Köpa Spidi begagnat?

Wilcan

Socialdemokrati är klassförräderi.
Gick med
13 Jul 2008
Hoj
?
Tjena där, har fått ett erbjudande om att köpa ett "Spidi On Track" modell y73 här igenom och undrar lite om själva märket.
Har själv aldrig hört talas om Spidi och hittar inte för mycket genom google.

2-delat för 3500:- som sägs kostat 13lök nytt, men det är inte det som är huvudsaken.
Hur är kvaliten? Välkänt märke? Någorlunda prisvärt? Vad ska man titta på när man köper skinställ?
Lite nybörjartips hade varit snällt! :)

Ha're!

Jag har ett spidi race ställ, kawa grönt osv. Är det ställ jag är mest nöjd med.
Haft dainese och lite billiga märken!

Spidi e ett välkänt märke ett italienskt sådant, dock kanske inte för hela allmänheten här i vårat stora land;)

Näe men Spidi är av mina erfarenheter grymt, kör själv med ett par race handskar från dom, har haft ett spidi ställ tidigare, grymt i mitt tyckte, nu har jag dainese dock=)

Okej, får hoppas att stället passar nu bara, i så fall klipper jag till om skicket är som skrivet. Mer info tack! :D

Ingen som hört talas om det specifika stället ? On Track Y73.
Vägrar hitta något på google, antagligen något år gammalt.

de gör helt ok ställ men jag skulle aldri jöpa beggat då jag vet hur man svettas i dem
du kan få köpa mitt:tummenupp

Kör i ett Spidiställ och On-Track som är deras "devis" brukar det stå på ryggpucklar och andra detaljer på dem ibland. Säker på att stället heter det?

Jag gillar Spidi. Bra kvalitet på sömmar, foder och skydd. Mitt är ett GP Wind Pro

http://sporthoj.com/annonser/?id=25010

Där är annonsen, finns ett snarliknande för tusingen mindre om man söker på Spidi på Köp&Sälj, men det här är nära mig, så kan man kolla prylarna med.

Ja du, jag har ett likadant fast stl 54 och är 3cm kortare än han,
jag tycker att jackan är rätt kort i ärmarna, men all annan passform är kanon, jag väger 82 kg, hur som helst, lycka till
:tummenupp

Det där med passform är nog helt individuellt beroende på kroppsförm. Jag har storlek 50 i mitt raceställ: 187cm, 85kg

Blev inget köp, jag var lite mer bredaxlad så det spände i axlarna. Men om ni har tankarna av att köpa ett Spidi ställ så kan jag varmt rekommendera hans, riiiiiktigt fint skick! :)

Tjo! Det var synd att stället inte passade, men kul att du hitta en som var bättre i storlek!! :tummenupp

Får se om någon vill köpa min, annars behåller jag den och kör en säsong till med glädje och komfort! :) :tummenupp

Hej! Någon som vill köpa SPIDI VIPER två delat skinnställ i storlek 52?
Se annons på min sida! :)

Som ni ser så har det diskuterats en hel del om stället och jag kan inte säga nåt annat än att det är ett kanon ställ! (inget dussin märke)

*/ ?>
Nyheter
KTM bryter med Kiska – så påverkas framtidens design

Efter flera decennier tills...

Ducati Formula 73 – retro och racing i perfekt harmoni

Retro möter racing – Ducati...

Voge DS 800 X Rally – Ny offroadhoj till 2026

Voge DS 800 X Rally är en n...

Harley-Davidson laddar upp med massor av kubik

Harley-Davidson fortsätter ...

KTM 790 Duke – ny generation på gång till 2027?

KTM:s mellanklassraket får ...

Nytt från Halvarssons: Mora V2

Halvarssons nya Mora V2 är ...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

BMW R 12 G/S – ännu bättre med Wunderlich

Tysk precision möter äkta G...

Vinn en batteriladdare från CTEK

I samarbete med CTEK har vi...

Back