MC-semester 2009?

Motorrad

ABECEDET
Gick med
16 May 2005
Hoj
Kawasaki Z650, 2020
Tjena

God fortsättning i det nya 2009!

Sitter här och läser Bike 2/2009 med ett reportage "Med mc upp till toppen". Den handlar om Route-des-Grandes-Alpes (Den stora alprutten) http://www.routedesgrandesalpes.com/.

Jag blev spontant sugen och undrar om någon annan har tänkt något åt det hållet? Man skulle kunna ta biltåget från Hamburg ner till Lörrach som ligger vid gränsen till Schweiz och sedan köra resten till Geneve där sträckan startar. Tåget kostar runt 400 Euro tur-retur. 4-5 hotellnätter á 60-100 Euro dagen skulle räcka för att köra rutten. Bästa tiden är väl juli-augusti när snön smält på de högsta passen.

Det här är en snabb tanke som for i skallen nu i vinterkylan när man tänker tillbaka på förra sommaren när jag var nere i Alperna på Italienska sidan. Det var så underbart att man någon gång vill ner dit och köra igen. Tyvärr är det en balansgång med hustrun om semester på egenhand samt avbetalningsplan på huset som stör mina drömmar :brynad

Verkar inte vara så många som nappar på idén :confused: lite dyrt kanske :gnissla

Får jag komma med ett motförslag? :krama
Jag gillar med att köra långt, men svenskens peng är snart som slottyn i värde :näsblod men vårt avlånga land är både vackert, har fina vägar o ganska glest mellan påålisfikaplatser :hihi

Är du/någon fler, med tanke på kriterierna, sugna på att dra uppåt Dalarna, Härjedalen o lite "inlandskörning"? :)

Flera här har ju övergivit värsta rejsstuk mot mera gubbhojsstuk och har dessutom :tuttar som säkert vill åka med. För de hård-:arsele :ade me racehoj är det mer tankvolymen o smärtgränsen som avgör hur länge man kör i sträck... Hur som...
Max 1,5 om man skall må bra i rygg o :arsele :D

Körde 90 mil i somras på en dag, o då var rygg o knä... :gnissla

Där är ju tom :tuttar som numera har egen bike...

ROH SWEDEN ON TOUR... ? :tummenupp

Är du/någon fler, med tanke på kriterierna, sugna på att dra uppåt Dalarna, Härjedalen o lite "inlandskörning"? :)

Varför inte. Jag kan undvara ca en vecka till mc-semester. Mer än så då börjar frugan protestera om att vi inte umgås när vi är lediga.

Verkar inte vara så många som nappar på idén :confused: lite dyrt kanske :gnissla

Får jag komma med ett motförslag? :krama
Jag gillar med att köra långt, men svenskens peng är snart som slottyn i värde :näsblod men vårt avlånga land är både vackert, har fina vägar o ganska glest mellan påålisfikaplatser :hihi

Flera här har ju övergivit värsta rejsstuk mot mera gubbhojsstuk och har dessutom :tuttar som säkert vill åka med. För de hård-:arsele :ade me racehoj är det mer tankvolymen o smärtgränsen som avgör hur länge man kör i sträck... Hur som...
Max 1,5 om man skall må bra i rygg o :arsele :D

Körde 90 mil i somras på en dag, o då var rygg o knä... :gnissla

Där är ju tom :tuttar som numera har egen bike...

ROH SWEDEN ON TOUR... ? :tummenupp
Sweden on tour.... Varför inte ge järnet till Strömstad :tummenupp och in i vårt nordvästra grannland..och sen norrut och kanske in i Sweden nånstans i Dalarna...så slipper man flå som en tosing tillbaks till färjan i Sandefjord:D

Bifogat

• trihon.jpg
    trihon.jpg
    186.4 KB · Visningar: 49
  • trihon2.jpg
    trihon2.jpg
    198.9 KB · Visningar: 68
  • trihon3.jpg
    trihon3.jpg
    144.6 KB · Visningar: 60
...Mer än så då börjar frugan protestera om att vi inte umgås när vi är lediga.

Men... sätt :tuttar där bak. Åka mc e ett sätt att umgås! :D

Sweden on tour.... Varför inte ge järnet till Strömstad :tummenupp och in i vårt nordvästra grannland......

Ja, jag saknar Norge riktigt vad gäller go touring. Deras dollar gör resan dyrare bara. Jag har aldrig kört inlandsvägen och det är väl inget hinder att dra vidare upp mot jämtland o norröver?!

Annat än ömmande :arsele o tiden...
Vackrare vägar än Telemarksvägen får man leta efter. Trollstigen kanske :yoparty

Last edited:
*/ ?>
Nyheter
Voge DS 800 X Rally – Ny offroadhoj till 2026

Voge DS 800 X Rally är en n...

Harley-Davidson laddar upp med massor av kubik

Harley-Davidson fortsätter ...

KTM 790 Duke – ny generation på gång till 2027?

KTM:s mellanklassraket får ...

Nytt från Halvarssons: Mora V2

Halvarssons nya Mora V2 är ...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

BMW R 12 G/S – ännu bättre med Wunderlich

Tysk precision möter äkta G...

Vinn en batteriladdare från CTEK

I samarbete med CTEK har vi...

Video: KTM 1390 Super Adventure S EVO!

Super Adventure och Teide ...

Bokningar pågår till Gotland Ring Bike Week!

Boka sommarens härligaste b...

Back