Gaffelbyte Firestorm

Chase

Don´t screw with me, Ill screw you back!
Gick med
22 Oct 2004
Hoj
Hojar
Spånar om någon vet om det finns en gaffel som passar bra på en Firestorm som är men lämpad för aktivare körning än orginalet?

Så lite ingrepp som möjligt helst men om det inte går kan jag tänka mig byta gaffelkronom också. Någon som har koll på vad man kan "plug & play" för prylar på hojen?

Vet folk som bytt till cbr900rr gaffel, skall tydligen passa utan allt för mycket krångel, kommer tyvärr inte ihåg vilka årsmodeller av fireblade det var.

Hör på http://www.vtr.nu

Vill du ha så lite problem som möjligt så hade jag uppgraderat befintlig gaffel med kolvar/shims och dyl från ex k-tech istället för att byta hela gaffeln då där inte är något fel på grundkonstruktionen utan endast settingen.....

Vill du ha så lite problem som möjligt så hade jag uppgraderat befintlig gaffel med kolvar/shims och dyl från ex k-tech istället för att byta hela gaffeln då där inte är något fel på grundkonstruktionen utan endast settingen.....

True :tummenupp Bra inlägg, man tackar. Men jag ville helst undvika allt kladd och meck med att gutta gaffeln.. Men det kanske är det rätta vägen att gå. Tack..

Vet folk som bytt till cbr900rr gaffel, skall tydligen passa utan allt för mycket krångel, kommer tyvärr inte ihåg vilka årsmodeller av fireblade det var.

Hör på http://www.vtr.nu

Ska kolla och som inlägget efter dig "scrolla" efter folk som kanske gjort det... Tack :tummenupp

Last edited:
När jag hade en Firestorm så bytte jag dom gamla orginalfjädrarna som då hade gått 5000mil till nya Wilbergsfjädrar , det och ett snäpp tjockare olja tyckte jag gjorde stor skillnad.

Kolla på VTR sidan, dom kan det där.

När jag hade en Firestorm så bytte jag dom gamla orginalfjädrarna som då hade gått 5000mil till nya Wilbergsfjädrar , det och ett snäpp tjockare olja tyckte jag gjorde stor skillnad.

Kolla på VTR sidan, dom kan det där.

Du, de var en bra idé. Man vill definitivt inte ha Öhlins. Bra grejer men sinnessjuka priser. Man skulle kunna tro att dom kunde vara billigare i sverige men ikke ... Synd.. Bra att veta att andra tillverkare har. Ska kolla hemsidan nu.. Nu har jag fått en del idéer till vad jag ska göra..

Tackar alla som tipsat.. :tummenupp

Du, de var en bra idé. Man vill definitivt inte ha Öhlins. Bra grejer men sinnessjuka priser. Man skulle kunna tro att dom kunde vara billigare i sverige men ikke ... Synd.. Bra att veta att andra tillverkare har. Ska kolla hemsidan nu.. Nu har jag fått en del idéer till vad jag ska göra..

Tackar alla som tipsat.. :tummenupp

Inte brukar det skilja så mycket i pris mellan öhlins och andra fjädrar.
Dom hojar jag har köpt gaffelfjädar till så har priset legat på ca 1000kr för två fjädrar

Inte brukar det skilja så mycket i pris mellan öhlins och andra fjädrar.
Dom hojar jag har köpt gaffelfjädar till så har priset legat på ca 1000kr för två fjädrar

Endast fjädrar nä, men ska man ha ett kit med ventiler och så då springer det iväg tyvärr...

Nyheter
Recension: Gilles MUE2 fotpinnsats

Om du vill förfina din hoj ...

Recension: Gilles MUE2 fotpinnsats

Om du vill förfina din hoj ...

Australiskt stjärnskott klart för GGN 2026

20-årige australiensaren Wi...

Alltid redo för regn

Håll dig torr på hojen – ny...

Bridgestone dominerade i Suzuka 8 Hours

Pressrelease från Bridgesto...

Publikrekord under World Ducati Week

Ducati slog publikrekord un...

Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Back