Framtidens prototypracing?

RS250RR

Ny medlem
Gick med
22 Apr 2003
Ort
Gbg
Hoj
Honda RS250 -05, Yamaha YZ250-12 Yamaha R6 -09
För oss som älskar riktig racing oavsett takt är Harc-pro´s HP250RF så otroligt rätt. Enkel, relativt billig och riktigt, riktigt snygg. Dom har lagt en CRF250 motor i ett RS125 chassi.

När kommer min drömmhoj = CRF450 motor i ett RS250 chassi?

Kolla bilder!
 
Mini-Mono, GP-Mono och vad dom nu heter är ju inte så mycket framtiden då dom klasserna funnits och körts länge? Finns ju tom dom klasserna i Sverige och många som gillar GP/prototypracing har gått dit.

Några av dom största tillverkarna i Japanska serien. Alla liknar Hondas RS125R.



Harc Pro GP-Mono

tama1.jpg


Moriwaki GP-Mono

moriwaki-md250h.jpg


Burning Blood GP-Mono

d0134370_3284036.jpg
 
Last edited:
Mini-Mono, GP-Mono och vad dom nu heter är ju inte så mycket framtiden då dom klasserna funnits och körts länge? Finns ju tom dom klasserna i Sverige och många som gillar GP/prototypracing har gått dit.

Några av dom största tillverkarna i Japanska serien. Alla liknar Hondas RS125R.

Hur menar du då?

Var i Sverige finns denna klass, var körs den och av vilka?

Du som vet mkt, är det denna klass som UEM vill lansera i år?

PS tack för kolvarna de kom idag, tipsa mordgren om att jag forfarande inte fått något sms eller mail DS
 
Vad gör Håkan där med en Monstertruckhoj? Eller var det blandat rejsing med MonsterBajks?

Håkan, eller Linköping, what ever. Förklara!

:hihi

Håkan har sett ljuset såklart, och insåg att det var av godo :tummenupp
 
Last edited:
jaja, men dessa minihojar lär vara relativt chanslösa mot en 650 stånka i ett 250 chassi. Det borde i så fall vara en separat klass. Den skulle gå att samköra med 125r tycker jag.

En 250 i vilket chassi som helst blir nog ganska stekt. Däremot är 450orna i 125-chassin (även i 250-chassin) blixtsnabba.
 
jaja, men dessa minihojar lär vara relativt chanslösa mot en 650 stånka i ett 250 chassi. Det borde i så fall vara en separat klass. Den skulle gå att samköra med 125r tycker jag.


På de banor supermono körs i norden finns det inga mördarrakor som kräver hur mycket effekt som helst, därför brukar det mer hänga på föraren.
 
Nyheter
KTM: ”Det är helt klart vägen framåt.”

Rajiv Bajaj, 58, VD för den...

Framtidens hjälmar är här!

Bland finesserna finns ljus...

Öhlins, som under många år ...

Bridgestone lanserar nytt sportdäck

Bridgestone har presenterat...

Ny Suzuki-importör

Suzuki SV-7 GX var en av Su...

Suzuki byter importör!

Suzuki SV-7 GX var en av Su...

MotoGP-säsongen avslutas i stor stil

Den traditionella finalbild...

Återkallelse av KTM 125, 250, 390 och 990 DUKE-modeller från årsmodell 2024

Är din KTM bland dem som sk...

Nordic Sport & Event sammanfattar 2025 års GGN

Pressrelease; Visby, 2025-1...

2026 års YAMAHA XSR900 GP

Yamahas Sport Heritage-seri...

Back
Top