Hålla ner lite, på isen

Olof Eriksson

1 0lof 3riksson
Gick med
12 Oct 2003
Ort
Skellefteå
Hoj
Alice Racing Aprilia SXV450 07, KTM 200 SX (SM) 04
Trodde aldrig att man skulle orka ge sig på att ploga en bana igen då det är såhär mycke snö men vafan, det tog några timmar men värt är det ;)

Fint soligt väder, då kan man ju int hålla sig inomhus!

[YOUTUBE-ID]aERW-wQOcio[/YOUTUBE-ID]
http://www.youtube.com/watch?v=aERW-wQOcio
 
Såg hyffsat kul ut! =) Synd att man är feg som en kratta så fort man får en offroad maskin mellan benen!
 
Tack tack :)



Du bor ju int så långt bort så det är ju bara komma upp och lira en sväng :tummenupp

:tummenupp Du har ovanligt mjuka fina sladdar. Hur tycker du känslan är i finndubbade däck jämfört med endurodubbade? Blir det mer lättkontrollerade sladdar? Eller är det för att däcken är slitna? Eller bara så att det ser lätt ut när det utförs av någon som är bra på det?
 
:tummenupp Du har ovanligt mjuka fina sladdar. Hur tycker du känslan är i finndubbade däck jämfört med endurodubbade? Blir det mer lättkontrollerade sladdar? Eller är det för att däcken är slitna? Eller bara så att det ser lätt ut när det utförs av någon som är bra på det?

Jag tror det är en blandning av de tre faktiskt, det är svårare att hålla ett ställ utan att det nyper i igen men det blir inte lika ryckigt som på endurodubben och man är ju lite närmare backen :)

Det är ju som det här man lagt mest tid på att träna, och det som man tyckt vart roligast också. Förr körde vi på lite långsammare banor men det är roligare när det går lite fortare och med lite högre insatser ;)
 
Skön och lockande rulle som alltid Olle. Får mig att längta ännu mer till Speed Weekend i Funäsdalen. Haru inge mer film med Aprilian? Kraft varv och maskulinitet (trots att Aprilia är ett tjejnamn;) )

Kör hårt:tummenupp
 
-24!? Fy fan!
Stackars 125á!

Jag ser att du fick användning för styrfästet! ;)
 
Skön och lockande rulle som alltid Olle. Får mig att längta ännu mer till Speed Weekend i Funäsdalen. Haru inge mer film med Aprilian? Kraft varv och maskulinitet (trots att Aprilia är ett tjejnamn;) )

Kör hårt:tummenupp

Aprilian använder jag inte på isen, den e för kort och för brant, man får inte dit nå dubbdäck utan att det skrapar i överallt

-24!? Fy fan!
Stackars 125á!

Jag ser att du fick användning för styrfästet! ;)

Det blev kanonbra! Tack för att ni skickade det till mig :) Fungerar över förväntan!
 
Skall du upp Freddy så följer jag med såsåom varandes Skåning i exil som aldrig testat isåka. Det ser allt för häftigt ut för att aldrig ha testat.......

Det är bara att hänga på, har ju lite skydd på hojen ifall du råkar dra en lowsider eller liknande. :skrämd
 
Det är bara att hänga på, har ju lite skydd på hojen ifall du råkar dra en lowsider eller liknande. :skrämd

Jag kraschar aldrig:fyllisar Har blivit långsam och feg redan innan 25......:gnissla

Det är bara att höra av sig när du hade tänkt åka. Skolan är inte direkt betungande just nu så jag har massor av tid över till bättre aktiviteter.....
 
Cykel har jag men inga dubisar då ingen jäkel tycks vilja sälja beg18". Jag får tjata lite på RJ eller skicka mig som bussgods till Skelefteå.....

Endurokillarna ska ju hålla på och dummas med att köra på sten å grejjer med sina däck :/

Ifall det är problem med transporten så går det ju faktiskt bussar, jag bor int såååå långt utanför stan

Dock har jag inte världens bästa dubbar på 250n, men åka går det ju göra iaf ;)
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top