Oseriösa säljare?

Status
Ej öppen för fler svar.

phatbastard

Lindblad
Gick med
15 Jun 2008
Hoj
SukiSuki Tusen Nolltre
Finns det någon sådan tråd på detta forum? Har blivit blåst av en herre här på lite stålar (en struntsumma förvisso) men dumt om andra går i samma fälla som jag. Blåser man 300 pers på 300 kr så blir det ju en liten pilsnerpeng till helgen :hihi . Har sökt men inte hittat nått som passar.

Ge personen i fråga en ärlig chans att erkänna sitt misstag och ställa allt till rätta innan du lägger ut namnet här.

Folk kan vara lite väl snabba på att hänga ut någon ibland :)

Jag gav en person en chans här på sporthoj att erkänna sitt misstag och ställa allting till rätta , och det tog 2 år och en massa hot hit och dit innan jag fick
mina pengar tillbaka , och så fort jag la upp en tråd om det hela så togs den bort , dock så var vissa av moderatorerna hjälpsamma , men vissa sket bara i det , och summan det gällde var 2200 kr Bara häng ut fanskapet , man får inte vara blåögd jämnt .

Jag gav en person en chans här på sporthoj att erkänna sitt misstag och ställa allting till rätta , och det tog 2 år och en massa hot hit och dit innan jag fick
mina pengar tillbaka , och så fort jag la upp en tråd om det hela så togs den bort , dock så var vissa av moderatorerna hjälpsamma , men vissa sket bara i det , och summan det gällde var 2200 kr Bara häng ut fanskapet , man får inte vara blåögd jämnt .

Tråkigt när det ska behöva bli så :(
Menar bara att det ibland kan finnas legitima skäl till att man varit dålig på att svara på mail/telefon vid funderingar :)

Tråkigt när det ska behöva bli så :(
Menar bara att det ibland kan finnas legitima skäl till att man varit dålig på att svara på mail/telefon vid funderingar :)

Ja det kan jag hålla med om ,

Men i mitt fall så var det så att personen ifråga gång på gång , när jag pratade men personen i telefon så hävdade personen att pengarna var insatta på mitt konto , och sen nån vecka efter det så skulle dom sättas in osv , sen blev
det att det kom Hot och andra jobbiga saker , så pågick det i 2 år ,

borde finnas en sticky med feedback på säljare/köpare som har grejor till salu här på sajten.

På Tradera och Ebay kan man ju lämna omdöme om dom som lägger ut annonser, vet inte hur pass mkt jobb det är iofs. Men en sån funktion vore bra..

Ge personen i fråga en ärlig chans att erkänna sitt misstag och ställa allt till rätta innan du lägger ut namnet här.

Folk kan vara lite väl snabba på att hänga ut någon ibland :)

Givetvis, har full förståelse för att det kan strula till sig ibland men har jag inte hört nått i slutet av månaden så har det gått en månad sedan sist. Ok, har karln fått akut hjärtstopp eller tröstsuper för att käringen stack med badmintontränaren så får man väl visa lite förståelse. Skämt åsido, tycker också att det borde finnas en stickytråd angående köpare/säljare som det finns på andra forum men problemet är ju att hålla nån form av ordning och reda. Pajkastning och skällsord på neandertalarnivå har ju som bekant rätt lätt för att komma fram då humöret tryter :hihi

Det var ett jävla liv om någon roadracing unge som inte hade gjort rätt för sig, men det var ett tag sen nu!

Rent generellt är jag emot en sticky med omdömen, det blir väldigt fort helt omöjligt att hitta nåt i den. Man ids ju som inte läsa igenom 30 sidor med omdömen för att kolla om den man tänkt köpa nåt av finns med.

Bara en liten uppdatering, efter denhär tråden uppkom så dök säljaren plötsligt upp som gubben i lådan med en halvdassig ursäkt och lovade likt en präktig predikant att skicka a.s.a.p så jag väntar med spänning på vad som komma skall :hihi

På Tradera och Ebay kan man ju lämna omdöme om dom som lägger ut annonser, vet inte hur pass mkt jobb det är iofs. Men en sån funktion vore bra..

Den finns där visst men den kan missbrukas lätt :( Sedan hindrar den inte mot att folk blir blåsta. Visst om medlemmen varit med ett tag och kanske har 10 negativa och 10 positiva men om medlemmen är helt ny, då kan man lätt bli blåst eller så kan det bli så att det inte är många som vill handla av den då den har alltför få omdömmen. Sedan kan man råka ut för hämdomdömmen vilket endast sabbar för en själv :(

Stänger tråden innan den spårar ur,så får vi hoppas att det löser sig.

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Premiär för Östgöta Dundret

Under 1940 talet var Finspå...

Ny 500-kubiks retro från Honda

Efter rykten om en ny retro...

Nya BMW S 1000 RR tar form