http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?d=3561&a=880694&rss=1399
Undra hur Cheney tänker... eller hur den gamla gubben ser på världen egentligen...
Om en eller flera attacker nu kommer, är inte det mera ett bevis på att dom senaste åtta årens utrikespolitik (a'la Bush/Cheney/Halliburton) har misslyckats totalt!?
Att så fort USA sänker sin guard så kommer "övriga världens" hat att regna över dom... borde det bero på deras framtida planer eller gårdagens behandling och syn på resten av världen?...
Jag tror på det senare alternativet.
(Skulle vara intressant att få läsa/höra ett uttalande från Al-Qaida vad dom anser om Barack Obama, har mig svårt att tänka mig att många av dessa individer har svårt att acceptera/nöja sig med att någon anna styr än deras egna ultra-konservativa präster världen, men hatet mot Obama borde ju bara bra mycket mindre än mot Bush!?!?!?)
Hittade för övrigt en blogg som har med själva intervjun i ljudformat.
http://sultansblogg.se/politik/2009/02/04/cheney-warns-of-new-attacks/
Cheney varnar Obama
Katastrofala följder väntar om inte USA fortsätter med den säkerhetspolicy som rått efter terrorattentaten mot New York och Washington den 11 september 2001.
VARNINGEN KOMMER FRÅN den nyligen avgångne vicepresidenten Dick Cheney, som nu ställt upp på sin första intervju sedan han och president George Bush lämnade sina poster i januari.
Till webbtidningen Politico säger Cheney bland annat att den nye presidenten Barack Obama lär få ångra sitt beslut att stänga ned fånglägret på Guantánamo-basen och inte längre utsätta terrormisstänkta för hårda förhör.
- Det här är onda människor. Och vi kommer inte att vinna den här kampen genom att vända andra kinden till, säger Cheney.
Den förre vicepresidenten räds framför allt en terrorattack med kärnvapen eller biologiska stridsmedel.
- Det är en sådan som skulle kunna medföra att kanske hundratusentals dör och en sådan som man måste ägna en helsikes massa tid för att passa sig för. Jag tror att det finns en stor risk för ett sådant försök. Och om ett sådant kan genomföras eller inte beror på om huruvida vi kan fortsätta med den typ av policy som har gjort att vi kunnat möta alla andra försök sedan den 11 september, säger Dick Cheney till Politico.
Från TT-AFP
Undra hur Cheney tänker... eller hur den gamla gubben ser på världen egentligen...
Om en eller flera attacker nu kommer, är inte det mera ett bevis på att dom senaste åtta årens utrikespolitik (a'la Bush/Cheney/Halliburton) har misslyckats totalt!?
Att så fort USA sänker sin guard så kommer "övriga världens" hat att regna över dom... borde det bero på deras framtida planer eller gårdagens behandling och syn på resten av världen?...
Jag tror på det senare alternativet.
(Skulle vara intressant att få läsa/höra ett uttalande från Al-Qaida vad dom anser om Barack Obama, har mig svårt att tänka mig att många av dessa individer har svårt att acceptera/nöja sig med att någon anna styr än deras egna ultra-konservativa präster världen, men hatet mot Obama borde ju bara bra mycket mindre än mot Bush!?!?!?)
Hittade för övrigt en blogg som har med själva intervjun i ljudformat.
http://sultansblogg.se/politik/2009/02/04/cheney-warns-of-new-attacks/