Plastväska.

Plåtniklas

Liten, rädd och ensam™
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
T7
Jag håller på och letar packväskor till hojen och har nu hittat en vettig, men tyvärr alldeles för liten, på Clas Ohlson. Nån som har en aning om det kan finnas lite större väskor av den här typen nånstans? Orginalet är alldeles för dyra så dom behöver ni inte tipsa om.. :näsblod

Den här väskan är 43x38x16 cm och det jag skulle vilja ha är en som är runt 30 cm djup.

314142_X_2007-06-26_092525_157.jpg

Cyberphoto har några olika modeller. Priset sträcker sig från en handfull hundralappar upp till nästan 3000kr.

Scandinavianphoto har ungefär samma typ av grejer som Cyberphoto.

Dustin Home har hårda plastväskor av märket Pelican.

Annars finns ju billiga ALU väskor, men då börjar hojen se ut som en BMW.

Var hittar du billiga aluväskor? Dom enda jag lyckats hitta är Zega och tyvärr är dom ju allt annat än just billiga.

Rusta/Jula/ÖB/ClasOlsson?

Jag vet faktiskt inte, jag har fått mina, det är sjukt tunna ALU plåtar på dom, sä dom blir lätt buckliga, men den jag använder som portabelväska till mina radiogrejor har hållit bra.

Ska du fästa dom på motorcykel så lär du ju ändå behöva lägga en förstärkning vid fästet.

Var hittar du billiga aluväskor? Dom enda jag lyckats hitta är Zega och tyvärr är dom ju allt annat än just billiga.
Vad kan det landa på för två alu-väskor och hållare, 8-10000kr (Zega eller H&B)?

Annars så har Touringbutiken några som heter TraX. Kostar ca 6500kr för två väskor och hållare, men då är de inte bredare än 28cm.

Eller så kostar två plastväskor och hållare från t.ex. Givi eller Krauser ca 5000kr.

Hur som helst så är det värt pengarna om man ska använda väskorna lite mera än till en helgresa om året. Framförallt om alternativet är mjuka väskor. Dessutom blir det ungefär lika dyrt om man ska köpa några andra plastväskor av hyfsad kvalitét och snickra egna hållare.

Vad kan det landa på för två alu-väskor och hållare, 8-10000kr (Zega eller H&B)?

Annars så har Touringbutiken några som heter TraX. Kostar ca 6500kr för två väskor och hållare, men då är de inte bredare än 28cm.

Eller så kostar två plastväskor och hållare från t.ex. Givi eller Krauser ca 5000kr.

Hur som helst så är det värt pengarna om man ska använda väskorna lite mera än till en helgresa om året. Framförallt om alternativet är mjuka väskor. Dessutom blir det ungefär lika dyrt om man ska köpa några andra plastväskor av hyfsad kvalitét och snickra egna hållare.

Nu är det ju inte så att jag oftast åker omkring med väskor och full packning och ett par Zega känns väldigt dyrt för det lilla jag kommer använda dom. Självklart skulle ett fullt set Zegas vara önskvärt men det är lite väl mycket pengar. Angående hållaren så är det samma oavsett om jag kör Zegas eller meckar något "eget" av ett par Pelicanlookalikes.

[EDIT] Äh.. Det är ju bara pengar. :näsblod
Zega%20Case%20Packv%C3%A4ska%20Buell%20Ulysses%20stor.jpg

Last edited:
*/ ?>
Nyheter
KTM uppdaterar sin elhoj

Pressrelease från KTM: ...

Verksamheten säkrad på Gotland Ring!

Det har varit många turer k...

Ducati Superleggera V4 Centenario – kolfiberdrömmen

Med anledning av Ducatis 10...

Yamaha Ténéré 700 World Raid provkörd och klar!

Just nu återhämtar vi oss p...

Provkörning pågår, Ténéré 700 World Raid!

Just nu är vi mitt i provkö...

Världslansering, Yamaha Ténéré 700 World Raid!

Just nu är Bike på plats på...

Scenic – navigering för dig som prioriterar vägen framför destinationen

Screenshot I samband med...

CTEK visar upp ny laddare och ”booster”

CTEK NXT 5 Nu börjar sol...

Vi provkör nya H-D-modeller

Allt om MC åkte till Malaga...

IDM tar klivet upp – EURO MOTO lanseras

EURO MOTO ersätter inte IDM...

Back