Ni som har skägg......

ZX6R20007

Storfiskare
Gick med
5 Jan 2009
Hoj
ZX6R-07 gånger 2,GSXR 1000-02,.
Ska på maskerad om några veckor och hade tänkt att jag skulle spara till skägg. Nu blev jag tvungen att raka bort skiten i ren ilska. Kliade så jag trodde halva ansiktet skulle följa med när jag kraffsade + att jag blev så torr att det släppte stora flagor av huden. Hur orkar ni med detta problem, eller finns det en lösning på det? Till mitt utstyr på maskeraden vore ett riktigt skägg verkligen toppen.

// F

Klådan går över, det är en period när det är halvlång det kliar så man blir tokig, det brukar vara ett par dar.

Precis, det kliar mer eller mindre för vissa. Jag har bara bockskägg men om jag inte rakar mig på "länge" så börjar det oxå klia jävligt mkt men det går över som sagt. Dock låter det som att din hy kanske inte mår överbra om det lossnar hudflagor.

Kanske dags att gå till Kicks och snacka med någon feminin kille eller någon söt tjej som prackar på dig div. krämer och ansiktsmasker? :D

Skägg är manligt! Det är bara att bita ihop.
Jag har nog i och för sig aldrig haft problem med att det kliar, men men, alla är ju olika...

hade inte bara skäggstubb när jag fick ta bort skiten utan helskägg. Ska ge det en chans till och härda ut.

Känner inte alls igen det du skriver...:va Klåda av skägget??:confused: Du menar inte själva svedan som ibland kan bli efter att man rakat sig??:va Att det skulle klia medan man har skägg har jag aldrig hört talas om... Det jobbigaste med att ha skägg, enligt mig, är den där styva jobbiga känslan man får där det är som grövst... Jag menar, kliar man mothårs så känns det ju fan som om hela hakan ska brytas av ibland!:D
Men som sagt, känner tyvär inte igen ditt problem. Hoppas att du får ordning på det:)

Känner inte alls igen det du skriver...:va Klåda av skägget??:confused: Du menar inte själva svedan som ibland kan bli efter att man rakat sig??:va Att det skulle klia medan man har skägg har jag aldrig hört talas om... Det jobbigaste med att ha skägg, enligt mig, är den där styva jobbiga känslan man får där det är som grövst... Jag menar, kliar man mothårs så känns det ju fan som om hela hakan ska brytas av ibland!:D
Men som sagt, känner tyvär inte igen ditt problem. Hoppas att du får ordning på det:)

Nej nej, inte efter att man rakat sig, kliade när jag hade skägg. Som faaan oxå. Var förvisso med en tjej hem förra helgen, ni tror inte att hon kan ha smittat mig med löss? Hoppas iaf att det räckte att raka bort flatisarna!
Kan ju inte gärna ringa o fråga hur hon mår och om det kliar på henne oxå. :galen

Eller kan man det? :)

Mitt tips vid skäggodling är att se till att det är jämt och fint, dvs ansa det vid behov. Skägg på hakan är att föredra, inte på halsen. Odlar du till ett längre skägg funkar det att borsta det med jämna mellanrum, det ser välvårdat och stiligt ut.

Nej nej, inte efter att man rakat sig, kliade när jag hade skägg. Som faaan oxå. Var förvisso med en tjej hem förra helgen, ni tror inte att hon kan ha smittat mig med löss? Hoppas iaf att det räckte att raka bort flatisarna!
Kan ju inte gärna ringa o fråga hur hon mår och om det kliar på henne oxå. :galen

Eller kan man det? :)

Ok, då känner jag verkligen inte igen det...:va Du är säkert bara för ung, omanlig och fjunig för att lara av ett manligt helskäg!:D :gnissla

Flatlöss i ansiktet, kan de ens bosätta sig där?:va Plus att du borde ju ha sett dem isåfall, Har hört att det är ena ganska rejäla tingestar de där... Så nej, flatlöss kan du nog räkna bort tror jag:D

Ok, då känner jag verkligen inte igen det...:va Du är säkert bara för ung, omanlig och fjunig för att lara av ett manligt helskäg!:D :gnissla

Flatlöss i ansiktet, kan de ens bosätta sig där?:va Plus att du borde ju ha sett dem isåfall, Har hört att det är ena ganska rejäla tingestar de där... Så nej, flatlöss kan du nog räkna bort tror jag:D

För ung för skägg?? NEJ 29år borde räcka.

Fjunit skägg!! NEJ

Omanlig? Hoppas inte det

Sen behöver du inte säga har hört, för jag antar det var egen erfarenhet. :eek:

:D

Om det kliar så pensla med kontaktlim :tummenupp

På tall om skägg, jag är skitförbannad för att jag klippte mitt alldeles för kort igår :mad: men kliar gör det inte!

Om det kliar så pensla med kontaktlim :tummenupp

På tall om skägg, jag är skitförbannad för att jag klippte mitt alldeles för kort igår :mad: men kliar gör det inte!

Är väl inget problem om du klippte lite kort, pensla med kontaktlim på skallen och lägg tillbaka det du klippte bort, vänta tills limmet härdat och sen börjar du på ruta ett och klipper håret i önskad längd. Sen e du med i machen igen. :)

Är väl inget problem om du klippte lite kort, pensla med kontaktlim på skallen och lägg tillbaka det du klippte bort, vänta tills limmet härdat och sen börjar du på ruta ett och klipper håret i önskad längd. Sen e du med i machen igen. :)

Jag har inget hår :näsblod

För ung för skägg?? NEJ 29år borde räcka.

Fjunit skägg!! NEJ

Omanlig? Hoppas inte det

Sen behöver du inte säga har hört, för jag antar det var egen erfarenhet. :eek:

:D

:) Bara att bita ihop å odla på :tummenupp
Det kliar en del när lurvet tar fart men det går snart över. Jag brukar spara ut med jämna mellanrum och ibland kliar det jävel och ibland kliar det inte alls.
Härda, njut, skrubba och odla på! :yoparty
Lycka till

Jag får med väldigt torr hud vid skäggväxten. För mig är det viktigt att tvätta ordentligt och även köra med mjällschampo i skägget (ja, jag får väldigt lätt mjäll i hårbotten och så även i skägget), prova med det och använd gärna någon form av mjukgörande ansiktskräm/salva, det känns inte speciellt maskulint att stå och fläska på en massa salvor och krämer i nyllet men vem fan vill ha mjäll i skägget? :arsele

De enda gångerna jag inte har problem med mjäll i skägget är nog när jag idkat oralsex med kvinnor (jag gör inte sånt med män så det är ingen idé att ni frågar :tuttar ), kanske kan vara värt att prova även det :rofl

Nyheter
ZX Moto gör en Honda-lik retromodell

Screenshot Titta bakåt u...

Nya Ducati Multistrada V4 Rally

Pressrelease från Ducati (B...

MV Agusta bekräftar ny Brutale

MV Agusta har avslöjat en d...

Yamaha rekordsatsar på GGN

När världens största enduro...

Buell 1190 Super Cruiser rullar av linan

Screenshot När Buell för...

Nytt världsrekord:”highchair wheelie” i 204 km/h