Vad har hänt med google?

Vetefan, säkerhetshysteri?

Det har nog flippat i någon databas för Golge

:rofl :fyllisar

Bifogat

• StopBadWare 1.gif
    StopBadWare 1.gif
    41.5 KB · Visningar: 131
  • StopBadWare 2.gif
    StopBadWare 2.gif
    79 KB · Visningar: 101
  • Google.gif
    Google.gif
    70.1 KB · Visningar: 94
:argpådato Arbetsgivaren kommer säkert att ha blockat google tills i morgon och då kan jag lika väl sluta för slå upp medicinsk terminologi i böcker gör jag bara inte...dessutom är böckerna inte uppdaterade :mad:

Men med tanke på att det finns personal som inte vet vart startknappen på en Dell-dator finns eller tror att vanlig standardskärmsläckare är virus så betvivlar jag detta :fyllisar

Last edited:
:argpådato Arbetsgivaren kommer säkert att ha blockat google tills i morgon och då kan jag lika väl sluta för slå upp medicinsk terminologi i böcker gör jag bara inte...dessutom är böckerna inte uppdaterade :mad:

Men med tanke på att det finns personal som inte vet vart startknappen på en Dell-dator finns eller tror att vanlig standardskärmsläckare är virus så betvivlar jag detta :fyllisar

Du vet att det finns andra sökmotorer än Google?
Och menar du verkligen att ni googlar sånt ni inte vet?

Och..? I vilken branch använder man inte internet numera? Måste vara någon stenåldersbranch där det inte hänt något på 100 år. Trampcyklar kanske?

Jag skulle uppskatta väldigt mycket om mina läkare ställde diagnos utifrån säkrare källor än "jag hittade en sida på internet, den var visserligen full av stavfel och skriven av en tant som hade 73 katter" eller "det stod i en blogg jag hittade när jag googlade dina symptom"

Jag skulle uppskatta väldigt mycket om mina läkare ställde diagnos utifrån säkrare källor än "jag hittade en sida på internet, den var visserligen full av stavfel och skriven av en tant som hade 73 katter" eller "det stod i en blogg jag hittade när jag googlade dina symptom"
Om inte jag kommer ihåg fel så är hon läkarsekreterare, inte läkare. Så hon ställer alltså inte diagnoser. Hon bara dechiffrerar läkarens nedklottrade kråkfötter och för in det i datorn.

Men jag har ju iofs haft fel förut...

Du vet att det finns andra sökmotorer än Google?
Och menar du verkligen att ni googlar sånt ni inte vet?

Ibland vill man t ex veta vad det är man skriver om och-/eller hur det stavas :krama. Ta ett ord som "ilium" eller "ileum", uttalas lika men betyder två olika saker. Stavningen på "Eeze" hade jag aldrig hittat utan google (togs först som "is", våra ordböcker är som sagt inte uppdaterade :gnissla ).

Om inte jag kommer ihåg fel så är hon läkarsekreterare, inte läkare. Så hon ställer alltså inte diagnoser. Hon bara dechiffrerar läkarens nedklottrade kråkfötter och för in det i datorn.

Men jag har ju iofs haft fel förut...

Stämmer bra det, förutom att kråkfötterna hörs i öronen och omvandlas till journalgrodor:hihi .
Nedskrivet läkarklotter kan knappt ens jag tyda :brinnerup.

(Har utbildning i diagnosklassificering men det är fortfarande läkaren som har ansvaret och jag hoppas också innerligt att de inte sätter diagnoser efter länkar tagna från internet.)

Last edited:
Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...