Varför har biltillverkarna så dåligt utbud?

Förvisso, men vem fan vill ha en 4-hjulsdriven dieselbil med automat :confused: Sånt borde de kasta efter dig. I TS fall kanske det är värre då de är omåttligt populära...
Ungefär som med BMW-hojarna, ingen vill ha dem men ändå är de så förbannat dyra. Det går ju inte ihop :3freak
Fyrhjulsdrift är löjligt bra.
Dieselmotorer går billigt med ordentlig effekt.
Automatlådorna fungerar utmärkt nu för tiden.
Vad är problemet?

BMWhojjarna är oerhört kompetenta vägmaskiner.
Telelever framgaffeln är ett av de största chassiemässiga framstegen sedan teleskopet kom.
paralever svingen är antagligen den bästa lösningen för kraftöverföring man kan få på en gathoj.
vad är problemet?

Precis, det är ren skit. ...
Nu ids jag inte med det för jag vet att jag INTE kommer köpa en ny bil med DSG, från VAG that is...
Ja, DSG från nåt annat märke lär ju bli svårt.

Dee_cati skrev:
Och när det gäller automat VS manuell etc så finns det ingen anledning till "att ge mig" som du beskriver det, men tala du för dina erfarenheter som är din brors tydligen så beskriver jag mina som är just mina egna.
Det var ju din grannes erfarenheter du jämförde med.

Dee_cati skrev:
Jag vet inte om det beror på att man kör som en kratta/kärring eller bra om man får en automat att dra mer sås än en manuell.
Det beror helt enkelt på en automatlådas konstruktion, inte hur du kör.

Puss på dig själv du.

Njae, växlar man som en kratta kan man nog få en manuell att dra mer.

I min gamla Saab hittade jag en ej inkopplad lampa på instrumentbrädan, i rätt ljus kunde man se att den föreställer en växelspak, efterforskningar har gjort gällande att i USA är den inkopplad som shiftlight på dom manuella bilarna så att dom som kör inte ska glömma att växla...

Då kan man nog få en manuell bil törstig...

Men jag förstår att du hakar upp dig på detta då det var andra bullar under din uppväxt, säkerligen 60-70% av energin från förgasarmotorn gick upp i rök :brinnerup :hihi
Du kanske skulle kolla vad verkningsgraden är även på en toppmodern bensinmotor.

Nyheter
Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg

Den 22-23 augusti är det da...

Motorcycle Inferno #8

Den 5 september blir Laxhol...

Tiotusentals körde Mälaren Runt

Lördagen den 15 augusti gen...

Mälaren Runt fyller 40 år