Volbeat, hårdrock

daniz

Porslinsdocka
Gick med
2 Apr 2007
Hoj
Ingen
Tja!

Har precis fått upp öronen för Volbeat och tänkte dela med mig ifall det är några fler som missat detta Danska band med ett speciellt sound.
Visst jag har hört ett par låtar på Bandit men deras album håller riktigt grym kvallité. :tummenupp

Slänger in lite Youtube klipp, men bör ju lyssnas i lite bättre kvallité för att göra musiken rättvisa.

[YOUTUBE-ID]5mV_HHL-h6g[/YOUTUBE-ID]

[YOUTUBE-ID]72N7skd-JxQ[/YOUTUBE-ID]
Jag får lite metallica-vibbar i "Still couting" efter 50 sek... :yoparty

[YOUTUBE-ID]O_cGzI9OazE[/YOUTUBE-ID]
Denna har ni säkert hört på radio...

Vad tycker ni? Bra eller anus?

Hårdrock? Näe. :3freak

Jag har aldrig riktigt gillat deras sound men förstår att många gör det.

Här kan vara något som faller er Volbeatfans i smaken..
[YOUTUBE-ID]Ab6lr2b66Ig[/YOUTUBE-ID]

[YOUTUBE-ID]Ia0HUBWdDkU[/YOUTUBE-ID]

[edit] Perkele! Nu har jag djootjubat lite och fan.. Jag får nog ändra mig. Volbeat är faktiskt inte alls dumma. (Bortsett från de fåtal låtar Bandit spelar sönder och samman såklart..)

Last edited:
Introt på låten Guitar gangsters and cadillac blood är svårt att slå!

Helt okej, jag vaknar till Sad man's tongue varje morgon ett tag till iaf..

De är sköna. Inte så hårda direkt ju, men trallvänliga med mysigt gung. :)

Fixa biljetter till Volbeats Arenan spelning 5/3 då!

Såg förövrigt Clutch, (som det länkas till tidigare i tråden), i höstas. Ruskigt trevligt band!

Fixa biljetter till Volbeats Arenan spelning 5/3 då!

Såg förövrigt Clutch, (som det länkas till tidigare i tråden), i höstas. Ruskigt trevligt band!

Sökte efter biljetter på ticnet tidigare idag men hittade bara Lund och Karlstad...

Var hittar man biljetter till Arenan?

EDIT: Doh, du menar väll "Färs & Frosta Sparbank Arena" tänkte på den lokalen som ligger brevid globen, heter inte den arenan också?

Last edited:
Volbeat är grymma! Lyssnar på dom på tåget morgon och kväll.
Tänkte gå på deras spelning, men när jag hörde att det var i Lund så sket jag i det. Men spelar dom på fryshuset så är det givet! :)

De är sköna. Inte så hårda direkt ju, men trallvänliga med mysigt gung. :)

Kan bara hålla med, tycker vanligtvis om hårdare musik, men jag har haft Volbeat på min mp3 ett bra tag nu och det är fan trallvänliga + att man blir på glatt humör har jag märkt:tummenupp

Det var längesen jag köpte musik men när jag hörde Volbeat slog jag till och köpte båda skivorna som var ute då, samt det senaste när det kom i höstas.

Fett med bra! Vi syns på Arenan!

volbeat har jag sett live 2 gånger här hemma i örebro, ruskigt bra :yoparty

clutch verkar trevligt, måste lyssnas på :tummenupp

Jag har aldrig riktigt gillat deras sound men förstår att många gör det.

Här kan vara något som faller er Volbeatfans i smaken..

Perkele! Nu har jag djootjubat lite och fan.. Jag får nog ändra mig. Volbeat är faktiskt inte alls dumma. (Bortsett från de fåtal låtar Bandit spelar sönder och samman såklart..)

:yoparty :Bugar

...
[edit] Perkele! Nu har jag djootjubat lite och fan.. Jag får nog ändra mig. Volbeat är faktiskt inte alls dumma. (Bortsett från de fåtal låtar Bandit spelar sönder och samman såklart..)

hehe härligt :tummenupp , bara att skaffa alla album och lyssna igenom, jag gillar Rock The Rebel Metal The Devil albumet. Jag håller med om att de låtar som går på Bandit är sönderspelade och inte så speciellt inspirerande.

Jag vet inte varför men jag tycker inte Volbeat är i närheten av Hårdrock, låter mer som det där bandet från Ånge (kommer inte ihåg vad de heter) och det är mer melankolisk pop med distade gitarrer, typ.

Nyheter
Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg

Den 22-23 augusti är det da...

Motorcycle Inferno #8

Den 5 september blir Laxhol...

Tiotusentals körde Mälaren Runt

Lördagen den 15 augusti gen...

Mälaren Runt fyller 40 år