Regeringen Bush klagar redan

Status
Ej öppen för fler svar.

Werzion

7.3
Gick med
22 Jun 2004
Hoj
Ingen för tillfället
http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?d=3561&a=880694&rss=1399

Cheney varnar Obama
Katastrofala följder väntar om inte USA fortsätter med den säkerhetspolicy som rått efter terrorattentaten mot New York och Washington den 11 september 2001.

VARNINGEN KOMMER FRÅN den nyligen avgångne vicepresidenten Dick Cheney, som nu ställt upp på sin första intervju sedan han och president George Bush lämnade sina poster i januari.

Till webbtidningen Politico säger Cheney bland annat att den nye presidenten Barack Obama lär få ångra sitt beslut att stänga ned fånglägret på Guantánamo-basen och inte längre utsätta terrormisstänkta för hårda förhör.

- Det här är onda människor. Och vi kommer inte att vinna den här kampen genom att vända andra kinden till, säger Cheney.

Den förre vicepresidenten räds framför allt en terrorattack med kärnvapen eller biologiska stridsmedel.

- Det är en sådan som skulle kunna medföra att kanske hundratusentals dör och en sådan som man måste ägna en helsikes massa tid för att passa sig för. Jag tror att det finns en stor risk för ett sådant försök. Och om ett sådant kan genomföras eller inte beror på om huruvida vi kan fortsätta med den typ av policy som har gjort att vi kunnat möta alla andra försök sedan den 11 september, säger Dick Cheney till Politico.

Från TT-AFP

Undra hur Cheney tänker... eller hur den gamla gubben ser på världen egentligen...

Om en eller flera attacker nu kommer, är inte det mera ett bevis på att dom senaste åtta årens utrikespolitik (a'la Bush/Cheney/Halliburton) har misslyckats totalt!?
Att så fort USA sänker sin guard så kommer "övriga världens" hat att regna över dom... borde det bero på deras framtida planer eller gårdagens behandling och syn på resten av världen?...
Jag tror på det senare alternativet.

(Skulle vara intressant att få läsa/höra ett uttalande från Al-Qaida vad dom anser om Barack Obama, har mig svårt att tänka mig att många av dessa individer har svårt att acceptera/nöja sig med att någon anna styr än deras egna ultra-konservativa präster världen, men hatet mot Obama borde ju bara bra mycket mindre än mot Bush!?!?!?)

Hittade för övrigt en blogg som har med själva intervjun i ljudformat.
http://sultansblogg.se/politik/2009/02/04/cheney-warns-of-new-attacks/

Intressant logik, speciellt då du just gav Clintonadministrationen skulden för 11 september, ambassadbombningen i Kenya, tidigare planerad attack på WTC samt någon båtbomb.

:tummenupp

Markus, seriöst? :brinnerup
Hur tänker du, jag skulle vilja krypa in i ditt lilla huvud och försöka fíxa till hjärnbarken på dig...
Men vi alla vet ju att det är omöjligt engligt fysiken/gravitationes/massans lagar..synd. :gnissla

Men du är ju bara totalt utan förmåga att tänka själv. :död :3freak :crash

Förlåt, men jag bara måste!!!

Intressant logik, speciellt då du just gav Clintonadministrationen skulden för 11 september, ambassadbombningen i Kenya, tidigare planerad attack på WTC samt någon båtbomb.

:tummenupp

Ajjemän, och framförallt ger jag skulden på Swedie och Sporthoj.com för att jag och alla vi andra måste stå ut med dig :tungan

Ajjemän, och framförallt ger jag skulden på Swedie och Sporthoj.com för att jag och alla vi andra måste stå ut med dig :tungan

Skyll inte din bristfälliga logik på Swedie. ;)
Du måste väl ändå dra slutsatsen att om ev nya attacker är Bush-administrationens fel så är attacken 2001 beroende på vad som hände innan dess, dvs under katstrofåren med kommunisten Clinton som nu skördar tusentals t.ex. svenska jobb.

Skyll inte din bristfälliga logik på Swedie. ;)
Du måste väl ändå dra slutsatsen att om ev nya attacker är Bush-administrationens fel så är attacken 2001 beroende på vad som hände innan dess, dvs under katstrofåren med kommunisten Clinton som nu skördar tusentals t.ex. svenska jobb.

Njaoo, USAs utrikespolitik i allmänt är väl inget talibaner varit nöjda med i huvud taget hehe
Sen får man ju glömma att terroristerna troligen inte är så tröga att dom inte fattade att George W. Bush vart son till George H.W. Bush (89-93).
Sen har jag ingen info om det, men kan lätt tänka mig att 9/11-attacken var en respons på att just en Bush (till) hamnade vid makten.

Med andra ord, jag tror USA's syn på andra, på sig själva, och deras utrikespolitik (och deras handlingar) har mycket med hatet att göra.

Njaoo, USAs utrikespolitik i allmänt är väl inget talibaner varit nöjda med i huvud taget hehe
Sen får man ju glömma att terroristerna troligen inte är så tröga att dom inte fattade att George W. Bush vart son till George H.W. Bush (89-93).
Sen har jag ingen info om det, men kan lätt tänka mig att 9/11-attacken var en respons på att just en Bush (till) hamnade vid makten.

Med andra ord, jag tror USA's syn på andra, på sig själva, och deras utrikespolitik (och deras handlingar) har mycket med hatet att göra.

Du bedrar endast dig själv, det är ingen skillnad för talibanerna om det är Bush eller Clinton eller ens Hussein som ska prya ett tag nu. De hatar frihet, därför är det förvisso möjligt att de hatar Bush något mer då ingen annan gjort så mycket för friheten sedan RR lade ner Sovjet, dvs på mycket länge.

Hörrö, TS - hur beter du dig själv egentligen? Låser du om dig om natten eller knallar du runt i området och frälser dina medmänniskor så att du kan sova tryggt ändå?

Det finns ju faktiskt ingenting som säger att man inte kan skydda sig samtidigt som man medlar med omvärlden...

...

Det finns ju faktiskt ingenting som säger att man inte kan skydda sig samtidigt som man medlar med omvärlden...

"Är ni inte med oss är ni med terroristerna."

Rätt så jävla skönt att det där miffot med sitt 'medlande' är tillbaka och mockar koskit...

Kul att se att halvliket redan är bitter. Hans och rummys memoarer torde bli ganska minnesvärda skapelser. Undrar hur mycket humle betalar dem för att inte ge ut dem...

Hörrö, TS - hur beter du dig själv egentligen? Låser du om dig om natten eller knallar du runt i området och frälser dina medmänniskor så att du kan sova tryggt ändå?

Försöker du jämföra att låsa sin ytterdörr med att skicka 1,4 miljoner soldater (plus ett bra antal PMC-soldater som inte räknas i statestiken, vare sig närvarande eller dödade) in i två olika länder och starta krig? Ena landet utan FN-beslut bakom det!?... Förövrigt låser sig min ytterdörr automatiskt :)

(Sen fattar jag också att USA måste ta till handlingen efter vad som skedde 9/11, men sköt det hela vettigt då och se till att kunniga människor styr det hela)

Ja faktiskt, båda fungerar ju någorlunda i avskräckande syfte.

Om sedan FN varit med och beslutat eller inte - big deal. Men visst, prata fram trygghet kanske också funkar...

De hatar frihet, därför är det förvisso möjligt att de hatar Bush något mer då ingen annan gjort så mycket för friheten sedan RR lade ner Sovjet, dvs på mycket länge.

Hej Markus :hej

Clinton är orsak till nuvarande lågkonjunktur och Bush är frihetens främste förkämpe! Du är bara för rolig....

Jag väntar med spänning på mera.

Hej Markus :hej

Clinton är orsak till nuvarande lågkonjunktur och Bush är frihetens främste förkämpe! Du är bara för rolig....

Jag väntar med spänning på mera.

Lågkonjunkturen beror på finanskrisen som beror på bolåneinstitutens värdelösa fordringar som var en direkt konsekvens av Clintons ansvarsbefriade sossepolitik, det är inte en åsikt utan vedertagen fakta, även enligt t.ex. svensk liberal media så det är knappast särskilt kontroversiellt.
GwB har väl lagt mer engagemang än nästan någon annan ledare med frihet som ledstjärna, det är också fakta. Om man håller med om att det verkligen blev frihet är däremot ett ämne för debatt antar jag.

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Custom Bike Show 2025

Den 7 juni var det åter dag...

Forged följer tre baggerbyggen

Tre amerikanska hojbyggare ...

Trendbrott: Rullgrusolyckor med MC minskar

Statistik från försäkringsb...

Mc-olyckor kopplat till rullgrus minskar

Trendbrott: Statistik från ...

BMW Motorrad Concept RR

Under den prestigefyllda ut...

Snart dags för Custom Bike Show

Förra året firades den 50:e...

KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Back