Hilfe, skillnad på grafikort / cashe mm??

MrMadMax

Sporthojsnörd
Gick med
14 Jan 2007
Hoj
street triple, tr1 x 3 (byggen), speed triple (såld), sv650 (såld)
Hepp,

Var lite snabb och beställde en acer aspire 6935G på elgiganten: http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=357620 men märkte senare att att det fanns flera varianter... bla en 2k dyrare: http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=357027

Är det någon som har en uppfattning om det är stor skillnad mellan dessa?

Bla grafikkort & CPU cache verkar var olika, nvidia gs/gt resp 1MB/3MB cache... Har dock ingen uppfattning om jag kommer märka någon skillnad vid normal användning. Kommer inte spela tunga spel (speciellt ofta iaf).

Tackar för eventuella svar :tummenupp till en som inte har någon större koll på datorer... :gnissla

/MMM

Jag skulle ta den billigare. Du kommer inte märka nån skillnad om du inte är hårdanvänadare.

Håller med ovanstående om den billigare. Båda datorerna är ju klart vassa! Skoj med BlueRay. :tummenupp

Min burk är betydligt enklare (AMD Turion X2 Dual Core mobile RM-70 @ 2Ghz, ATI Crossfire 3400/3200 grafik osv) har lyckats få min dator att jobba fullt 1 gång. Det var idag när jag installerade Photoshop CS 3 samt Adobe Acrobat samtidigt.. inte spec ofta man gör så. Kollar film, webspel, surfar, skriver, Itunes u name it utan problem.

Jag skulle ta den billigare. Du kommer inte märka nån skillnad om du inte är hårdanvänadare.

OK, låter bra... 2 papp är ju alltid 2 papp... Nä, är ingen hårdanvändare så det ska nog gå bra. Har dock dålig koll på detaljerna som sagt samt om det har någon betydelse för prestandan... THX! :tummenupp

Håller med ovanstående om den billigare. Båda datorerna är ju klart vassa! Skoj med BlueRay. :tummenupp

Min burk är betydligt enklare (AMD Turion X2 Dual Core mobile RM-70 @ 2Ghz, ATI Crossfire 3400/3200 grafik osv) har lyckats få min dator att jobba fullt 1 gång. Det var idag när jag installerade Photoshop CS 3 samt Adobe Acrobat samtidigt.. inte spec ofta man gör så. Kollar film, webspel, surfar, skriver, Itunes u name it utan problem.

OK, tackar! Ja, blueray var inget måste men den följde med på "köpet"... :) Återstår att se om jag kommer att använda den spelaren...

Hur som, tackar, låter som om att jag kommer att klara mig med den här burken ett tag då. Levererans kanske imorr'n :banana

Köpte en ny för min gamla stationära har gett upp... nästan... vill inte starta 99 ggr av 100. Stannar redan innan BIOS laddar, precis i det läget när man kan välja att trycka typ F1 / F8 för att komma till BIOS mm, där hänger sig allt, mycket skumt... Har felsökt, googlat, fixat & trixat men nu har jag gett upp... Men en ny dator är ju trevligt! :)

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg