Behöver hjälp ang. Ebay

Status
Ej öppen för fler svar.

Jonathan

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 Oct 2006
Hoj
-
Jo, köpte mig en grej på Ebay.com i förra veckan. Betalade med Paypal och produkten är skickad. So far so good.
Frågan är egentligen om det är upp till mig att ordna transport till Sverige eller om säljaren ordnar det?

Jag fick avi.nr via mail så fort det blev skickat så jag kan spåra produkten via USPS, som synes nedan.
Men ska det verkligen ta så lång tid att få hit prylarna?
Eller ska jag, på något sätt, ordna transport från nedan nämnda ställe till Sverige. :confused:

Mvh J

Bifogat

• Bild.JPG
    Bild.JPG
    14.2 KB · Visningar: 99
Står väl bara att produkten är skickad den 10e feb från den adressen. Nån vecka med billigaste fraktsätt låter väl rimligt?

Står väl bara att produkten är skickad den 10e feb från den adressen. Nån vecka med billigaste fraktsätt låter väl rimligt?

Ah. Jag tolkade det som att grejerna befann sig på nämnda ställe sen det där datumet. :död

Men nu när du säger så låter det klart rimligare!

När jag pratade med en handlare i usa så förklarade han för mig lite hur det funkar mellan två olika fraktfirmor.

Skickade han grejer med USPS så kunde jag bara spåra min leverans så länge den fanns inom usa. När den hade lämnat usa så ansåg sig usps inte ha något ansvar för frakten...

Använder man istället UPS så kan man spåra försändelsen under hela leveransen. Skulle paketet försvinna så kunde firman som sålde grejerna få tillbaka pengar på någon fraktförsäkring.

Så den killen ville inte skicka grejer med USPS till mig i sverige pga osäkerheten vid leveransen...

Men du behöver nog inte vara orolig, dina grejer komme nog så småningom. :) Har hört många som har fått skickat sina grejer med USPS och de har fått dem.

När jag pratade med en handlare i usa så förklarade han för mig lite hur det funkar mellan två olika fraktfirmor.

Skickade han grejer med USPS så kunde jag bara spåra min leverans så länge den fanns inom usa. När den hade lämnat usa så ansåg sig usps inte ha något ansvar för frakten...

Använder man istället UPS så kan man spåra försändelsen under hela leveransen. Skulle paketet försvinna så kunde firman som sålde grejerna få tillbaka pengar på någon fraktförsäkring.

Så den killen ville inte skicka grejer med USPS till mig i sverige pga osäkerheten vid leveransen...

Men du behöver nog inte vara orolig, dina grejer komme nog så småningom. :) Har hört många som har fått skickat sina grejer med USPS och de har fått dem.

Ah, där ser man. Kanske borde valt UPS istället då, men det är bra att veta till en annan gång. :tummenupp

Nej jag tvivlar inte på att grejerna kommer att komma, det gör dom säkerligen. Säljaren verkade vara mycket seriös dessutom så om det skulle bli något strul så är han säkert villig att göra nån deal.
Det handlade bara om småpengar i sammanhanget, vilket var poängen såhär första gången för att se hur smärtfritt det går.

Det här var lite lustigt. Grejerna hade kommit hem med posten idag. :hihi

Då har man lärt sig något nytt. Tack för svaren. :)

/J

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...