Axxexs
Ordinary man doing extraordinary things
- Gick med
- 11 Dec 2003
- Ort
- Verkstan
- Hoj
- Technical Sports Racing AC28-M Prototype powered by Honda Racing Corporation
Ducati hade officiell pressrealese för årets förare och hoj på Wrooom 2009. Lite bilder på hojen därifrån.
Kul med nya designen på streckkoden! Även att dom nu kör med kolfiberram. Helrätt att skita i vad dom säljer på gatan och ta det som passar bäst till racingen istället.
Däremot känns det som att bara ha 10hk mer i dagens GP cyklar mot vad man hade i GP för 10 år sen och 20hk mindre än vad gathojarna i WSBK har idag.. tja.. Det är kanske inte riktigt lika mycket GP numera som det borde varit, tycker jag.
Technical Specifications
Engine
liquid-cooled, 90 degree V4 four-stroke, desmodromic DOHC, four valves per cylinder.
Capacity
799cc
Maximum power
more than 200hp
Maximum speed
in excess of 310 kph/192 mph
Transmission
Six-speed cassette-type gearbox, with alternative gear ratios available. Dry multiplate slipper clutch. Chain final drive.
Carburation
Indirect Magneti Marelli electronic injection, four throttle bodies with injectors above butterfly valves. Throttles operated by EVO TCF (Throttle Control & Feedback) system.
Fuel
Shell Racing V-Power
Lubrificant
Shell Advance Ultra 4
Ignition
Magneti Marelli
Exhaust
Termignoni
Frame
Carbon fibre chassis, pressed aluminium swing-arm.
Suspension
Öhlins upside-down 42mm front forks and Öhlins rear shock absorber, adjustable for preload, compression and rebound damping.
Tyres
Bridgestone 16.5" front and rear
Brakes
Brembo, two 320mm carbon front discs with four-piston callipers. Single stainless steel rear disc with two-piston callipers.
Dry weight
148kg
Kul med nya designen på streckkoden! Även att dom nu kör med kolfiberram. Helrätt att skita i vad dom säljer på gatan och ta det som passar bäst till racingen istället.
Däremot känns det som att bara ha 10hk mer i dagens GP cyklar mot vad man hade i GP för 10 år sen och 20hk mindre än vad gathojarna i WSBK har idag.. tja.. Det är kanske inte riktigt lika mycket GP numera som det borde varit, tycker jag.
Last edited:


