Tuppjuck på t9 tråden

Elffors

Tibnor är min speedshop...
Gick med
21 Aug 2008
Hoj
, Redskapsmotoriserad herrcykel, o en kompressormatad gjutjärnsräser!
Jag får tuppjuck! skulle skriva ett långt motorrelterat sms till köparen av min gamla kart men nokian klarar inte av nåt som skulle kunna lukta bensin eller diesel på långa vägar, utan jag fick texta mig igenom hela skiten sen svarar killen och textnings helvetet börjar om igen, suck

När telefon fick bla trimrör till urinpms då blev jag tokig.
Skulle jag vilja kalla min tjej för lindsey skriver dumfan kinesex

Är det för mycket begärt att en telefon klarar hela svenska språket 2009?
Frigör gärna minne genom att kasta ut magyar, , tyska o annan skit 99%
ändå inte använder!

Vad för hyss har era telefoner för sig?

Man ringer helt enkelt...

Min telefon klarar såväl trimrör som kamaxeldrev, men det beror på att jag lägger till dom ord jag behöver texta...

Då finns dom där sen...

Jag tycker att det är ganska kul att den kan komma på helt absurda ord som substitut till helt vanliga svenska ord...:D

Exempel:

- Vill man skriva gurka så får man antingen lägga till det eller nöja sig med huslä.
- Vill man skriva grävling hinner man till grav innan den protesterar och hävdar att det ord du försöker skriva finns minsann inte.
- Julstjärna hinner bli lukrtla innan t9 får fnatt...
- Kvastskaft blir kvartsladt...

vafan?:va

vad t9 däremot kan stava till är:
- Nazistparkering.
- Negerhora.
- Utvecklingsstörd.

:dummer :D

Klarar inte T9 massförstörelsevapen, men inte världsfred :P
Lite lustigt.

Min telefon klarar såväl trimrör som kamaxeldrev, men det beror på att jag lägger till dom ord jag behöver texta...

Då finns dom där sen...

prova byt telefon till en ny telefon så ska du se att dina inlagda ord är ett minne blott. :näsblod

Min jävel kunde inte ens stava till apelsin när jag fick den.

Är det bara jag eller skulle någon annan vilja veta vem/vilka som gjorde T9 programet och la in orden?
Nazistparkering funkar men inte gurka? :dummer
Hur tänker man då? Och jag har ALDRIG hört många av orden jag lyckas få fram.... Men jag kanske bara är en ovetande liten snorunge :D

Är det bara jag eller skulle någon annan vilja veta vem/vilka som gjorde T9 programet och la in orden?
Nazistparkering funkar men inte gurka? :dummer

Det handlar inte om inlagda ord.
T9 följer en språkbaserad algoritm som i enkelhet "räknar ut" vad du försöker skriva. Den hämtar med andra ord inte förprogrammerade ord ur ett eget lexikon.
Olika språk har sina egna pauseringar, betoningar, böjningar och över huvud taget sätt att låta och skrivas.
Har ni någon gång kommer över ett ord ni aldrig hört, och tänkt att "Jag vet inte vad det betyder, men det låter tyskt"?
Samma princip.

Anledningen till att gurka inte finns med är för att det inom programmets ramar inte följer bestämda regler som definierar det svenska språket från de övriga.
Ingen ofelbar teknik, och som bekant kan du rätta till fel genom att lägga till ord som du tycker saknas.

Personligen använder jag det inte, jag ser inte hur det är användbart.
Jag skriver sedan sent 90-tal sms utan att titta på displayen i annat syfte än att korrekturläsa när man skrivit färdigt. Lider knappast av att "det går långsamt", vilket brukar vara T9-fantasters slagskäl i kampen "T9 eller inte".

Edit: Nu skriver jag förvisso inte SMS längre. Gör er själv en tjänst och ring i största möjliga mån istället.

Last edited:
Man ringer helt enkelt...

Då finns dom där sen...

Varför inte bara ställa om till vanligt sätt att skriva om det blir för svårt:3freak

Ta bort T9 funktionen, hur svårt kan det va :huvet

Ni tre var de ända som inte fattade grejen:klappar

En del människor vill man inte prata med helt enkelt, men måste ändå ha en viss kommunikation med tex en gnällig köpare av nåt du sålt.

Lagra in ord jättebra! det tar cirka 1 1/2 år in telefon funkar hjälpligt. Mina telefoner tappas bort/ går sönder med ca 2års intervall. Frågeställningen var varför kan inte telefon funka bättre från fabrik? Tycker du att det ok att lära en telefon mer än 1000 ord?

Ta bort t9 funktionen så att jag får texta alla ord alltid? Ja det var ju en jätte bra ide! nu stör jag mig på att få texta ca 15% av alla ord så 100%det vore mycke bättre. suck..

Fattar fortfarande inte grejen med T9..? Ja, jag är gammal...blir bara irriterad men jag har ju valt att inte använda den. :tummenupp

mjaa, jag tycker att du bör återgå till att bara prata, det betyder ju inte att du behöver ha en konversation per definition utan kan också utstöta ljud eller bara grymta lite lätt.

sen tycker jag att du ska ha en mobiltelefon du kan lita på, se bilden. med lite tur så kan du också odla ett behagligt skägg.

Bifogat

• old_cellphone.jpg
    old_cellphone.jpg
    45.5 KB · Visningar: 33
Min förra tällefån var en Nokia...

Det mest intressanta med textfunktionen var att "sms" inte fanns med i ordlistan.

"Tjena, kan du inte ringa mig så skicka ett sos istället"
Öhm, jaha? :gnissla

Min förra tällefån var en Nokia...

Det mest intressanta med textfunktionen var att "sms" inte fanns med i ordlistan.

"Tjena, kan du inte ringa mig så skicka ett sos istället"
Öhm, jaha? :gnissla

Språkalgoritmer räknar inte ut akronymer åt dig, din latmask :mad:

Språkalgoritmer räknar inte ut akronymer åt dig, din latmask :mad:
Latmask på dig själv. :mad:
Den räknar ju fram SOS istället ju! Är inte det en akronym, kanske?

Hur många människor går omkring och säger/skriver "short message service meddelande". (Telefonen hanterar ju dessutom svengelska så jäkla bra också. *inte* )

Om jag i telefonens meny väljer ordagrant "skicka SMS" så förutsätter jag att jag kan skriva "ordet" SMS också. Sådeså.

Latmask på dig själv. :mad:
Den räknar ju fram SOS istället ju! Är inte det en akronym, kanske?

Hur många människor går omkring och säger/skriver "short message service meddelande". (Telefonen hanterar ju dessutom svengelska så jäkla bra också. *inte* )

Om jag i telefonens meny väljer ordagrant "skicka SMS" så förutsätter jag att jag kan skriva "ordet" SMS också. Sådeså.

Visst kan det läsas som ett akronym, men i samma bemärkelse som knattarnas gröngölingsöverhuvuden i Kalle Anka.
Du minns säkert titlar som P.O.M.P.Ö.S, vilken säkert står för "Pratar Om Män med Pinsamma Önskemål och Sexualböjelser"

Med viss reservation för sanningsenlighet.

Jag tycker att det är ganska kul att den kan komma på helt absurda ord som substitut till helt vanliga svenska ord...:D

Exempel:

- Vill man skriva gurka så får man antingen lägga till det eller nöja sig med huslä.
- Vill man skriva grävling hinner man till grav innan den protesterar och hävdar att det ord du försöker skriva finns minsann inte.
- Julstjärna hinner bli lukrtla innan t9 får fnatt...
- Kvastskaft blir kvartsladt...

vafan?:va

vad t9 däremot kan stava till är:
- Nazistparkering.
- Negerhora.
- Utvecklingsstörd.

:dummer :D
htc tar rekordet.. skriver man to förreslår den tomteporr SAY WHAT?!?! :D

*/ ?>
Nyheter
CTEK visar upp ny laddare och ”booster”

CTEK NXT 5 Nu börjar sol...