WSBK vintertester 2009.

Bara av mig själv, firande med njurpaj, yorkshirepudding, ljummen ale och en kopp härligt blaskigt ljummet sött te till dessert:öl

Det vore roligt om Sofoglou fick lite svårare konkurrens från Lascorz, Crutchlow och några fler i a f. Det verkar ha varit torrt under SS600 så tiderna från WSBK blir intressanta...

Finns det någon härlig Video från denna fina händelse?

Last edited:
Från Crash.net:

Superpolesimulering:

1. Shane Byrne GBR Sterilgarda Ducati 1098R 1min 43.874secs
2. Max Neukirchner GER Alstare Suzuki GSX-R 1000K9 1min 43.965secs
3. Jonathan Rea GBR HANNspree Ten Kate Honda CBR10000RR 1min 44.144secs
4. Noriyuki Haga JPN Ducati Xerox 1098R 1min 44.157secs
5. Leon Haslam GBR Stiggy Motorsport Honda CBR1000RR 1min 44.261secs
6. Troy Corser AUS BMW Motorrad S1000RR 1min 44.586secs
7. Yukio Kagayama JPN Alstare Suzuki GSX-R 1000K9 1min 44.586secs
8. Regis Laconi FRA DFX Corse Ducati 1098R 1min 47.057secs
9. Carlos Checa ESP HANNspree Ten Kate Honda CBR10000RR 1min 49.387secs
10. Michel Fabrizio ITA Ducati Xerox 1098R 1min 52.340secs
11. Shinya Nakano JPN Aprilia Racing RSV-4 1min 56.553secs
12. Max Biaggi ITA Aprilia Racing RSV-4 1min 56.643secs

Byrne och Haslam impar på mig i a f...

Ska bli riktigt kul superbikesäsong med stiggy och Leon!

Trodde West skulle kunna slåss med Sofoglu då han var grym då han hoppade in förut men förhoppningsvis kommer han igång!

Aprilia säger dom har stora problem med ingångarna i kurvorna. Båda förarna klagar på att det är mycket vibrationer.

Biaggi gjorde en vurpa på söndag eftemiddan och fick blåmärken på höger underarm. Cykeln däremot var bara värd skrotvärdet enligt apriliateamet.

På grund av alla problem med deras hoj så har dom bokat in ett extra test på Valencia på onsdag och tordag denna veckan. BMW ska vara med på detta testet.

Max Biaggi
"With the Aprilia we start from another level, which cannot be right away for winning. We build everything from the very basics, with no data. This makes things very complicated but I was born for that."

Kan man göra något annat än att älska Max? :)

Aprilia säger dom har stora problem med ingångarna i kurvorna. Båda förarna klagar på att det är mycket vibrationer.

Risken ar stor att dom far dras med d problemet under hela 2009 d var ju samma for Nicky o Dani i MGP hela 2007. Bara att hoppas pa en losning bagge tillhor ju saklart toppen..

Kan man göra något annat än att älska Max? :)

Yes for shoor.

Last edited:
The Cube hade också problem med vibrationer. Tror att Aprilia/Piaggio har bättre förutsättningar att komma till rätta med problemen nu i en klass med mindre ekonomisk stress för att sen kunna vara lika dominanta i GP i post-tvåtakt-eran.

Fler bilder.

_BEE6959.jpg

_BEE8052.jpg

_BEE8192.jpg

_BEE8521.jpg

Fina bilder :tummenupp Shakey verkar redan hitta bra pa Duccen o fortsatter som i BSB 2008, mkt starkt.

Med tanke på hur mycket erfarenhet och utveckling Ducati och Byrne har av den hojen så skulle jag vara ganska oroad över Yamahas framfart. En helt ny hoj som inte har testats särskilt mycket med en förare som är helt grön i Europa och med teamet men som ändå varit med långt fram sedan dag ett. Tio race på den hojen och den kombinationen kommer bli svårslagen så jag kommer tippa Spies som Världsmästare 2009. :)

Verkar lite långsökt tycker jag, men med i topp fem är nog både Spies och Byrne!
Men vinner tror jag nog att Haga gör, det kommer bli en kanonsäsong i vilket fall som helst :yoparty

Med tanke på hur mycket erfarenhet och utveckling Ducati och Byrne har av den hojen så skulle jag vara ganska oroad över Yamahas framfart. En helt ny hoj som inte har testats särskilt mycket med en förare som är helt grön i Europa och med teamet men som ändå varit med långt fram sedan dag ett. Tio race på den hojen och den kombinationen kommer bli svårslagen så jag kommer tippa Spies som Världsmästare 2009. :)

Verkar lite långsökt tycker jag, men med i topp fem är nog både Spies och Byrne!
Men vinner tror jag nog att Haga gör, det kommer bli en kanonsäsong i vilket fall som helst :yoparty
Vad är långsökt med att Yamahan är den hoj som har mest möjlighet att utvecklas under året? Spies har ju inte vanan från banorna men det tror jag inte kommer spela så stor roll under säsongen som helhet.
Fast visst vore det kul om Haga vinner. :)

Jo visst blir Spies langt framme i listorna under 2009. Fortfarande ett mysterium att Suzuki inte la mer energi for att signa den killen pa en MGP cykel! Vad ar han 23 eller 24 bast! helt klart en coming man i MGP.

Precis det du nämner här, han har ingen erfarenhet ifrån dessa banor.
Sen att dom verkar fått till en bra hoj är utan tvekan!
Tror inte man kan räkna bort såna som neukirchner(stavning?) krasch-checa. Finns många som vill vara med och vinna!
Åhh kan det inte börja snart :yoparty

Vad är långsökt med att Yamahan är den hoj som har mest möjlighet att utvecklas under året? Spies har ju inte vanan från banorna men det tror jag inte kommer spela så stor roll under säsongen som helhet.
Fast visst vore det kul om Haga vinner. :)

Räknar absolut inte bort tysk-Max eller Checa men de är bägge för ojämna för att hålla hela vägen in i mål. Är det något Spies är bra på så är det att hålla sig på hjulen och inte krascha bort något. Hans stats från AMA är helt sjukt imponerande när det gäller hur ofta han går i mål och på pallen, förvisso i en serie där Yosh-Suzuki var överlägsna men den egenskapen är inte att förakta i någon serie.

Last edited:
Bilder från Stiggy från testet på Philip Island.

image1.jpg

image2.jpg

image6.jpg

image21.jpg

image10.jpg

image19.jpg

Kul med bilder :tummenupp

Som någon sa i en annan tråd, ingen vräkig spons på Stiggys cyklar o väggarna i depå! Jag ser att "biltema" funkar i VM oxå (sadelhöjningen/ silvertejpen sista bilden) :tungan

Nyheter
Honda CB 1000 GT bjuder på sportig komfort

Det är ingen lätt uppgift H...

KTM: ”Det är helt klart vägen framåt.”

Rajiv Bajaj, 58, VD för den...

Framtidens hjälmar är här!

Bland finesserna finns ljus...

Öhlins, som under många år ...

Bridgestone lanserar nytt sportdäck

Bridgestone har presenterat...

Ny Suzuki-importör

Suzuki SV-7 GX var en av Su...