sätt har jag kommit närmre er andra i Göteborgsgänget på grund av detta. Jag vågar prata, vara mig själv, och ingen tycker att jag är dum eller konstig. Precis så som jag blev bemött av Fabbe, killen brydde sig inte om att jag körde en slö koreansk 125a, han pratade och skrattade med mig ändå. Som jag skrivit tidigare, båda killarna betedde sig som om jag kännt dem i flera år, även om det snarare var 10 minuter i Ninos fall och några veckor för Fabbe.

Jag ser fram emot att träffa er andra i Göteborgsgänget så mycket som möjligt, vill inte missa något skoj upptåg/äventyr. Även om 125ans prestanda påverkar själva körmomentet :)
 

Limez

Liten pinne kittlar bättre än stor stock
Gick med
10 Jun 2005
Ort
Kungsbacka
Hoj
Kronans gröna, inga växlar, fotbroms
Fan, det börjar sjunka in. Har umgåtts med resten av GBG-gänget ganska mycket de senaste månaderna och väntar fortfarande på att du, Fabbe, ska sladda in på grusvägen till Blomman. Fast det hade du väl i och för sig inte gjort då det hade dammat ner Pinkys hoj, för han skulle ju legat bakom :) Ni var ju putspolare och skulle lära mig att bli putsbög, nu får jag nöja mig med Emils hjälp, men det ska nog gå ändå :)
 

Bifogat

  • DSC02220.JPG
    DSC02220.JPG
    182.7 KB · Visningar: 600

Miss_Orchidee

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Jan 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Yamaha R6-00
Fyfan, detta har vart en hård vecka... av ingen speciell anledning egentligen.

Har tänkt jätte mycket på er, och jag saknar er så fruktansvärt mycket! Det känns som jag lever i nån dimma och jobbar borta varannan vecka, inte lagar min hoj för att jag in i det längsta ska kunna lådsas som att vi bara inte "hinner" ses. Fast jag vet att ni är borta.

Jag hatar hur livet har blivit nu. Det är inte alls samma som innan, även om mycket är det. Jag har fått ett jobb i Norge och har bestämt mig för att flytta ifrån allting här hemma. Jag orkar inte mer av det här.
varje gång jag går förbi gamla "Ivy grill och bar" tänker jag på nyårsafton när vi jobbade ihop, du och jag fabbe. Varje gång jag åker förbi 7:ans gatukök så tänker jag på när vi gick hem mitt i natten kl 04.
Det finns så mycket saker som påminner om er... om oss. och jag minns dem med glödje, men ändå gråter jag floder när jag tänker på det.

Norge blir en nystart, jag kommer sakna alla här hemma, men det kommer aldrig bli samma som innan, så det känns helt ok att faktiskt "starta om".


Jag kommer alltid minnas er grabbar!
 

Limez

Liten pinne kittlar bättre än stor stock
Gick med
10 Jun 2005
Ort
Kungsbacka
Hoj
Kronans gröna, inga växlar, fotbroms
Imorgon har det gått 3 månader. Idag får jag börja övningsköra svåra hojen(om jag hade varit ute i tid och reg.besiktigat den). Med stora Emil som handledare så hade jag kunnat åka med er på massa äventyr och fått känna gemenskapen. Nu får jag nöja mig med bara Emil, även om han är en väldigt speciell människa som jag har mycket gemensamt med.

Om jag får ihop 125an idag så tänkte jag köra en lite "minnes-runda" imorgon. Från parkeringsrutan på freeport, där jag hjälpte fabbe att pilla ner buffen innanför skinnstället. Vidare till macken 500 meter därifrån där ni skulle tanka. Sen till Lygnern via Hjälm och norra sidan till Sätila(som jag antar att ni körde). Från Sätila till Hällingsjömacken där ni tog en paus. Därifrån ner mot Inseros men till höger mot Härryda/Landvetter efter sjön. De små kurviga vägarna fram till Landvetter där ni körde under motorvägen, svängde höger, och gav fullt...
När jag väl är där vid krönet vet jag inte vilken väg det blir tillbaka hem, men antagligen samma väg.

Jag saknar er, hade velat lära känna er båda mer.
 

Limez

Liten pinne kittlar bättre än stor stock
Gick med
10 Jun 2005
Ort
Kungsbacka
Hoj
Kronans gröna, inga växlar, fotbroms
Det var länge sen nu. Snart ett halvår. Fast det känns som om det var igår. Jag funderar över mitt liv och vad jag gör. Jag vill göra roliga saker. Köra hoj.

Tänker på er och gråter faktiskt en skvätt när jag lyssnar på Tears in Heaven och läser mina och andras tidigare inlägg i tråden.

Varför finns ni inte längre?! Fan, nu kommer jag vara nedstämd några dagar, tills jag hittar det roliga i livet igen. Hojen.
 

Zelin

RIDER
Gick med
24 Sep 2008
Ort
Göteborg
Hoj
Honda CBR600RR 08
Kommer aldrig glömma det samtalet jag fick av min syster som var först på olycksplatsen (vi bor på den gården där det hände) hon var i totalt chocktillstånd och bara grät, tog en stund innan jag fick grepp om vad som hänt, hennes ord var inte direkt sammanhängande, jag hade turen att inte vara hemma när detta hände...
Systern satt vid datorn när hon hörde högvarviga motorcyklar dra på och sen en jäkla smäll, hon fattade att nått inte stod rätt till och sprang ut för att se vad som hänt och såg då att det brann vid diket, hennes första spontana reaktion var att det brann och vände tillbaks till huset för att hämta farsan med att skrika att det brinner utanför och att branden måste släckas för att rädda stallet... Väl tillbaks på olycksplatsen med farsan hack i häl såg dom vad som verkligen hänt, det var några killar som sett olyckan från fotbollsplanen som kom fram till platsen, killen i Hummern var på väg att besöka dessa.
112 ringdes upp och personalen där beodrade 1:a hjälpen tills dess ambulans anlänt, pappa och killen som kört Hummern gjorde allt dom kunde på den ene och fotbollskillarna på den andre.
Var otroligt psykiskt nedbrytande för farsan som kände rätt fort att det inte slutat bra för den han försökte hjälpa men var tvungen att fortsätta tills dess att ambulans kom till plats, 10 långa minuter senare... När dessa väl anlände så konstaterade dom snabbt att det inte var så mycket att göra utan täckte över kropparna.
Även om jag inte kände nån av killarna och hade turen att inte vara på plats när det hände så är det tungt att tänka på det som hänt, vi har gjort en liten minneslund för killarna med bilder och blommer på hörnet av gårdsbyggnaden och alla som vill får komma dit och minnas, plantera blommor mm.

Innan detta hände var mina planer att ta MC-kort och köpa hoj inför sommaren men kändes inte psykologiskt rätt längre, farsan skulle nog aldrig vilja det heller, och även om det gått lång tid så är såren fortfarande djupa för honom sen den dagen.

Nu har det gått en tid och för en månad sen så köpte jag dock en hoj ändå med planerna att ta kortet till våren 2009, har inte vågat säja nånting till farsan än, han är lyckligt ovetande om mitt köp och hojen står inhyst i stan tills rätt tillfälle ges och jag kan berätta för honom...
 

YouKnowMe

Hmm...
Gick med
12 Apr 2005
Ort
Mitt i Götttttttteborg
Hoj
KTM SuperDuke R
Kommer aldrig glömma det samtalet jag fick av min syster som var först på olycksplatsen (vi bor på den gården där det hände) hon var i totalt chocktillstånd och bara grät, tog en stund innan jag fick grepp om vad som hänt, hennes ord var inte direkt sammanhängande, jag hade turen att inte vara hemma när detta hände...


Uschanamig...kände inte heller nån av grabbarna, men känner vänner till dem. Detta var en jobbig mc-sommar för oss samtliga...

Vila i frid
 

Limez

Liten pinne kittlar bättre än stor stock
Gick med
10 Jun 2005
Ort
Kungsbacka
Hoj
Kronans gröna, inga växlar, fotbroms
Denna låten får mig att tänka på livet. Lyssnade på den hela tiden "veckan efter", minns att jag somnade till den flertalet nätter, Fabbe gillade tydligen den. Sjukt bra låt.

:(

[YOUTUBE-ID]7U4bDH8rchc[/YOUTUBE-ID]
 

Miss_Orchidee

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Jan 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Yamaha R6-00
I vanliga fall har jag svårt att acceptera ett nederlag...

Jag vet att ni ær borta, førmodligen på en bættre plats, men ændå så kan jag inte acceptera det, jag kan verkligen inte. Hur jag æn førsøker, jag har førsøkt prata om det och jag har førsøkt førtrænga det men inget tycks vara det rætta sættet før att komma genom det hær.

Igår va en hård dag och idag børjade inte bættre heller. Jag orkar snart inte mer, varenda jævla dag ær en plåga. Minnena kommer tillbaks allt oftare och jag orkar inte gråta mer, men ændå forssar tårarna varje gång.

Det finns ingen kvar som førstår... :gråta:

Jag vill bort, men Oslo var tydligen inte tillræckligt før att smita ifrån allt som gør sig påminnt om er. Finns det ens någon løsning på detta? :gråta:
 

vOLt

aeronautica militare
Gick med
2 Sep 2007
Ort
Norrköping
Hoj
Alfa romeo 166 24v/164 QV/Maserati 3200gt
Jag tror inte på att smita från verkligheten utan mer att ta tag i problemet som att gå prata med någon lr rent av vistas med dina närmsta vänner.. Nu kanske dessa 2 killar var dina närmsta vänner och då får man koppla in familjen och försöka få lite support där. Jag hoppas att det löser sig för dig..


Måste säga att denna olycka är nog en av dom mest tragiska jag har hört under mina 32 år jag levt.
 
Last edited:

Miss_Orchidee

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Jan 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Yamaha R6-00
Fyfan fabbe, idag är en sån riktigt jobbig dag! Jag saknar dig så jääävla mycket! Det känns som vi inte setts på länge bara för jag vart i norge ett tag, och ändå vet jag hur det är, jag vet att du är borta och ändå känns det jätte konstigt.
Om ett par månader så är det ett år sen ni gick bort, och jag lipar fortfarande när jag tänker på det. Du hade förmodligen klippt till mig om du sett mig ;)

Det känns riktigt tungt att åka till graven, det känns helt overkligt att du ligger där. Det är jättefint där, din familj har valt en jättefin sten och gjort det väldigt vackert med alla blommor mm.
Men det känns ändå jätte konstigt... Det känns inte som du är där alls :(

Jag hoppas verkligen att ni har det superbra där ni är nu och att vi ses igen nån dag.

1000 kramar, Steffi
 

Limez

Liten pinne kittlar bättre än stor stock
Gick med
10 Jun 2005
Ort
Kungsbacka
Hoj
Kronans gröna, inga växlar, fotbroms
Det känns inte som du är där alls

För mig så sitter han bak på gödselstacken och blickar ut över den lilla "dalen".

Någon som känner för att köra en minnesrunda bort till "olycksplatsen" 19/4? Det är en söndag så de flesta har väl "tid". Kanske utgå från Hällingsjö-macken.
Sen vidare till GP för en glass i solen?

Hoppas innerligt att jag har hunnit fixa ett "riktigt" A-kort innan dess så jag kan delta på egen hoj.
 

Miss_Orchidee

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Jan 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Yamaha R6-00
För mig så sitter han bak på gödselstacken och blickar ut över den lilla "dalen".

Någon som känner för att köra en minnesrunda bort till "olycksplatsen" 19/4? Det är en söndag så de flesta har väl "tid". Kanske utgå från Hällingsjö-macken.
Sen vidare till GP för en glass i solen?

Hoppas innerligt att jag har hunnit fixa ett "riktigt" A-kort innan dess så jag kan delta på egen hoj.
Det va precis vad jag tänkte, men så insåg jag att det nog va tidigt att lägga ut en tråd redan nu. Så vi kanske kan vänta lite med den?

Men en minneskörning ska dem fan få, om jag så ska köra den ensam :gråta:
 
Nyheter
Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Top