Zx9r problem

Biddarn

Störst går först
Gick med
15 May 2008
Hoj
Ktm Exc500
Tjena, Kompisen har en Kawasaki Zx9r en 96a. Han va ute å körde lite för ett tag sen och då gick den som den skulle sen så ställde han in den i garaget. Sen efter ett tag så skulle han starta den igen och då står den på tomgång tills den blir varm och sen dör den. Startar den igen och så fort man gasar lite så dör den igen. Köpte nytt batteri idag till den utan att de blev någon skillnad. Som vanligt så funkar den tills den blir varm sen dör den så fort man rör gasen. Någon som vet vad det kan vara som är problemet?

MVH Adam

Last edited:
Hej
Börja med det enklaste:
Finns soppa i tanken?
Tankventilationen? Om den är felet så hjälper det att öppna tanklocket.
Igensatt bränslefilter, skräp i förgasare, bränslepump hel?
Nästa steg blir väl att kolla ventilspel, sen kompressionstest.
Lycka till, du har halva vintern på dig.

Det kan ju vara så enkelt att soppakranen står i fel läge i förhållande till mängden soppa i tanken( det rinner till såpass att det räcker till tomgångsputtrande).

Okey, Men den starta lätt gör den. Står med choken i lite å då kan man gasa osv. Sen så fort den blir varm så hjälper inte chok eller nåt. Dör å fort man rör på gasrullen. Men sen kan man starta den lika snabbt men dör när man gasar.

Aa får la göra det. Men hojjen står i ett garage en bit härifrån men får la vänta med att skriva lite då och åka och titta snart

kolla så du inte har klämt soppaslangen från tanken, det hade jag gjort på min zx9r när jag hade haft loss tanken...

Liknande problem på min gsxr 750 jag hade, det var flottören som hade hängt sej!
kolla alla vaakumslangar och membran!! Taskiga stift kan ställa till jävel oxo..

Last edited:
Okey, Men den starta lätt gör den. Står med choken i lite å då kan man gasa osv. Sen så fort den blir varm så hjälper inte chok eller nåt. Dör å fort man rör på gasrullen. Men sen kan man starta den lika snabbt men dör när man gasar.

Hoppas att du inte chokar när den blivit varm för då dör den lätt men det har du väl inte antar jag??

Prova lossa tanken och starta den. Prova med en lång slang för att kunna ha tanken brevid. Fortsätter det så, är det ju bara att kontrollera från tanken och framåt. Kolla så det kommer bra med bränsle. Hade problem med min soppapump vid vinterförvaringen!

Nyheter
Recension: Gilles MUE2 fotpinnsats

Om du vill förfina din hoj ...

Recension: Gilles MUE2 fotpinnsats

Om du vill förfina din hoj ...

Australiskt stjärnskott klart för GGN 2026

20-årige australiensaren Wi...

Alltid redo för regn

Håll dig torr på hojen – ny...

Bridgestone dominerade i Suzuka 8 Hours

Pressrelease från Bridgesto...

Publikrekord under World Ducati Week

Ducati slog publikrekord un...

Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Back