Fisken smakade dy...

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Hoj
Versys -08
För andra gången har jag satt tänderna i en djävla dyfisk. Köpte hem en ny fisksort som heter Tilapila. Fantasilöst fick det bli panerade sådana med mos och remouladsås. Hur trist det än kan låta är det en av mina favoriträtter men säg den lycka som varar.... Fiskhelvetet smakade DY! :zpy :zpy

Först tyckte jag att det var en liten bismak av mögel men efter någon ytterligare tugga märkte jag att skiten både luktade och smakade dy så här sitter jag hungrig och överväger om jag ska åka iväg och köpa pizza.

Pangasius (Hajmal) har jag köpt ett par gånger och varit med om samma sak. skiten smakar dy. :mad:

Det borde vara lag på att sätta varningstext på fisk som kan smaka dy för efter lite googlande kan jag konstatera att det knappast var något ovanligt problem..

"- Varning! Fiskhelvetet kan smaka dy!"

Skriv ut det på förpackningen så slipper man känna sig lurad.

Problem: Fisk smakar dy

Lösning: Köp inte fisk!

Det finns hundratals olika sorters kött, varför äta havets avskräde?
För att hjälpa dig på traven att sluta med ditt fiskmissbruk kan jag berätta att jag har bajsat i havet, tänk på det nästa gång du står där vid fiskdisken...

Fisk köper man färsk från fiskbilen eller i fiskdisken. Nån gång ibland så blir det ju dock en fuling när ett paket fryst lax letar sig ner i kundvagnen...

En berättigad fråga...om du köpt den vid flertal tillfällen & den smakat dy då också..varför köpte du firren igen?

För övrigt är Findis Dill fiskgratäng da shit!!

Både Tilapia och Pangasius är bra matfiskar så jag gissar snarare på att det i ditt fall handlar om en tvivelaktig länk i fryskedjan. Fiskarna kanske har blivit tinade någon gång under vägen? Kanske tom i affären?

För du har väl inte gått på affärernas "knep" att tina upp frysta filéer, slänga på en hundring på kilopriset och lägga dom fiskcharken?

Tilapia är ju en ganska ny sort på matbordet men brukar vara välsmakande, dock kan det bli en bismak om den felaktigt hanteras i dubbelfrysning/tinat osv.

Ang Pangasius så finns det två varianter, en som är ytodlad och en som är bottenodlad. Köp den som är ytodlad så har du inga smakproblem.:tummenupp

Saxat från en Pizzeria från Södermalm:

Pizza nr. 47. Korvus Exoticus: Tomat, Mozzarella, Tilapila, Sparris, Remoulad.

Rekommenderas Korvis, bara å åka och tjacka familjemodell :tummenupp

Proletärfiskar förenen eder...

Fisk var sånt dom åt under kriget när det inte fanns mat.

Gör du bröd av bark också?

Last edited:
snart kommer överklassen älska torsk

blev lite nyfiken på tiapia nu när den verkar motarbetas i tråden

Inget fel alls, och desto mer utrotningshotad den blir, ju godare är den :tummenupp

Exakt :tummenupp

Bjuda hem nån jäkel och berätta att man gjort fiskgratäng på patpundiolopa skulle ju avskräcka den mest kräsmagade.

Silkeslen fin torsk (helst färsk) med kokt potatis och skirat smör med dill är riktigt gott (precis som Biltmore skrev) :drool

Å då är jag ändå köttmänniska i grund och botten :)

Saxat från fiskeriverkets info om Tilapia: ...De tål dessutom dålig vattenkvalitet och kan livnära sig på många olika typer av föda...

Mao, dom klarar sig i vilket avloppsdike som helst och överlever på vad skit som helst...

...går fetbort:tummenner

*/ ?>
Nyheter
Gotland Ring Bike Week 2026, Early Bird erbjudande!

Den 3-5 juli slår vi upp po...

Gotland Ring Bike Week 2026, early bird erbjudande!

Boka din plats på Gotland R...

Gotland Ring Bike Week 2026, early bird erbjudande!

Boka din plats på Gotland R...

Förarkurser på Nürburgring

Nu är datumen för båda föra...

Brembo presenterar TrackTribe

Brembo presenterar TrackTri...

21/12 är sista dagen beställning av Katalogen 2026

Stora Motorcykelkatalogen 2...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Back