Fortkörning i Tyskland

Raginaharjar

Fan ska man skriva här då??
Gick med
19 May 2008
Hoj
CRF450 -02
Brassade tydligen 22km/h för fort på Autobahn med hyrbil i December. Fick hem en förfrågan om det var jag på bilden samt om jag erkände eller inte.
Nekade till hela baletten men fick idag hem en böter. Egentligen skitpengar men kul att veta. Driver de in pengarna över gränsen eller hamnar jag top 10 på deras most wanted lista? Vill ju inte "bend over" i något Tyskt häkte nästa gång jag är där bara för en sketen fortkörning.

Jag som trodde authobahn hade frifart :va

Vi körde iaf som svin från Roding till Munchen utan att få några böter men det var ju :va 5 år sen.

Körde ca 60 för fort och det blixtrade till vid en kamera. Inte fått något för det. Ca 4år sen.

Körde ca 60 för fort och det blixtrade till vid en kamera. Inte fått något för det. Ca 4år sen.
samma hände mig typ 5 gånger på sträkan ystad-sveg i julas och jag låg drygt 100 över :hihi

Inte ett ljud från vv länsstyrelsen eller statoil som jag hyrt bilen av.

Så dom kan fela.

samma hände mig typ 5 gånger på sträkan ystad-sveg i julas och jag låg drygt 100 över :hihi

Inte ett ljud från vv länsstyrelsen eller statoil som jag hyrt bilen av.

Så dom kan fela.

Åfan, ligger Ystad i Tyskland? Det visste jag inte, men att dom (tyskarna) har en helt annan respekt för polisen det märks, vi kom med hoj i höstas in i Travemunde och det blixtrade som fasen, när vi stod och tankade kom en gubbe i en Audi vi passerat vid kamerorna och skrev upp mitt reg.nummer och joddlade nåt om polizei, jag frågade på ren svenska om han hade problem då drog han iväg som en iller, vetefan va han ville egentligen.

Nyheter
Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Danske Vilh. Nellemann övertar Honda-importen i Sverige

Äntligen är frågan om vem s...

Danske Vilh. Nellemann övertar Honda-importen i Sverige

Äntligen är frågan om vem s...

Harley‑Davidson ”Creators Custom Clash”

Harley‑Davidson drar igång ...

Di Giannantonio tillbaka som vinnare!

Fabio Di Giannantonio är fö...

The Distinguished Gentlemans’s Ride – Körs i morgon!

Den 17 maj är det åter dags...

GOTLAND GRAND NATIONAL OCH AFTONBLADET SÄNDER 12 TIMMAR LIVE FRÅN ÅRETS TÄVLING!

Foto: Karin Tornblom Pre...

Allt om MC på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Back