Imorgon kör vi igen!

• Thread starter Thread starter RJ
  • Start date Start date

RJ

God & glad kexchoklad!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
2 st Kawasaki KX450F 12:a och 09:a
Äntligen helg och banan i Nordmaling är öppen. Imorgon lördag blir vi ett gäng som åker dit, kom ni med garanterat myggfritt... :rolleyes:

Någon som vet om de tänker ploga Bussjöbanan i vinter?

Jag är numera utrustad med endurocykel i umeå men saknar både dubbdäck och riktigt garage (GuW lånar ut garageplats just nu :bow). Någon som har en uppsättning däck och/eller garage över till studentvänligt pris?

Prioritera att fixa däck du, den är inte i vägen där den står!

Det är bara att säga till i tid när du ska ut och åka så låser jag upp!

Ja imorgon är det gasning igen, vädret ser ju ut att bli strålande. Kom och kör eller titta om ni har möjlighet.

Natti, natti...

:)

Japp, idag var det fart på banan.

Roger, jag och Google hittar inte deras hemsida (NMCK), kan du posta en länk, tack.

Att inte du också dubbar däck och kör sporthoj på vintern :)
Hade säkert varit bra och rolig träning nu när du inte kan spöa asfaltsbanor!

Mycket bra idé. RJ fixa genast så åtar jag mig att plasta alla dina kåpor nästa säsong mot att jag får provköra....:)

Att inte du också dubbar däck och kör sporthoj på vintern :)
Hade säkert varit bra och rolig träning nu när du inte kan spöa asfaltsbanor!
Ja visst hade det varit kul men jag tror inte det skulle vara så uppskattat att göra sådana däck då det verkar ta väldigt lång tid men jag är väldigt imponerad över de däck du har gjort. Hur många timmar tror du det tog?

Mycket bra idé. RJ fixa genast så åtar jag mig att plasta alla dina kåpor nästa säsong mot att jag får provköra....:)
Tror Hondan görs sig bäst på asfalt men du kan få plasta kåpor ändå. :tummenupp Fast jag har faktiskt köpt finndubbsdäck av Freddy Pappunen så nu blir det till att hitta någon isbana och provgasa, det kan du få prova mot lite plastning till sommaren förstås... :D

Last edited:
Tror Hondan görs sig bäst på asfalt men du kan få plasta kåpor ändå. :tummenupp Fast jag har faktiskt köpt finndubbsdäck av Freddy Pappunen så nu blir det till att hitta någon isbana och provgasa, det kan du få prova mot lite plastning till sommaren förstås... :D

Jag som varit sååå orolig att jag inte skulle få plasta dina kåpor om jag ville. Plastar gör den som kraschar då ökar motivationen att hålla sig på hjulen. :mattias

Finndubb låter festligt när är det provkörning?

Ja visst hade det varit kul men jag tror inte det skulle vara så uppskattat att göra sådana däck då det verkar ta väldigt lång tid men jag är väldigt imponerad över de däck du har gjort. Hur många timmar tror du det tog?

Jo det tar ju tid, men har man en redig bandslip med jigg att vässa m6orna med så går det betydligt fortare. 20timmar tror jag det tog ialf hehe

Nu är man igång ordentligt med ktm´n vinterskodd och allt.
När blir nästa körning tror ni?
jag kommer tyvärr vara borta i helgen också (flytta Hondan från östersund till övik) men sen ska jag kunna köra under helgerna!

/Olov, numera övik

Där verkar inte finnas någon som vill sälja en uppsättning beg 21/18 dubbdäck till mig men jag hade tenta i fredags så nu har jag massor av tid över fram tills islossningen i juni. Skall det gasas så åker jag gärna med för att stilla abstinensen....

Jag har ett 18" däck med någon slags "rallydubb". Det är begagnat men jag tror att de flesta dubbarna sitter kvar. Jag har aldrig kört själv med det så jag vet inte hur det funkar men en student kan gärna få det och testa själv.

Intresserad? Jag kan släpa upp det till Nordmaling vid tillfälle och Roger kan säkert ta det vidare till Ume.

Där verkar inte finnas någon som vill sälja en uppsättning beg 21/18 dubbdäck till mig men jag hade tenta i fredags så nu har jag massor av tid över fram tills islossningen i juni. Skall det gasas så åker jag gärna med för att stilla abstinensen....

Det ligger ett par isdäck på klubben som tillhör Wagge, om det var sånna du var ute efter. Dom är till salu ialf om det är rätt.

Jag funderar på en tur till Nordmaling imorgon. Är det någon som vet om det är skottat? Hemsidan verkar ligga nere också. Har inte kommit in på den senaste dagarna.

Nyheter
Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025

Honda var tillbaka i Biarri...

En hyllning till mästaren!

Pressrelease från MV Agusta...

Vinnarhoj från Custom Bike Show

I nästa nummer av Allt om M...

Testhoj hämtas från Sulas MC

Vi åkte till Strängnäs för ...

Transportstyrelsen avvecklar appen Mina fordon