vrickat sönder foten brådskande

honkiie

Världens starkaste man
Gick med
29 Apr 2004
Hoj
gdfs
Hej, jag skriver mer i uppföljaren

okej, jag skulle hem från kingshead på andra långgatan. När jag kom till centralstationen så märkte jag att spårkuken skulle gå om typ hundra år. Jag började då av oförklarlig anledning springa hemåt. När jag kom till svingeln så ramlade jag ocjh tog emot mig med höger knäskål och vred kroppen 180 grader med hjälp av vänster fot. Det gjorde inte särskilt ont så jag fortsatte gå, gick vidare till redbergsplatsen. Märkte att det var länge kvar så jag fortsatte gå. När jag kom till härlanda så märkte jag att det gjorde oändligt ont så jag la mig ner tills jag lyckades få en taxi. När jag kom till sjukhuset var dom väldigt otaggade så jag gick hem, tog ungefär en miljard år att gå hem men nu är jag hemma i alla fall.

Grejen är att vänster ankel (är det rätt?) är typ demonisk stor och det gör rätt ont. Borde jag ta en taxi till sjukhuset och styra upp det här eller vaknar jag nykter utan smärtor och ett leende på läpparna?

Finns det nånting jag borde göra innan jag går och lägger mig? Det gör sjukt ont så jag känner mig lite orolig.

Last edited:
Inget är brutet eftersom du kunde gå hem, men du får räkna med att halta och ha ont X antal veckor framöver.
Bara att ta det lungt ;)

Last edited:
Med interna blödningar så finns det ju risk för infektion så knapra lite anti-inflamatoriskt... typ vanliga huvudvärkstabletter.

Last edited:
käka anti och missa chanser att FÅ något!? nej för fan! ta en Jägermeister (till!) och låt världen ha sin gång utan tråkiga ANTI-saker
och god morron på dig honkiie, när du nu kommer vakna vill säga...

:rofl

Hur går det för våre käre honkiie? Har han kommit upp eller vart det amputation?

en lätt stukning låter det som ..
som en annan person sa ta en jaeger ..... så mår du bra utav det...

Jag har vaknat och druckit lite vatten. Att ta sig till köket var ju spännande kan jag säga. Jag ligger mest i sängen och försöker hitta en position där foten inte gör fruktlöst ont men det verkar inte finnas. Jag har även slut mat, värktabletter och toalettpapper så det är nog kört det här.

Jag har vaknat och druckit lite vatten. Att ta sig till köket var ju spännande kan jag säga. Jag ligger mest i sängen och försöker hitta en position där foten inte gör fruktlöst ont men det verkar inte finnas. Jag har även slut mat, värktabletter och toalettpapper så det är nog kört det här.
Det naturliga urvalet. Du kommer svälta till döds för att en starkare individ ska ta över din lägenhet.

Det är vid sådana här tillfällen det är bra att ha en "personal nurse" hemma :hihi Har du ingen :tuttar som kan pyssla om dig....:pannkyss

Det där har jag också varit med om. Inget vidare.

För att mildra effekten av stukningen måste man i princip lägga tryckförband och hålla foten i högläge mer eller mindre direkt. Har det gått ett par minuter så är det redan kört.

Jag fick gå en hel sommar med en stukad fot. :(

Tar ett bra tag innan det läker helt.

En annan kul grej är ju det att jag inte kan gå någonstans men jag har tenta imorgon. Hur löser man det? Jag antar att det bästa är att ta sig till sjukhuset men hur ska jag ta mig till sjukhuset ens? Får man låna kryckor och skit gratis?

En annan kul grej är ju det att jag inte kan gå någonstans men jag har tenta imorgon. Hur löser man det? Jag antar att det bästa är att ta sig till sjukhuset men hur ska jag ta mig till sjukhuset ens? Får man låna kryckor och skit gratis?

var du ordentligt på lyset?, låter som du gick en hel del igår och idag inget......

Taxi? Japp.

Låter som ett olycksfall, har du någon olycksfallsförsäkring? (bra försäkringar ersätter resor) men detta kräver att du söker vård och får det dokumenterat samt att du anmäler inom "rimlig tid" (läs så fort som möjligt) till försäkringsbolaget.

. Sen var jag faktiskt ordentligt på lyset också.

Den där meningen läste jag inte...:rolleyes:

Last edited:

Svultit ihjäl en?

Sätt dig på en skateboard och "paddla" med armarna.

Kryckor får man låna gratis, skit vet jag inte :va

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...