Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Passar kurserna även för oss som inte kör "riktig" sporthoj, typ Hornet?
/Jocce
.Ja, de borde inte vara några problem tror jag, körde på Sviestad i sommras på min första bandag, en SHK via SMC. Det var en kille som körde en ER-5 och hade inga problem (nämner inga namn). Det är olika "hastighetsgrupper".
Det var det roligaste jag gjort på riktigt länge och det var sjukt nyttigt. Man fick bort fegränderna på däcken också, bara en sån sak.
Ska ni åka långt och de finns möjlighet att köra två dagar skulle jag rekommendera det. Jag sov över på hotell och körde andra dagen också. Grymt skoj!
Ja, de borde inte vara några problem tror jag, körde på Sviestad i sommras på min första bandag, en SHK via SMC. Det var en kille som körde en ER-5 och hade inga problem (nämner inga namn). Det är olika "hastighetsgrupper".
Det var det roligaste jag gjort på riktigt länge och det var sjukt nyttigt. Man fick bort fegränderna på däcken också, bara en sån sak.
Ska ni åka långt och de finns möjlighet att köra två dagar skulle jag rekommendera det. Jag sov över på hotell och körde andra dagen också. Grymt skoj!
Lärde du dig knäskrap då?![]()
Är det Race tempo som gäller?Knät gick faktiskt aldrig i backen där, men de gjorde det däremot flera gånger på gocartbanan rörken i Uppsala![]()
Är det Race tempo som gäller?
Är det Race tempo som gäller?
Efter massor utav år som motorcyklist hamnade jag på en racebana med hoj. Sporthojskurs steg 1 förra året på Falkenberg. Lärorikt, roligt och spännande. Man får bara passa sig så hornen inte blir för vassa. Har bokat in mig på steg 2 i år och det blir då på kinnekulle. Vi är ett glatt gäng gubbar som gillar att KÖRA hoj. CB1100R klubben! Aldrig för sent att få nya erfarenheter och lära sig mera.Toyman

finns platser på Kinnekulle 1 o 2 Maj.
Boende finns att hyra på vandrarhem eller på Lundsbrunn.
Du ser Jocce, bara att boka in 1 & 2 majLåter som det är dags attt boka in en kurs då!
Polarn kör CBR och jag kör Hornet, o tänkte då kan det va najs o köra tillsammans
/Jocce
Det bästa är att gå in på detaljerad beskrivning av kurserna på SMCs sida där man anmäler sig, där står det hur dan är upplagd.Någon som varit på och kan berätta hur dagen är upplagd, ungefär vad den kostar samt hur mkt teori/praktik det är på detta x-timmarspass?
Ta gärna och beskriv flera olika kurser om du varit på flera olika
|
|
Yamaha Ténéré 700 World Raid provkörd och klar!
Just nu återhämtar vi oss p... |
|
|
Provkörning pågår, Ténéré 700 World Raid!
Just nu är vi mitt i provkö... |
|
|
Världslansering, Yamaha Ténéré 700 World Raid!
Just nu är Bike på plats på... |
|
|
Scenic – navigering för dig som prioriterar vägen framför destinationen
Screenshot I samband med... |
|
|
CTEK visar upp ny laddare och ”booster”
CTEK NXT 5 Nu börjar sol... |
|
|
Vi provkör nya H-D-modeller