Är detta okej? Polisen kallar utlänningar för Apejävel.

Status
Ej öppen för fler svar.

stoffer

Norrland
Gick med
22 May 2004
Hoj
För farligt..
Och säger att de ska ha stryk så de inte kan stå på benen.

[YOUTUBE-ID]Nb76hkXVEmQ[/YOUTUBE-ID]

Last edited:
Är väl lite gråzon imo. Inte säkert att det är menat som det låter.
En tillsägelse, prick eller whatever. tycker inte att det är tillräckligt för rättegång, skadestånd, sparken eller liknande.

vad tycker du själv?

Att vara förbannad och slänga ur sig ett par okvädningsord eller två kan väll hända vem som helst, att sedan filma det är väll inte så smart!

Jag tycker också att dom där terrorungjävlarna förtjänar stryk så dom inte kan stå på benen!

Nej det är inte ok ingetdera, men som det var där nere så förstår jag att de ledsnar. Mest troligt så var det nog för dem redan kända ansikten.

Är väl lite gråzon imo. Inte säkert att det är menat som det låter.
En tillsägelse, prick eller whatever. tycker inte att det är tillräckligt för rättegång, skadestånd, sparken eller liknande.

vad tycker du själv?

Jag tycker inte att en person passar som polis om han/hon ens under press kan uttala sig med ord som "Den lille jävla apadjävulen" och "Ska jag göra han steril när jag får tag på honom?" samt "Han ska ha sig duktigt med stryk så han inte kan stå efteråt"

Jag tvivlar inte en sekund på att samma polis gärna använder övervåld vid gripanden mm.

Skandal, polisen ska vara bättre än de dom ska gripa.

Jag tycker det är värre att snuten säger att någon ska ha stryk än att kalla denne för något. Det ger en trist inblick i rättsväsenet. Snuten tar fast bråkstakar och kan då vara hårdhänta om denne gör motstånd. De ska däremot inte leverera stryk.

Man kan tycka att polisen borde vara så luttrade att de inte lägger personliga värderingar i sitt arbete men jag tror att det, oavsett yrkesgrupp, snäpper till ibland & man får nog. Att se en massa idioter sätta eld på en stadsdel skulle nog få vem som helst att uttrycka sina känslor men polisen förväntas vara felfria. Personligen anser jag det här går i vanlig svensk PK-anda som journalisterna nu ska gotta sig i flera månader framöver.

Jag tycker det är värre att snuten säger att någon ska ha stryk än att kalla denne för något. Det ger en trist inblick i rättsväsenet. Snuten tar fast bråkstakar och kan då vara hårdhänta om denne gör motstånd. De ska däremot inte leverera stryk.

"Apdjävel" är nog inget okvädningsord som biter på dig.

jag tycker de hela är lite fel vinklat de sitter ett gäng poliser i en bil troligen har de jobbat med varandra rätt länge de blir ju lite jargong(stavning) och så har vi yttrandefrihet i sverige så vad han säger privat till sina kompisar i en bil när han inte tror någon annan hör ska man väll endå inte behöva bli straffad för.

För om ni tänker efter har ni nog suttit hemma och svurit över både den ena och den andra moraliskt diskuterbara saken.

Jag tycker inte att en person passar som polis om han/hon ens under press kan uttala sig med ord som "Den lille jävla apadjävulen" och "Ska jag göra han steril när jag får tag på honom?" samt "Han ska ha sig duktigt med stryk så han inte kan stå efteråt"

Jag tvivlar inte en sekund på att samma polis gärna använder övervåld vid gripanden mm.

Skandal, polisen ska vara bättre än de dom ska gripa.
Kan hålla med lite där faktiskt, en polis skall kunna behärska sig.
Sedan har de nog känt sig otrygga o kängar säkert på med lite övervåld.
Men i just detta fall så anser jag det vara befogat om de använde det.
Vi bor i trygga sverige inte nere vid gazaremsan.
Och som folket betedde sig där nere i rosengård så förtjänar de fan stryk.

Är man inte snut själv fattar man inte hur nånting funkar i verkligheten så då kan man lika gärna vara glad att man inte själv blev kallad för det och ge fan i andra. Sköt dig själv o skit i andra ;)

:hihi

Är det ett ok beteende från bråkstakarna då? Skulle vara bra ifall polisen fick matcha samma våldstrappa som bråkstakarna.

För jag tror dom har kallat polisen för värre saker..

Är det ett ok beteende från bråkstakarna då? Skulle vara bra ifall polisen fick matcha samma våldstrappa som bråkstakarna.
För jag tror dom har kallat polisen för värre saker..

Hur tänker du nu?
Hade det varit ok hade ju inte polisen varit där.
Dessutom har polisen rätt att utöva våld.
Däremot är det inte polisens uppgift att utdöma straff, det är domstolens.

Fast Judge Dredd är ju rätt HäEfTig i en genomsnittlig nackskåttares värld...

Nu satt de inte, på fritiden, i civila kläder, i hans Volvo 240 i kön till McD utan de satt i en tjänstebil, bland kollegor, i uniform under tjänsteutövning...

...så jo, det är en viss skillnad.

så från stunden polisen börjar sitt arbetspass måste de vara 100% politiskt korrekta tills de kommer hem? fan vad tråkigt de måste ha de hela dagarna att inte yppa en enda personlig åsikt på 8 timmar.
tror nog att de flesta yrkesgrupper har nog rätt utsvängda diskutioner som inte skulle gå helt obemärkt om de fanns en kamera i närheten.

så från stunden polisen börjar sitt arbetspass måste de vara 100% politiskt korrekta tills de kommer hem? fan vad tråkigt de måste ha de hela dagarna att inte yppa en enda personlig åsikt på 8 timmar.
tror nog att de flesta yrkesgrupper har nog rätt utsvängda diskutioner som inte skulle gå helt obemärkt om de fanns en kamera i närheten.
Alla yrkesgrupper har inte som uppgift att upprätthålla lagen utan att diskriminera. Det har polisen.

Stor skillnad.

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning

I samband med MotoGP-racing...

SMC med och höjer MC-säkerheten i Europa

Sveriges MotorCyklister (SM...

Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...