Varför stenskott

Lundberg

Nu har jag verkligen en drömhoj!
Gick med
9 Oct 2006
Hoj
Honda CBR600F 2011
Måste bara skriva av mig, jag blir galen snart. Varenda jävla dag så smäller det i rutan. Jag har testat att köra lagligt och hålla avstånd. Lik förbannat så kommer det någon annan dåre som ska köra om. Och vad händer, smack där satt den.

Kört snabbt som fan så ingen ska hinna stänka på mig! :näsblod

Och vad händer smack, min framruta ser snart ut som en cheddar ost.

Jag hatar allt detta grus på vägen.

Bättre det än och få ryggskott lika ofta :gnissla

Förmodligen har din framruta en sådan vinkel att stenarna träffar med näst intill rak vinkel på rutan... hade en Civic Type R förut, de har sådan vinkel och det var helt omöjligt att köra en vinter utan stenskott.

Förmodligen har din framruta en sådan vinkel att stenarna träffar med näst intill rak vinkel på rutan... hade en Civic Type R förut, de har sådan vinkel och det var helt omöjligt att köra en vinter utan stenskott.

Hmm har en BMW 325 D, har haft flera 3-serien tidigare och upplevde samma sak med dom! Så det kanske stämmer!

Trösta dej hos frugan med ett råttskott :tuttar

:tummenupp fast tyvärr så pallar hon inte så stora saker varje dag! :D

Last edited:
Detta har ju att göra med att de flesta nyare bilarna saknar "stänklappar".
Biltillverkarna, lackerarna och gläsmästaren vinner alla på detta. Man blir förBaNNAD!:mad:

Är det inte dubben i däcken som gör det?

Kan trösta med att inte trådskaparen är den enda drabbade. Jag fick förrförra fredagen en snygg jättespricka i vindrutan på jobb-bilen, lämnade in den för superservice på glasverkstan (dom är trevliga där, undrar varför :gnissla ) och hann väl knappt hem den dan innan jag fick en stor grop i min egen vindruta. Får nog åka dit i privat skrud också.

Hmm sant, fast då är jag också en av syndarna! :huvet

Den som är utan skuld må kasta första stenen...

Jag har stänklappar, inte fan är det snyggt, och dom bakom skiter jag i, dom har jag ju ändå nyss kört om, men stänklapparna sparar ju min egen bil också!

Det är väl mer regel än undantag att byta rutan i maj varje år om man har en finare bil?
Och glasmästarna är alltid lika glada att förklara att det bara är att knacka litegrann så går det på försäkringen...
Inte konstigt att försäkringarna är som de är, undrar hur mycket av den som består i glasmästarnas kostnad :va

Har man länsförsäkringar så betalar man ingen självrisk för stenskott, värt att kolla upp?

Ett litet tillägg, bara för att klargöra; Man betalar ingen självrisk vid lagning av stenskottet men vid byte av ruta så åker man på att pröjsa.
Dock väldigt bra då ett lagat stenskott är bättre än ett olagat :gnissla

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...