R1 och R6-tråden!

Jag har biltemas både fram och bak. Håller för att sitta på hojjen i alla fall dock är jag rejält nervös när jag lyfter fram...... Bak funkar fint på min 6a

Hittar ingen bild, men däremot en tråd där det diskuteras.
http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=187232&page=1
Många verkar tycka dom är klena, personligen vill jag ha ett som man kan sitta å torrbryta på, vilket jag gör ett par gånger vintertid :gnissla

Jag har köpt stödet fram och det funkar helt ok, står stabilt så länge man inte pillar :)

Undrade bara om själva uppställningen, var exakt man ska lyfta och vilken vinkel "pinnarna" skall ha.

Tänkte fråga en liten fråga ang. växellådorna på dom tidiga R1 modellerna.

Har en 99:a som jag tyckt "missat" nåt läge ibland och då börjar man fundera om det kan vara lådan som börjar ge med sig. Är detta något som kan renoveras eller är det byte som gäller?

Om någon vet lite mer specifikt om detta problem berätta gärna :)

Om hojen "hackar till" vid gaspådrag på 2:an eller om 2:ans växel helt enkelt hoppas ur är det växellådan!

Jag har precis renoverat min :gnissla

Jag har köpt stödet fram och det funkar helt ok, står stabilt så länge man inte pillar :)

Undrade bara om själva uppställningen, var exakt man ska lyfta och vilken vinkel "pinnarna" skall ha.

Jag tycker hojen står ganska vingligt på framstödet. Är ständigt orolig för att pinnarna skall hoppa ur hålen och hojen skall dyka

Last edited:

Pinnarna ska nog vara så linjära som möjligt med gafflarna tror jag.

Jag snickrade ihop ett vinterförvaringsstöd utav lite skrot på jobbet. Ville att det skulle ta lite plats, går dock inte ha däckvärmare på, men till det har jag ett större stöd som brorsan svetsat ihop.

Bifogat

• DSC00080.JPG
    DSC00080.JPG
    38.3 KB · Visningar: 63
  • Kopia 1 av DSC00081.JPG
    Kopia 1 av DSC00081.JPG
    32.8 KB · Visningar: 54
Apropå depåstöd... S-Racings eget stöd funkar suveränt. Stora hjul, små krokar att hänga bultar och brickor på, stabilt! Enda minuset är att det inte sitter en spärrskruv för att ställa in Y-klykorna i sidled men det löste jag med lite eltejp runt så att de inte glider så lätt.

Det var väl bra onödigt :rolleyes:

:tungan :D

Det kan inte vara så att du lackat med skitfärg som går bort med typ aceton och inte slipat den innan:va :hihi

Nee, tyvärr så är den röda fina färgen sabbad. Det gjorde ont i mig att slipa ned färgen på en helt ny felfri tank. :)

Men kolla på eBay, både på engelska & amerikanska. Det är garanterat inga problem att plocka hem en billig därifrån.

Nee, tyvärr så är den röda fina färgen sabbad. Det gjorde ont i mig att slipa ned färgen på en helt ny felfri tank. :)

Men kolla på eBay, både på engelska & amerikanska. Det är garanterat inga problem att plocka hem en billig därifrån.

Jag hittade en på ebay, men frakten var ju svindyr kändes det som. Vad borde en tank ligga på i pris?

Om hojen "hackar till" vid gaspådrag på 2:an eller om 2:ans växel helt enkelt hoppas ur är det växellådan!

Jag har precis renoverat min :gnissla

OK då är det nog inte det, mitt fenomen är att vid växlingar känns det som att ibland får man inte upp foten tillräckligt (trots att jag lyfter likamycket som alltid). Får väl sänka växelpinnen lite mer och testa det.

Vad kostade det att renovera om jag får fråga?

OK då är det nog inte det, mitt fenomen är att vid växlingar känns det som att ibland får man inte upp foten tillräckligt (trots att jag lyfter likamycket som alltid). Får väl sänka växelpinnen lite mer och testa det.

Vad kostade det att renovera om jag får fråga?

Uppåt 6000:-, men då det mesta beställt från US.

Inte lyfter foten tillräckligt? Kan du lyfta mer?
Kollat fjädern innanför växelpinnekåpan?

Jag skulle behöva ett kattersättningsrör / y-rör till R1 07-08.

Finns det någon som har ett begagnat eller vet var jag handlar bäst och billigast?

En fråga bara, Är ute efter en bakram till en R1:a, jag har bakdel och dyna från en -98:a, ska jag ha bakramen från en -98:a då också, eller passar det från en -00-02 också?

/Jimmi

En fråga bara, Är ute efter en bakram till en R1:a, jag har bakdel och dyna från en -98:a, ska jag ha bakramen från en -98:a då också, eller passar det från en -00-02 också?

/Jimmi

bakramen är svetsad i ramen på r1 innan 01

en helt annan fråga..

vilket år kom yamaha med slirkoppling till r6?

har aldrig kört med det.. hoppar o studsar det inte när man bara växlar ner?

mvh robban

Nyheter
Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025

Honda var tillbaka i Biarri...

En hyllning till mästaren!

Pressrelease från MV Agusta...

Vinnarhoj från Custom Bike Show

I nästa nummer av Allt om M...

Testhoj hämtas från Sulas MC

Vi åkte till Strängnäs för ...