Vardagliga I-landsproblem

• Thread starter Thread starter Merovingian
  • Start date Start date

Merovingian

Guest
-"Det är jobbigt att ha bälte när man kör bil" nominerar jag till den här trådens första vardagliga I-landsproblem.

Fyll på ;)

Jag satt och kollade på en film om urbaniseringsproblem och kåkstäder i Nigeria via videokonferens förra veckan. Fan vad det laggade... Problemet kändes extra viktigt i samband med filmens tema, fattigdom.

Det är så förbannat jobbigt att behöva skära upp prickig-korv plasten och lägga korvskivorna i en påläggsburk. Flottig om fingrarna blir man också :gnissla

Vegetarianer är ett I-landproblem, vissa kan välja och vraka vilken typ av mat ska äta -> andra är glada för det lilla de kan komma åt.

Vegetarianer-kamma er, dessutom ska man alltid ta hänsyn till er om man bjuder ett kompisgäng på mat, skittrött på att höra att kött är si eller så! Ät skinka:arsele

När vattnet inte blir kallt nog utan bara blir sådär pissljummet... sjukt störande när man är sugen på kallvatten

att dom färgfilterna jag skulle ha idag var dom enda som inte fanns färdigskurna på jobbet så ja var tvungen skära 10 st :mad:

När man just lagt sig i soffan och upptäcker att fjärpan ligger precis utom räckhåll så man måste resa sig för att nå den. Man blir förbannad! :mad:

När dom har slut på färdigskivad brié på affären så man måste mecka med hyvel...

'va, växthuseffekten!?? jag ska ju till thailand över julen, det är kallt här i sverige juh...'

När batterierna är slut i fjärröppnaren till bilen, så man måste öppna med nyckeln.

Jag snor en från en tidigare tråd bara för att den är så bra:

Slut på batterier i ipoden. Man vill bara dö.

Jag vågar nästan inte säga det men jag gör det ändå :P

DET ÄR JOBBIGT ATT KÄLLSORTERA:mad: och ännu jobbigare att ha en morsa som kommer o dubbelkollar så man GÖR det också :mad:

När den elektriska pepparkvarnen fuckar upp och man måste börja veva för hand med en gammal relik...

Jag vågar nästan inte säga det men jag gör det ändå :P

DET ÄR JOBBIGT ATT KÄLLSORTERA:mad: och ännu jobbigare att ha en morsa som kommer o dubbelkollar så man GÖR det också :mad:

WORD! Alltså inte morsan, utan källsorteringen med tillhörande harang.

OnT: När det tar längre tid att boka sms-biljett med SJ än det teoretiskt skulle ta att betala cash.:mad:

Min internet anslutning var uppfuckad flera timmar igår eftermiddags/kväll!

FY HELVETE :mad:

*/ ?>
Nyheter
Äntligen!

Om du, som jag, ständigt åk...

Missa inte förköpstävlingen

Jul närmar sig och även om ...

Sista chansen!

Nu är vi inne på sluttampen...

Piaggio-gruppen tar över importen av Piaggio, Aprilia, Moto Guzzi och Vespa

Det händer en hel del när d...

Katalogen börjar ta form!