Hälp! Jag syns inte...

• Thread starter Thread starter N/A
  • Start date Start date
Fantastiskt dumt...

haha, ok.

Baksidan med helljus är en tämligen bländad mottrafikant.... om man ska va petig. Risken för att denne ligger i ditt körfält vid mötet finns ju...

Jag har hittills inte varit med om något ens nära de scenariot. Dock kör jag 95% i dagsljus, så då är det ju inte lika stor risk att man "riksbländar" någon.

Last edited:
Reflex väst,fluorescerande klistermärke på tex speglar.Helljus.

Pja saftblandare på hjälmen eller hojen vore ju snyggt,skulle synas iallafall.
Hade det funnits små diskreta med kraftigt ljus och som ändå inte irriterar en själv så vore det kanske något.Och möjlighet att montera varsom på hojen.

Last edited:
Jag kör alltid med helljus när det är ljust ute.

Ställ dig på sadeln och jonglera med brinnande facklor samtidigt som du dansar samba så kommer du garanterat att synas...

Ja eller fantasiskt dumt att du inte fattar grejen.:gnissla

Finns det någon som helst uppgift på att detta faktist är bra? Har inte sett det någon stans.. Jag fattar precis, MC-föraren tror en massa som är bra för denne själv.....

Finns det någon som helst uppgift på att detta faktist är bra? Har inte sett det någon stans.. Jag fattar precis, MC-föraren tror en massa som är bra för denne själv.....

Det är ju klart? Man måste ju ta vara på alla sätt att synas som finns att tillgå. Sedan bländar inte ett mc-helljus särskilt mycket i dagsljus.

Det finns mycket nytta med det. Klarar jag mig från att bli påkörd av någon sopa med dålig koll så tycker jag att det är värt att irritera några andra medtrafikanter.

Sluta kör motorcykel istället, ...eller sätt en lång pinne med vimpel på den, ...eller kör med reflexväst istället då. Eller det är inte lika intressant ?

Sluta kör motorcykel istället, ...eller sätt en lång pinne med vimpel på den, ...eller kör med reflexväst istället då. Eller det är inte lika intressant ?

Varför skulle jag göra något av det när helljus fungerat förvånansvärt bra hittills?

Har själv svart hoj, svart ställ, svart hjälm.
Har dock lyset på när det är svart ute.

Jag kör med lysande blinkers.
Tycker mig ha märkt att det funkar.
En ljuspunkt är svår att beömma såväl hastighet som avstånd till.
Två ljuspunkter kan förväxlas med en bil på längre avstånd.
Tre ljuspunkter, varav två gula väcker uppmärksamhet.

Bara köpa lite reflexfilm sen sätta igång o designa, eller fråga din lokala reklamfirma om de klarar av att printa reflexdekaler på vinylfolie i div färger.

Last edited:
Att tro att man syns, vilket man inte ska räkna med när man kör hoj är livsfarligt. Bättre att veta att ingen ser att man kommer och tänka åt andra. Det är på allvar, det synsättet kan rädda ditt liv.

Mycket riktigt! Jag är mycket medveten om att man ska köra som om man är osynlig.
Problemet enligt mig är att jag är nära på osynlig pga mitt hoj- och klädval.
Syns man inte, så spelar det ingen roll vart man försöker gömma sig på vägbanan, hur defensivit man än kör.

Jag vill förbättra mina odds ytterligare - och på samma gång hålla "stilen".
Kalla det ytligt om ni vill, men reflexväst är något som jag helst inte kränger på mig.

Mycket riktigt! Jag är mycket medveten om att man ska köra som om man är osynlig.
Problemet enligt mig är att jag är nära på osynlig pga mitt hoj- och klädval.
Syns man inte, så spelar det ingen roll vart man försöker gömma sig på vägbanan, hur defensivit man än kör.

Jag vill förbättra mina odds ytterligare - och på samma gång hålla "stilen".
Kalla det ytligt om ni vill, men reflexväst är något som jag helst inte kränger på mig.
Många MChjälmar finns i marint utförande för off-shore racing.
Samma hjälm men fluoroserande.

Nyheter
Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025

Honda var tillbaka i Biarri...

En hyllning till mästaren!

Pressrelease från MV Agusta...

Vinnarhoj från Custom Bike Show

I nästa nummer av Allt om M...

Testhoj hämtas från Sulas MC

Vi åkte till Strängnäs för ...