R1 och R6-tråden!

en helt annan fråga..

vilket år kom yamaha med slirkoppling till r6?

har aldrig kört med det.. hoppar o studsar det inte när man bara växlar ner?

mvh robban

2006, med slirkopplingen så försvinner det mesta av studsandet iaf. Resten beror mest på fjädringsinställning.
 
2006, med slirkopplingen så försvinner det mesta av studsandet iaf. Resten beror mest på fjädringsinställning.


ok.. det låter ju nice.. ja... en bra fjäderinställnig är en förutsättning för o åka fort..

ska bli riktigt spännande att testa detta till våren här!

mvh robban
 
ok.. det låter ju nice.. ja... en bra fjäderinställnig är en förutsättning för o åka fort..

ska bli riktigt spännande att testa detta till våren här!

mvh robban

Rätt hårt ställd,skickar ut baken rätt bra när det är blött,inget dramatiskt men kan vara vettigt att ta det lite försiktigt i början.

Henrik
 
hoppar in med en fråga, är det någon som vet vad r1-07:många motorras beror på?
 
Rätt hårt ställd,skickar ut baken rätt bra när det är blött,inget dramatiskt men kan vara vettigt att ta det lite försiktigt i början.

Henrik

ja.. men att åka försiktigt är ju inget kul.. då kapar man inga tider.. hehe..

men självklart är man ingen rossi än... hur som så ska det blir jävligt skoj o åka ny hoj till våren..

lite skillnad på en r6 från 06 mot en honda 929 från 00..

mvh robb
 
ja.. men att åka försiktigt är ju inget kul.. då kapar man inga tider.. hehe..

men självklart är man ingen rossi än... hur som så ska det blir jävligt skoj o åka ny hoj till våren..

lite skillnad på en r6 från 06 mot en honda 929 från 00..

mvh robb

He he,sant.
Bara gasa då! :yoparty

Henrik
 
Oki, men passar det med en bakram från -01? eller passar inte plasten och dynorna då?
Ramen, kåpor osv passar. Det kan skilja lite grann på utseendet på kåporna men i det stora hela så är det samma skit.

Ska du kapa av bakramen på en R1 och moddag på din bandit? :tungan

Borde vara lättare att svetsa en ny! :)
 
Oki, tack för infon

Slappa, jag funderade på det, blir mindre jobb då när det redan är fästen för dynorna och plasten
 
hej hej:)

Jag har svårt att hitta nåe beg slipon till min 05, R1. Borde väl finnas folk som har liggandes för en billig peng?

Hur gör ni med nummerplåten? Jag har satt min inne under skärm, ej godkänt med jävligt smidig... Vad tycker ni, kan man ha det så?

Funderar på att köpa blinkers som sitter i baklampa, ej godkänt har jag hört, många som har ändå?

vh Öjje
 
hej hej:)

Jag har svårt att hitta nåe beg slipon till min 05, R1. Borde väl finnas folk som har liggandes för en billig peng?

Hur gör ni med nummerplåten? Jag har satt min inne under skärm, ej godkänt med jävligt smidig... Vad tycker ni, kan man ha det så?

Funderar på att köpa blinkers som sitter i baklampa, ej godkänt har jag hört, många som har ändå?

vh Öjje

Hittade ett helsystem på blocket nytt någon affär som sålde ut för 5900 kr tycker jag var billigt.
Bifogar fil http://www.blocket.se/vi/19917367.htm?ca=15_s
 
Last edited:
Jag har en R1a 00a med ca 5000mil på mätaren. Va rekomenderar ni för olja på en sån?
 
Jag har en R1a 00a med ca 5000mil på mätaren. Va rekomenderar ni för olja på en sån?

Helst ingen på. ;)

I skulle jag tippa en helsyntet som klarar klassningen,biltema kanske?

Du vet inte vad som är kört på tills nu?
Försök få samma då den bevisligen funkat med den.

Henrik
 
Helst ingen på. ;)

I skulle jag tippa en helsyntet som klarar klassningen,biltema kanske?

Du vet inte vad som är kört på tills nu?
Försök få samma då den bevisligen funkat med den.

Henrik

Hällde i Biltemas finaste i min, gick åt käpprätt åt skogen, kör endast med Q8 SBK 10W-40 eller motsvarande i annat märke.

Fast å andra sidan har min gått 900 och aze's 5000
 
Helst ingen på. ;)

I skulle jag tippa en helsyntet som klarar klassningen,biltema kanske?

Du vet inte vad som är kört på tills nu?
Försök få samma då den bevisligen funkat med den.

Henrik

Ne på är de väl dumt å hälla ja :) Jag har provat två olika en Motul delsynt för 100kr litern och en Castrol helsynt för 220kr litern. Märkte ingen som helst skillnad men så de blir nog Motul igen om ingen annan har nåt knalltips? :tummenupp
 
Ne på är de väl dumt å hälla ja :) Jag har provat två olika en Motul delsynt för 100kr litern och en Castrol helsynt för 220kr litern. Märkte ingen som helst skillnad men så de blir nog Motul igen om ingen annan har nåt knalltips? :tummenupp

Funkar motuloljan(vilket den gjort)så ser iaf jag ingen anledning att byta,en hundring litern är ju inte farligt,helsynteterna brukar väl annars ha lite bättre kallsmörjningsegenskaper har jag läst någon stans men man tar det ju lugnt innan motorn är varm ändå.

Henrik
 
Nyheter
En hyllning till mästaren!

Pressrelease från MV Agusta...

Vinnarhoj från Custom Bike Show

I nästa nummer av Allt om M...

Testhoj hämtas från Sulas MC

Vi åkte till Strängnäs för ...

Transportstyrelsen avvecklar appen Mina fordon

Foto: Andreas Johansson ...

Custom Bike Show 2025

Den 7 juni var det åter dag...

Forged följer tre baggerbyggen

Tre amerikanska hojbyggare ...

Trendbrott: Rullgrusolyckor med MC minskar

Statistik från försäkringsb...

Mc-olyckor kopplat till rullgrus minskar

Trendbrott: Statistik från ...

BMW Motorrad Concept RR

Under den prestigefyllda ut...

Snart dags för Custom Bike Show

Förra året firades den 50:e...

Back
Top