Råkade repa bilen lite

Bara en riktig Göteborgare skulle lyckas med det där! :D
Weiron.GIF

Last edited:
Du fick värre problem i din kärra än när jag körde 745:an i diket. Visst var tvungen att köpa ny blinkers på skroten. Men kofångaren samt staget under hade blivit böjda. Enda lösningen var att slå med kung och fosterland att få tillbaka den i nästan ursprungsläge att jag åtminstonde kunde få in blinkerslyktan! :fakta

Ja jag är rädd om bilen, jag använde en plankbit som skydd när jag slog! :hihi

Om du riktar den, så glöm för guds skull inte att dokumentera det!

Helt klart skare filmas:tummenupp

Bara en riktig Göteborgare skulle lyckas med det där! :D

Det är sant, jag kommer faktiskt från GBG från början, Majorna, men när jag var liten flyttade vi ut på "landet" :)

Instämmer. Spelar ingen roll VAD du gör, bara du lägger upp det i mekskolan.

Kanske blir något i stil med:
- Slå till bulan med en hammare, eller gör vad fan du vill :tummenupp

Klart det kommer med, fast kanske som bonusmaterial på DVDn:tummenupp
Har ju inte mkt med hojar att göra:)

Du kan ju "dra" ut det mesta men jag skulle då inte lägga pengar på en gammal bil som troligen kommer rosta o bli få ännu sämre försäljningsvärde till slut.

Lossa innerskärmen o tryck bucklorna iaf. En början.

Ställ dig 2 meter ifrån bilen och kasta spackel på skärmen, givetvis skippar du härdaren så att du kan forma det den närmaste veckan till perfektion. Efter ytterligare 2 månader är det redo för biltema-lackning, och efter ytterligare 1 vecka så är du tillbaka på ruta ett igen.
Det är en äkta Södertälje-lagning, så lagas alla japanska bilar som sedan säljs för överpris på Blocket.

Edit/ Swedie bor ju i Slöddertälje så han kanske kan hjälpa dig då han antagligen har vanan inne :gnissla

Värför bry sig på den bilen? inget de lär lacka ur om på beskitningen heller, så bara å åk? :tummenupp

Besvikelse, trodde du hade lindat bilen runt ett träd eller något. Den där lilla repan var ju knappt värd att fota :D

Jag tycker att du ska åka till den största volvohandlaren i Göteborg och fråga vad en lagning kostar. Flika in att du minsann bara vill använda orginaldelar. :tummenupp

Alternativet är såklart att tejpa över med silvertejp.

Jag fick veta av en gammal bekant att bästa sättet att rikta saker är med hjälp av spett. Sikta och skjut.

Lär av proffsen!
[YOUTUBE-ID]<object width="425" height="344"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/TNUg3b6FWfs&hl=sv&fs=1"></param><param name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowscriptaccess" value="always"></param><embed src="http://www.youtube.com/v/TNUg3b6FWfs&hl=sv&fs=1" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="425" height="344"></embed></object>[/YOUTUBE-ID]

Amatör.. Så här repar man en bil.

saab3.jpg

saab2.jpg

Och så undrar folk hur jag fick ont i ryggen...

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg