"Alla" är vi kriminella.....

Kriminella

Kriminella typer...........=

Dom som INTE trimmde sina moppar är dom som INTE kunde göra det....

Ett annat exempel...
Jag har jäkligt svårt att tro att dom som hade sönder Göteborg och Oslo i helgen var samtliga moppetrimmare......

Ett annat problem som egentligen Orwel beskrev är ju att Staten har fullt sjå att kriminalisera oss medborgare hela tiden..
Det kommer ju luntor med nya lagar som vi medborgare bara ska buga och ta emot som en självklarhet.
Nu när snutarna ska bötfälla oss för att vi kör en(1) km för fort pga.nolltoleransen gör att defakto vi är Kriminella hela bunten....
DVS vi har jackat kolven allihopa...:arsele :näsblod

Att höja åldergränsen för mopeder skulle vara lika lyckat som spritförbudet i USA på 20-talet. Ingen har och kommer någonsin att rätta sig efter lagar de anser vara löjliga.
Det finns också två klasser av mopeder, klass 1 och klass 2. En av dessa (kommer inte ihåg vilken) behöver man inte moppekort för och de kallades innan 30-moppar. Sådana moppar var jag van att cykla förbi när jag var i moppeåldern och en sådan prestanda e ganska uppenbar att ingen vill ha så då klämdes det ur nån extra hk ur roddbåten av ägarna. Är det inte bättre att sattsa på bättre riskutbildning eftersom att det bara krävs ca. 1 dag för att ta moppekort. De flesta vet inte ens va dödavinkeln e och om det är höger eller vänster sida man ska köra på...
Att trimma kan förresten vara att kapa motorbromsen som ger dig lite extra fart i en nedförsbacke. När folk hör trim tror de mopparna dundrar på som "raketer" i 80-100 när de flesta trimmade moppar oftast ligger mellan 40-70 med en acceleration snäppet bättre än en cykel...
Att höja åldergränsen skulle garanterat ge minskad respekt för våra lagar och på det sättet göra folk mer "kriminella".

Är du seriös?:va

25km/h tror jag det t.o.m är på klass-1 mopeder. och mja dagens moppar går att trimma upp väldigt enkelt. och bra mycket mer än vad man gjorde med t.ex en Puch Dakota som jag hade när jag var 15. hade en scootermoppe för ca 8år sedan när man var lite äldre. den gick upp i 90km/h :)

Mina erfarenheter är tvärt om.
Plugghästarna blev losers.
Mopedtrimmarna blev framgångsrika.
Inte alla.
Övervägande.

Undrar mest var detta hör hemma i artikeln:
-De har inte så starka band till sina föräldrar och de har det också svårare i skolan, säger Jessica Berg.

när man kan läsa lite längre ner:
VTI har intervjuat 790 högstadieelever i åttan och nian på fyra orter om deras syn på trafiksäkerhet, fortkörning och trimning av mopeder.

Iövrigt tycker jag det är för jävligt att folk kan leva på att ta fram sån jävla statistik. Har dom inget vettigare att göra ?

Haha min k50 gjorde 110 blås, men jag klarade mig rätt så bra endå:D

///micke

På min tid (3 år sedan), när jag körde moppe så var det bara att ta ut en plugg ur avgassystemet så var moppen ostrypt och gjorde ca 60km/h
Det roliga var att det var originalbakdrev(68 kuggar) och 6vxl låda.
Det var kul:banana
En annan rolig grej är att båda päronen är poliser, och jag tog ut pluggen varje gång jag sov hos en kompis på landet. Dagen efter åkte den in igen innan man puttrade hemåt.
Blir jag halv-kriminell då?

En annan rolig grej är att båda päronen är poliser, och jag tog ut pluggen varje gång jag sov hos en kompis på landet. Dagen efter åkte den in igen innan man puttrade hemåt.
Blir jag halv-kriminell då?

När jag var 15 dejtade jag dottern till en polis, hon bodde 1½-2 mil bort, han räknade nog ganska snabbt ut att tiden mellan vi la på telefonen och jag stod utanför med hysteriskt varvande Sachs var för kort för att moppen skulle vara helt orginal.

Han kom ut och tittade på moppen, frågade hur fort den gick varpå jag svarade "45".
Han sa "när jag körde femhalva på min Sachs gick den 60" (jag hade sjuhalva) och då hade jag orginalavgas (jag hade expansionburk).

Sedan provkörde han och förmanade mig att inte köra fortare än 50 på kvarteret.

Är det inte bättre att dom gör en artikel om alla som kör runt på stulna crosshojar i sthlm-förorterna??? Det är det ingen som vågar för då riktas problemet till en viss folkgrupp och då vågar ingen yttra sig pga risken att bli klassa som rasist fast det inte är det som det handlar om.
Fast dom löper ju inte risk för att bli kriminella för dom är ju kriminella!

Förlåt.. kanske inte geografiskt rätt till ämnet men var bara tvungen att få det ur mig! Tycker ansträngningar och undersökningar alltid handlar om fel ämnen/mål än det som verkligen är problem i vår vardag!

Last edited:
JAmen vad skönt att få det bekräftat.

Ola Persson
Jimmy Karlsson
Benny Andersson
Hans Jonsson

Alla körde trimmat på 80-talet och är idag kriminella.

Jag visster att det fanns ett samband!

Jävlar!
Nu kom jag på att de var samtliga RÖKARE oxå!
Tänk om det var den kombinationen som gjorde dem till vad det de är idag?

... och dom är alla människor oxå! så spärra in alla sådana i sverige så kan jag lova att brottsligheten kommer sjunka drastiskt.

nä, känns som att Kjell har dragit lite förhastade slutsatser för att få fina rubriker. visst finns det problembarn, och många kör säkert moppe. men det är snarare så att dom kör moppe för att dom är problembarn, och inte blir probelmbarn för att dom kör moppe.

Känns väl mest som att de som INTE trimmade sina moppar var dom man inte ville umgås med då de inte direkt tillhörde den skara som var "populära", samma folk jobbar nu bla åt VV och andra tyckar organisationer där de försöker göra livet surt i något slags hämndförsök:hihi

Mina moppar var seriöst trimmade och vid en jämförelse hur jag "lyckats" kontra de som inte körde trimmat så stämmer inte den så kallade "utredningen" men det är ju kul att se att dessa misslyckade individer har funnit en räddning hos staten:rofl

En fråga bara, hur kapar man motorbromsen?

Alltså "motorbromsen" är en sladd som sitter på CDI:n som gör att skiten inte går snabbare än bla bla bla. Den ser alltså på något elektroniskt sätt till att hastigheten inte kommer över 45 eller 50. Finns troligen i alla eu moppar.

Alltså "motorbromsen" är en sladd som sitter på CDI:n som gör att skiten inte går snabbare än bla bla bla. Den ser alltså på något elektroniskt sätt till att hastigheten inte kommer över 45 eller 50. Finns troligen i alla eu moppar.

Varvtalsregulator?

Det förstår nog de allra flesta att en trimmad moppe inte driver in någon i kriminalitet(förutom själva trimmningen och hastighetsövertädelsen då)utan att i den grupp av folk som trimmar finns det fler som är beredda att göra annat än följa den smala stigen och viceversa de som kör lagligt.

Ta bort mopparna och det kommer vara något annat som fångar upp den gruppen.
Sen kommer det nya studier som påvisar att just den sysselsättningen är något som befrämjar kriminalitet senare i livet och förslag på hur det ska stävjas and so on and on.

Nä,tvångssterilisera alla så försvinner ungdomskriminaliteten och i slutänden all kriminalitet!

Henrik

Ta en titt på vad He rik skrev...

Nu vet jag inte hur gammal du är, men när jag tittar tillbaka på "moppekillarna" så stämmer artikeln ganska bra! Det fanns familjeproblem, det fanns skolproblem. Inte alla, men flera av dom har inte levt efter den norm vi så fint kallar svenssonliv.Om detta har med synen på lagar eller om det pga av familjeproblem eller något annant vet jag inte.

Bara för att ordet "kriminell" finns med i texten så ska det syftas på bankrånare, mördare etc... för de är dessa som är dom "kriminella" i folks syn.

Kan inte ett enkel slutsats vara att men beter sig som man förväntas bete sig av andra? Det där med familjeproblem, skolproblem etc är dock bara för mycket....

Lilleman och GuW!!!

Att börja disskutera hur en jävla motorbroms fungerar i en seriös tråd om kriminalitetens vara eller icke vara, med seriös journalistik och allt, borde leda till 6 månaders BANNING :3freak

Jag röstar för gentest vid födseln - har man moppekriminelltrimmargenen ska man ned i soptunnan för vidare färd till värmeverkets panna och sen får morsan åka hem o göra ett nytt försök.

Efter några hundra års avel har man det perfekta samhället som får alla utomjordingar på andra planeter att bli avundsjuka.

hur är det möjligt att det finns folk som bryter mot lag o ordning som aldrig har haft moppe.
och sen finns det dom som inte trimmat och bryter både lås och lag.
Vi har lärt oss att vi inte ska dra alla över samma kam.hmm.
ska nog hitta på nått att alla som äter päron inte har haft samma kontakt med sina föräldrar som dom som föredrar äpplen och då ska vi inte prata om dom som äter bananer.:banana

Jompa

*/ ?>
Nyheter
Yamaha Ténéré 700 World Raid provkörd och klar!

Just nu återhämtar vi oss p...

Provkörning pågår, Ténéré 700 World Raid!

Just nu är vi mitt i provkö...

Världslansering, Yamaha Ténéré 700 World Raid!

Just nu är Bike på plats på...

Scenic – navigering för dig som prioriterar vägen framför destinationen

Screenshot I samband med...

CTEK visar upp ny laddare och ”booster”

CTEK NXT 5 Nu börjar sol...

Vi provkör nya H-D-modeller

Allt om MC åkte till Malaga...

IDM tar klivet upp – EURO MOTO lanseras

EURO MOTO ersätter inte IDM...

Galfer skärper greppet om racing

Pressrelease från Galfer: ...

Vi provkör Indian Chief Vintage